Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Zootropolis 2

Startat av Disneyfantasten, 9 februari 2023 kl. 19:39:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2025 kl. 13:26:41Eller rättare sagt all form av publicitet inför en premiär - så traditionell reklam, annonser på internet, att arrangera pressvisningar för journalister, eventuellt ordna så att utvalda journalister får möjlighet att intervjua personer inblandade i filmen, och så vidare. Kort sagt, allt som förhoppningsvis ska locka fler människor att se en film.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 13:32:08Jaså, jag tolkar hela tiden "marknadsföring" som antalet pengar filmen ifråga in.

Om vi säger såhär: i skrivande stund har 2an tjänat in 1.137 miljarder dollar, det är mer än första filmen som i slutändan tjänade in 1.025 miljarder dollar.
Det stämmer ändå att flera av Disneys filmer inte haft tillräckligt bra marknadsföring.
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 december 2025 kl. 13:32:08Jaså, jag tolkar hela tiden "marknadsföring" som antalet pengar filmen ifråga in.
Det är intäkter, det - det är något helt annat än marknadsföring.

Citat från: Will Siv skrivet 15 december 2025 kl. 13:35:03Det stämmer ändå att flera av Disneys filmer inte haft tillräckligt bra marknadsföring.
Ja, utan tvekan. Zootropolis 2 har det såvitt jag kan avgöra gått mycket reklam för, bl.a. på bio i flera månader, men flera filmer före det har det varit lite si och så med...

Pikachu

Måste säga att den var riktigt bra och underhållande film och inte alls dålig och handlingen var ganska spännande tyckte jag och roligt att se att många av rösterna var samma men jag tycker att Bogo hade annan röst en vad han hade i första filmen. Vilket jag alltid tycker är lite tråkigt. 

Simon Axelsson

Citat från: Pikachu skrivet 15 december 2025 kl. 20:39:03...men jag tycker att Bogo hade annan röst en vad han hade i första filmen.
Det har han inte.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 10

Pikachu

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 december 2025 kl. 16:48:46Det har han inte.
Kändes som det. Men han hade dock mindre screen time den här gången så man kanske inte han att registrera det. Kändes bara som en annan röst.