Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sorgligatråden

Startat av Historielektions Soveren, 20 januari 2023 kl. 14:37:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 juli 2024 kl. 17:21:10Roboten...? Nu förstår jag faktiskt inte vad det är för robot du pratar om...?
Reboten menader jag stavade fel  :-\ :-[ :-[ :-[ :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2024 kl. 17:32:15Är du säker på att det där faktiskt är konceptbilder? Det ser ju ut att vara AI genererat.
Jag håller med att det ser ut som typiskt AI-genererade bilder, precis av det slag som de vanligaste AI-bildtjänsterna brukar åstadkomma.

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2024 kl. 17:43:58Reboten menader jag stavade fel  :-\ :-[ :-[ :-[ :-[
Det förklarar saken, reboot och robot är inte riktigt samma sak... ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 juli 2024 kl. 17:32:15Är du säker på att det där faktiskt är konceptbilder? Det ser ju ut att vara AI genererat.
Källa 

https://t.co/9q19b4m68K

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 juli 2024 kl. 17:26:38Källa

https://t.co/9q19b4m68K
Om du ser på kommentarerna på den sidan är det ju också flera som påpekar att allt ser uppenbart AI-genererat ut.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 18 juli 2024 kl. 11:49:50Det verkar som reboten på Darkwing Duck möjligen kan ha lagts ner.
Det är pengar är slut eller Disney säkert inte vill göra uppföljning av darkwing duck.

gstone

Jeffrey Katzenberg ville ersätta Bill Farmer( Långbens vanliga röst) med en känd spjärn skådis för Jan Långben the Movie-

Nämligen komikern och skådespelaren Steve Martin.

Tyvärr blev det inte av :(

Katzenberg älskade att casta stora sjärnor som röster i sina animerad filmer( Robbin Williams, Eddie Murphy, Mel Gibson, Demi Moore, Mike Myers, Carmon Daiz, Woody Allan,  etc)

MB

Citat från: gstone skrivet 22 juli 2024 kl. 18:45:43Jeffrey Katzenberg ville ersätta Bill Farmer( Långbens vanliga röst) med en känd spjärn skådis för Jan Långben the Movie-

Nämligen komikern och skådespelaren Steve Martin.

Tyvärr blev det inte av :(

Katzenberg älskade att casta stora sjärnor som röster i sina animerad filmer( Robbin Williams, Eddie Murphy, Mel Gibson, Demi Moore, Mike Myers, Carmon Daiz, Woody Allan,  etc)
Steve Martin i all ära men Katzenberg måste ha varit galen om man trodde att det skulle bli bra.

gstone

Tydligen tänker Trump ta bort fira val i USA om han blir vald  :-\

Känns som någon slags mardrömslik dystopi  :(

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2024 kl. 08:45:56Tydligen tänker Trump ta bort fira val i USA om han blir vald  :-\

Med andra ord: han planerar att bli diktator.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

TBT_STR_QR

Det är viktigt att INTE dra alla republikanska presidenter över en kam.

Abraham Lincoln var republikan.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2024 kl. 08:45:56Tydligen tänker Trump ta bort fira val i USA om han blir vald  :-\

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2024 kl. 10:57:08Med andra ord: han planerar att bli diktator.
Ja, Donald Trump har oroväckande nog kommit med uttalanden som skulle kunna tolkas så. Nu vet jag inte om det verkligen är möjligt att genomföra - presidenten i USA har ju trots allt inte all makt, utan den delas ju med kongressen, senaten och representanthuset - men förhoppningsvis förlorar han valet i höst så att vi slipper få reda på om det är genomförbart eller inte...

Citat från: TBT_STR_QR skrivet 28 juli 2024 kl. 11:06:12Det är viktigt att INTE dra alla republikanska presidenter över en kam.

Abraham Lincoln var republikan.
Det har du helt rätt i, och självklart ska vi inte dra alla presidenter över samma kam. Jag vågar nog påstå att ingen varit ens i närheten av lika illa som Donald Trump. Nuförtiden ligger ju det republikanska partiet generellt sett till höger om alla svenska partier, så många svenskar har förmodligen inte hållit med om en del åsikter och beslut som republikanska presidenter har haft och fattat under årens lopp - men i de allra flesta andra fall kan man ändå respektera att presidenterna upprätthållit demokratiska spelregler och följt någorlunda normala etiska riktlinjer, utan att bryta mot lagar och i de flesta fall även utan att öppet ljuga. Trump är nog den enda som uppenbarligen inte respekterar demokrati.

I de flesta andra demokratiska länder skulle garanterat Trumps politiska karriär ha varit över efter stormningen av Capitolium, men USA lider ju av problemet att ledamöterna i Högsta Domstolen är politiskt tillsatta, och speglar därför partiets åsikter minst lika mycket som vad lagarna säger. I exempelvis Sverige skulle något sådant inte kunna hända, då domarna i Högsta Domstolen är opolitiska och inte har någon koppling till politiska partier (nämndemännen i tingsrätt och hovrätt är förvisso politiskt tillsatta, även om de "ska" vara opartiska, men i HD finns ju inga nämndemän).

Lillefot

Idag är dagen som den digitala butiken på Xbox 360 stängs. En dyster dag för tillgängligheten av vissa spel. :'(
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag missade att lägga bud på Nya Acke VHS idag  :-\

Historielektions Soveren

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 00:10:39Jag missade att lägga bud på Nya Acke VHS idag  :-\
Häng inte upp dig på det, You Win Some You Lose Some  :)
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 00:10:39Jag missade att lägga bud på Nya Acke VHS idag  :-\
Det gjorde däremot jag, om du syftar på Tradera-auktionen som var felstavad som "Nya Äck"...