Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2025 kl. 13:26:41Eller rättare sagt all form av publicitet inför en premiär - så traditionell reklam, annonser på internet, att arrangera pressvisningar för journalister, eventuellt ordna så att utvalda journalister får möjlighet att intervjua personer inblandade i filmen, och så vidare. Kort sagt, allt som förhoppningsvis ska locka fler människor att se en film.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 13:32:08Jaså, jag tolkar hela tiden "marknadsföring" som antalet pengar filmen ifråga in.

Om vi säger såhär: i skrivande stund har 2an tjänat in 1.137 miljarder dollar, det är mer än första filmen som i slutändan tjänade in 1.025 miljarder dollar.
Det stämmer ändå att flera av Disneys filmer inte haft tillräckligt bra marknadsföring.
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 13:32:08Jaså, jag tolkar hela tiden "marknadsföring" som antalet pengar filmen ifråga in.
Det är intäkter, det - det är något helt annat än marknadsföring.

Citat från: Will Siv skrivet 15 december 2025 kl. 13:35:03Det stämmer ändå att flera av Disneys filmer inte haft tillräckligt bra marknadsföring.
Ja, utan tvekan. Zootropolis 2 har det såvitt jag kan avgöra gått mycket reklam för, bl.a. på bio i flera månader, men flera filmer före det har det varit lite si och så med...

Pikachu

Måste säga att den var riktigt bra och underhållande film och inte alls dålig och handlingen var ganska spännande tyckte jag och roligt att se att många av rösterna var samma men jag tycker att Bogo hade annan röst en vad han hade i första filmen. Vilket jag alltid tycker är lite tråkigt. 

Simon Axelsson

Citat från: Pikachu skrivet 15 december 2025 kl. 20:39:03...men jag tycker att Bogo hade annan röst en vad han hade i första filmen.
Det har han inte.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Pikachu

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 december 2025 kl. 16:48:46Det har han inte.
Kändes som det. Men han hade dock mindre screen time den här gången så man kanske inte han att registrera det. Kändes bara som en annan röst. 

Disneyfantasten

Enligt Ginza ska filmen släppas på DVD & Bluray den 16 mars.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 februari 2026 kl. 21:13:32Enligt Ginza ska filmen släppas på DVD & Bluray den 16 mars.
för min födelsedag bra :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 februari 2026 kl. 21:13:32Enligt Ginza ska filmen släppas på DVD & Bluray den 16 mars.
Enligt flera källor på nätet ska filmen komma på Disney+ den 11 mars. Det står visserligen inget om det ännu på Disney+, men datumet verkar ganska troligt med tanke på hur Disney brukar göra.

Filmer släpps vanligtvis på Disney+ några dagar innan de kommer på DVD och Blu-ray. Det verkar som en uttänkt strategi med målet att så småningom helt gå ifrån fysiska utgåvor.

BPS

Här kan man se hur utgåvorna kommer se ut:

DVD:

BLU-RAY:

Samlings BLU-RAY:

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 mars 2026 kl. 10:09:30Filmer släpps vanligtvis på Disney+ några dagar innan de kommer på DVD och Blu-ray. Det verkar som en uttänkt strategi med målet att så småningom helt gå ifrån fysiska utgåvor.
Ja, det verkar tyvärr vara den vanliga strategin från de flesta filmbolag nuförtiden - och det är ju nästan garanterat som du säger med syfte att så småningom gå ifrån fysiska utgåvor, då man därmed kan visa ledningsgruppen att försäljningen av fysiska utgåvor sjunkit kraftigt...

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 mars 2026 kl. 10:09:30Enligt flera källor på nätet ska filmen komma på Disney+ den 11 mars. Det står visserligen inget om det ännu på Disney+, men datumet verkar ganska troligt med tanke på hur Disney brukar göra.

Filmer släpps vanligtvis på Disney+ några dagar innan de kommer på DVD och Blu-ray. Det verkar som en uttänkt strategi med målet att så småningom helt gå ifrån fysiska utgåvor.
Nu är det bekräftat på Disney+ att det är den 11 mars som gäller!

