Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2026 kl. 20:29:33Kollade idag i Coop i Jägersro samt CityGross i Bernstorp, men utan framgång.  :( (den sistnämnda är nu dessutom helt tom på filmer)

(jag som hade hoppats på att köpa både denna film och Elio, vad ska jag nu ta mig till? Dels är det långt kvar till min födelsedag och dels är det svårt för mig att handla via internet för tillfället, jag trivs bäst när jag får vara fri)
Vad är problemet med att handla på internet? Har du inget kredit- eller betalkort? Både Ginza och Kvarnvideo erbjuder betalning via faktura, Swish eller banköverföring, så betalningen borde gå att lösa.

Ginza har för övrigt en fysisk butik i Fåglum, några mil nordost om Göteborg. Det är kanske inte helt lätt att ta sig dit, men du kan ju samla på dig en lista över allt du vill ha, ta det som en trevlig utflykt, och åka dit och handla.

Om du har vägarna till Oslo någon gång har Platekompaniet en stor butik där. Väldigt många Blu-rayutgåvor är identiska mellan Sverige och Norge, så norska utgåvor bör oftast gå lika bra som svenska.

Annars är det numera väldigt svårt att verkligen samla på Blu-ray och/eller DVD utan att handla på nätet. Om man inte är ute efter speciella titlar kan man förstås göra bra kap i second-handbutiker som t.ex. Skivesset eller Erikshjälpen.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 mars 2026 kl. 09:28:57Vad är problemet med att handla på internet? Har du inget kredit- eller betalkort? Både Ginza och Kvarnvideo erbjuder betalning via faktura, Swish eller banköverföring, så betalningen borde gå att lösa.

Ginza har för övrigt en fysisk butik i Fåglum, några mil nordost om Göteborg. Det är kanske inte helt lätt att ta sig dit, men du kan ju samla på dig en lista över allt du vill ha, ta det som en trevlig utflykt, och åka dit och handla.

Om du har vägarna till Oslo någon gång har Platekompaniet en stor butik där. Väldigt många Blu-rayutgåvor är identiska mellan Sverige och Norge, så norska utgåvor bör oftast gå lika bra som svenska.

Annars är det numera väldigt svårt att verkligen samla på Blu-ray och/eller DVD utan att handla på nätet. Om man inte är ute efter speciella titlar kan man förstås göra bra kap i second-handbutiker som t.ex. Skivesset eller Erikshjälpen.
Problemet är att jag är ovan att handla på internet på egen hand, det är därför det inte går.

Det är besvärligt för mig att ta mig till Göteborg på egen hand för dels så kostar det att resa och dels räcker mitt nuvarande busskort endast till Skåne-resor.

Jag brukar handla på Second Hand affärer ibland, men det är sällan som någon Blu-ray-film sticker in där för tillfället, dessutom så samlar jag inte vilka filmer som helst på Bluray utan det är mest animerade långfilmer från såväl Disney och Pixar. (och inga filmer som kommer från andra företag än de nyss nämnda)

Här är listan med min planerade Bluray-samling (både på filmer jag hittills äger och filmer jag planerar att införskaffa);

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=14307.msg202588#msg202588

(efter att listan skrevs har jag även inhandlat Insidan Ut 2 och Vaiana 2 samt även fått Lady och Lufsen, Pocahontas och Monsters Inc i julklapp 2024)

Just nu vill jag införskaffa Elio och Zootropolis 2 till min Bluray-samling.

Jag antar att enda sättet att komma ur denna knipa är att lära sig att handla på internet på egen hand, jag ska ju ändå fylla 30 i sommar.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 mars 2026 kl. 20:49:28Problemet är att jag är ovan att handla på internet på egen hand, det är därför det inte går.
Jag förstår, men om du inte provar så kommer det ju aldrig gå att bli van.  :)

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 21 mars 2026 kl. 20:54:18Jag förstår, men om du inte provar så kommer det ju aldrig bli van.  :)
Jag kanske kan få hjälp av någon närstående, och sedan be om instruktioner, då kanske det går.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2026 kl. 12:12:20Egentligen borde jag ha sagt detta förut, men;

Personligen tycker jag att filmens antagonist Milton Lynxley är en uppgradering gentemot första filmens antagonist Bellwether, och på tal om det så tycker jag att den karaktären också har "förbättrats" gentemot första filmen (hon verkar ha kommit över både allmäna föreningen och relationen mellan rovdjur och bytesdjur, i fängelset har hon lyckats göra det bekvämt för sig med ullen, senare när alla fångar rymt så ger hon sig iväg, mot slutet så är hon påväg att "rymma", innan hon sedan blir fångad igen, och vid slut-sången så surar hon inte längre som hon gjorde i första filmen).

(som parentes så skulle jag gissa - utan att vara helt säker - att familjen Lynxley kanske är en möjlig orsak till att hon var emot rovdjur i första filmen, i en tredje film hoppas jag att man utvecklar hennes motivation mer, jag skulle misstänka att hon precis som Judy blev mobbad av rovdjur under sin barndom)

Förövrigt är jag nyfiken på om @TonyTonka  ännu har sett filmen och vad han isåfall tyckte om den?  :)

(jag må vara betydligt mindre hård än många andra gentemot både Disney-filmer, uppföljare, moderna Disney-filmer, flertal animerade filmer som inte kommer från Disney, och en del annat, men just den här tror jag ändå att många Disney-fans och många fans av första filmen skulle uppskatta, rentav gilla)
Nej, jag har tyvärr inte sett Zootropolis 2 ännu. 
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Pikachu

Citat från: TonyTonka skrivet 22 mars 2026 kl. 14:05:37Nej, jag har tyvärr inte sett Zootropolis 2 ännu.
Hoppas att du får möjlighet att göra det. Den är riktigt bra. 

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 22 mars 2026 kl. 14:05:37Nej, jag har tyvärr inte sett Zootropolis 2 ännu.
Filmen har ju släppts på Disney+, så under förutsättning att du abonnerar på tjänsten så kan du se filmen utan extra kostnad. :)

gstone

idag fick jag filmen på blu ray i namns dags present  :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 mars 2026 kl. 20:15:39idag fick jag filmen på blu ray i namns dags present  :)
Lyckans dig!

(önskar att jag också kunde få den snart, förhoppningsvis får jag hjälp av en närstående som kan hjälpa mig att beställa den via internet)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 26 november 2025 kl. 23:58:51Båda deras röster är upptagna med musikaler just nu .

Att spela teater är ett heltidsjobb job

dom måste repa pf swdan uppträdea
Ungefär då som verkar vara fallet med Pernilla Wahlgren, Tommy Nilsson och gissningsvis också Gunnel Fred.