Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbningar där man bytt plats

Startat av Dubintrested, 1 maj 2023 kl. 19:15:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubintrested

Det finns ju vissa dubbningar där de refererar till Sverige om de i original refererar till landet där produktionen egentligen kommer ifrån.

Men finns det någon dubbning där man helt gått ifrån originalet och bestämt att den faktiskt utspelar sig på en ny plats i Sverige?

Steffan Rudvall

Citat från: Dubinterested skrivet  1 maj 2023 kl. 19:15:38Det finns ju vissa dubbningar där de refererar till Sverige om de i original refererar till landet där produktionen egentligen kommer ifrån.

Men finns det någon dubbning där man helt gått ifrån originalet och bestämt att den faktiskt utspelar sig på en ny plats i Sverige?
Det fanns en norsk serie som Barnkanalen visade dubbad har för mig att alla pratade skånska. Minns inte riktigt vad den serien heter dock men så vit jag minns handlade den om hiphop.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 maj 2023 kl. 19:21:21Det fanns en norsk serie som Barnkanalen visade dubbad har för mig att alla pratade skånska. Minns inte riktigt vad den serien heter dock men så vit jag minns handlade den om hiphop.
Du menar AF1 väldigt konstigt att alla är skåningar och jag tror inte ens den är dubbad av Eurotroll som allt annat på Barnkanalen är.

Oskar

Om det är på skånska då är det inspelade på sun Studio Köpenhamn eller dubberman eller Salut Audio/Video eller Adaptor D&D eller Mikael roupés bolaget Scandvoice eller andra bolag.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  2 maj 2023 kl. 20:05:18Om det är på skånska då är det inspelade på sun Studio Köpenhamn eller dubberman eller Salut Audio/Video eller Adaptor D&D eller Mikael roupés bolaget Scandvoice eller andra bolag.
Inget av dem, däremot är själva dubbningen regisserad av Thomas Engelbrektsson och antagligen inspelad någonstans i Skåne eller möjligtvis Köpenhamn. 

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 maj 2023 kl. 20:33:55Inget av dem, däremot är själva dubbningen regisserad av Thomas Engelbrektsson och antagligen inspelad någonstans i Skåne eller möjligtvis Köpenhamn.
Det var Nordic Wave AB som låg bakom dubbning.