Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Frågor om dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 29 april 2023 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Disneyfantasten och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 00:33:43När det gäller The Scooby-Doo Show valde ju Turner att beställa nydubb av hela säsong 1 och 2 av serien, plus ett fåtal avsnitt av säsong 3, medan merparten av säsong 3 fick behålla TV3s dubbning av Mediadubb International - oklart varför...
Är det TV3s dubbning? Det har väl varit på tal att serier där det byter från Sun Studio till TV3 egentligen kan vara avsnitt som har lejts bort till Eurotroll...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet Idag kl. 01:16:02Är det TV3s dubbning? Det har väl varit på tal att serier där det byter från Sun Studio till TV3 egentligen kan vara avsnitt som har lejts bort till Eurotroll...
Ganska många av avsnitten från säsong 3 av The Scooby-Doo Show har jag inspelat från både TV3 och Cartoon Network och/eller Boomerang, så där kan jag med 100% säkerhet konstatera att det verkligen är TV3s dubbningar.

Dock är det inte alla avsnitt jag har inspelat från TV3, så vid ett fåtal avsnitt kan jag inte dra någon definitiv slutsats, även om jag misstänker att det är TV3s dubbningar vid alla avsnitt med samma röster från säsong 3.

Den enda Scooby-Doo-serie där jag verkligen kan konstatera att Sun Studio lejt bort dubbning till Eurotroll är vid vissa avsnitt från säsong 3 av Scooby & Scrappy-Doo (också känd som Scooby, Scrappy och Yabba-Doo), där avsnitten senare dubbats om av TV3; med delvis samma röster.