Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mufasa: Lejonkungen (Mufasa: The Lion King, 2024)

Startat av Elios, 6 maj 2023 kl. 15:32:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 december 2024 kl. 18:13:02Här är credits till Mufasa:Lejonkungen
Har du någon mer bild på den första skärmbilden med sångcredits? Sångerna "Milele" och "Ajöss" går inte läsa alla sångarna på, då det är avkapat till höger. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2024 kl. 00:47:39Har du någon mer bild på den första skärmbilden med sångcredits? Sångerna "Milele" och "Ajöss" går inte läsa alla sångarna på, då det är avkapat till höger. :(
Jag gjord så gott jag kunde, väldigt mycket text
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 december 2024 kl. 00:47:39Har du någon mer bild på den första skärmbilden med sångcredits? Sångerna "Milele" och "Ajöss" går inte läsa alla sångarna på, då det är avkapat till höger. :(
Bästa jag kan erbjuda 

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 december 2024 kl. 09:19:59Bästa jag kan erbjuda
Tack, men jag lyckades lösa det genom att titta på Spotify innan uppdateringen i natt - sångarna där verkar stämma överens med din skärmbild. :)

MB

Har sett den nu, den är väl okej kanske lite för mycket blandning av då och nu påminner om Lejonkungen 3... skämten funkar inte men handlingen är ganska medioker.

gstone

Citat från: MB skrivet 21 december 2024 kl. 16:26:17Har sett den nu, den är väl okej kanske lite för mycket blandning av då och nu påminner om Lejonkungen 3... skämten funkar inte men handlingen är ganska medioker.
jag älskade den, men vi är alla olika

toooft

Jag har en fråga om dubbningssidan för Mufasa, varför är det så många franska skådespelare under "Övriga röster"?

gstone

Citat från: toooft skrivet 25 december 2024 kl. 21:24:43Jag har en fråga om dubbningssidan för Mufasa, varför är det så många franska skådespelare under "Övriga röster"?
det stod så irl !

Disneyfantasten

Enligt Ginza kommer filmen släppas på DVD & Bluray 2025-03-31, vilket kom till sidan redan igår, dessa kommer att ha både ljudspår och text på engelska, svenska, danska, norska och finska.

Christian Hedlund

Citat från: gstone skrivet  6 december 2024 kl. 21:00:09han hade väl helt enkelt fult upp med att övetsttätta sonic 4
Nä, rollen castades om och jag blev informerad på förhand.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

TonyTonka

Citat från: Christian Hedlund skrivet 16 februari 2025 kl. 11:32:42Nä, rollen castades om och jag blev informerad på förhand.
Hur vanligt är det att man blir informerad på förhand om det?  ???
Känns om att många dubbare har blivit utbytta i diverse roller utan att ha fått höra ett ljud om det...
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

BPS

Citat från: TonyTonka skrivet 16 februari 2025 kl. 20:12:44Hur vanligt är det att man blir informerad på förhand om det?  ???
Känns om att många dubbare har blivit utbytta i diverse roller utan att ha fått höra ett ljud om det...
I det här fallet är ju även originalrösten utbytt så man har väl automatiskt bytt ut de som dubbat den också.

Christian Hedlund

Citat från: BPS skrivet 16 februari 2025 kl. 20:14:05I det här fallet är ju även originalrösten utbytt så man har väl automatiskt bytt ut de som dubbat den också.

Exakt.

Citat från: TonyTonka skrivet 16 februari 2025 kl. 20:12:44Hur vanligt är det att man blir informerad på förhand om det?  ???

Det är ovanligt, men branschen har förändrats dom senaste tio åren och folk börjar ta vårt jobb på mer allvar även inom de slutna väggarna.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Marcusen

Är James Earl Jones citat dubbat i den svenska versionen?