Zoo2.jpg

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  7 december 2025 kl. 18:54:52Såg filmen idag (tyvärr på engelska, blir att vänta på Blu-Ray-släppet för att få höra den svenska dubbningen) och tyckte överlag sett gott om den. De expanderar världen både genom platser och historia, och som reptilälskare är det kul att den porträtterar dem som vanliga personer för det mesta. Gillar verkligen Gary också, han är sympatisk genom hela filmen när vi förstår varför han gör det han gör.

Det enda minuset jag har med filmen gäller karaktären Tassbert.
Spoiler
Jag tyckte personligen det var bortslösat att ha honom som en "dubbelagent", som först framstod som någon som trodde på Garys mål och ville hjälpa honom. Bara för att sen visa sig vara inget annorlunda från dem andra lodjuren, och egentligen ville förstöra pappret som visade att ormarna skapade Zootropolis.

Även om hans motivation är lite förståbar tycker jag ändå att det hade varit bättre om han hade hade varit god genom resten av filmen. Så som det är nu får jag mycket "Hans"-vibbar från honom, något som jag gärna hade sluppit. Men nåväl.
[close]

Bortsett från det var den dock underhållande, och kan starkt rekommendera den. Och att tacka nej till ännu en sång från Shakira står inte på min lista.
Egentligen borde jag ha sagt detta förut, men;

Personligen tycker jag att filmens antagonist Milton Lynxley är en uppgradering gentemot första filmens antagonist Bellwether, och på tal om det så tycker jag att den karaktären också har "förbättrats" gentemot första filmen (hon verkar ha kommit över både allmäna föreningen och relationen mellan rovdjur och bytesdjur, i fängelset har hon lyckats göra det bekvämt för sig med ullen, senare när alla fångar rymt så ger hon sig iväg, mot slutet så är hon påväg att "rymma", innan hon sedan blir fångad igen, och vid slut-sången så surar hon inte längre som hon gjorde i första filmen).

(som parentes så skulle jag gissa - utan att vara helt säker - att familjen Lynxley kanske är en möjlig orsak till att hon var emot rovdjur i första filmen, i en tredje film hoppas jag att man utvecklar hennes motivation mer, jag skulle misstänka att hon precis som Judy blev mobbad av rovdjur under sin barndom)

Förövrigt är jag nyfiken på om @TonyTonka  ännu har sett filmen och vad han isåfall tyckte om den?  :) 

(jag må vara betydligt mindre hård än många andra gentemot både Disney-filmer, uppföljare, moderna Disney-filmer, flertal animerade filmer som inte kommer från Disney, och en del annat, men just den här tror jag ändå att många Disney-fans och många fans av första filmen skulle uppskatta, rentav gilla)

Disneyfantasten

Kollade idag i Coop i Jägersro samt CityGross i Bernstorp, men utan framgång.  :( (den sistnämnda är nu dessutom helt tom på filmer)

(jag som hade hoppats på att köpa både denna film och Elio, vad ska jag nu ta mig till? Dels är det långt kvar till min födelsedag och dels är det svårt för mig att handla via internet för tillfället, jag trivs bäst när jag får vara fri)

Pikachu

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2026 kl. 20:29:33Kollade idag i Coop i Jägersro samt CityGross i Bernstorp, men utan framgång.  :( (den sistnämnda är nu dessutom helt tom på filmer)

(jag som hade hoppats på att köpa både denna film och Elio, vad ska jag nu ta mig till? Dels är det långt kvar till min födelsedag och dels är det svårt för mig att handla via internet för tillfället, jag trivs bäst när jag får vara fri)
Ja det säljs ganska lite BluRay och dvd filmer nu sen stremingen har kommit så då försvinner det från de flesta butiker eftersom det är svårt att sälja. 

Disneyfantasten

Citat från: Pikachu skrivet 16 mars 2026 kl. 20:48:46Ja det säljs ganska lite BluRay och dvd filmer nu sen stremingen har kommit så då försvinner det från de flesta butiker eftersom det är svårt att sälja.
Jag misstänkte det.  :( (det innebär att det går dåligt för mitt samlande, jag hade hoppats utöka min Bluray-samling på filmer från Disney och Pixar)

(undrar om jag ska sluta med alla former av stremingstjänster permanent, men det lär väl knappast göra någon skillnad från en enda person, men jag trivs iallafall allra bäst när saker och ting är lättillgängliga för mig och när jag har ett friare liv)