Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 januari 2026 kl. 22:14:54Öh... Är det bara jag, eller är inte Giorgios Mazis Luigi i den andra serien?
Ja ljudfilen är tagen från Adventures Of Super Mario Bros 3 innan jag visste att grekiska dubbningen för Super Show existerade

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 januari 2026 kl. 09:38:17Första kvinnliga rankingen uppladdad

https://www.youtube.com/watch?v=gkIq9s1xmZw
Vad passande att den första bra rösten är nummer 10, alltså att alla "Topp 10" faktiskt är bra, som förväntat. Men... Princesa Seta? ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 10 januari 2026 kl. 20:50:19Vad passande att den första bra rösten är nummer 10, alltså att alla "Topp 10" faktiskt är bra, som förväntat. Men... Princesa Seta? ;D
Hennes spanska namn så & jag fick faktiskt reda på alla persiska VA nu, äntligen

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 januari 2026 kl. 21:31:26Hennes spanska namn så & jag fick faktiskt reda på alla persiska VA nu, äntligen
Vad bra. :D

Men såklart, Seta betyder väl svamp. Och såklart att en del utav namnen översätts till något annat i andra språk. Tydligen att först så heter både Peach och Toad "Flugsvamp", men i senare avsnitt så kallas Toad mest bara för Flugis medan Peach kallas bara för Prinsessan. (Väl samma som att Hasse varierar sin röst för Toad, det var mest i de förra avsnitten då den är mer pipig tills han låter något mer vanlig, fast den pipiga rösten återvänder i en del avsnitt, ja' vet inte varför, tja...)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2026 kl. 09:52:33Min första riktiga ranking omgjord

https://www.youtube.com/watch?v=CsZq8i__m7k
Tycker att Peach och Toad ser ut som syskon vid några tillfällen. Den nya rösten är en bra start på Topp 10. Vila i frid, Vladimir Gerasimov... :( På tal om att han delar en röst med Rocko, jag tycker definitivt att Dick Eriksson hade passat som Toad.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2026 kl. 21:09:09Tycker att Peach och Toad ser ut som syskon vid några tillfällen. Den nya rösten är en bra start på Topp 10. Vila i frid, Vladimir Gerasimov... :( På tal om att han delar en röst med Rocko, jag tycker definitivt att Dick Eriksson hade passat som Toad.
WTF? Dick Eriksson hade nog varit bättre än Johan Hedenberg & det var bara random fakta

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2026 kl. 21:33:30WTF? Dick Eriksson hade nog varit bättre än Johan Hedenberg & det var bara random fakta
Måste ha varit chockad hur accurate det var. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 januari 2026 kl. 23:22:55Måste ha varit chockad hur accurate det var. ;D
Ja Dick kunde nog använt en passande röstkaraktär, Johans röst passar inte alls & är en av dom sämsta rösterna som ni ser

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2026 kl. 09:34:26Nu är den riktiga kungen omgjord:

https://www.youtube.com/watch?v=Lk2QjTW50AY
Vet inte om det är sant, men tydligen så står det att Gunnar Ernblad tog över som Toad efter Johan Hedenberg, fast han använder faktiskt en ljus röst, trots att jag tycker att det låter bara som om Johan använde en ljusare röst vid detta fallet, men vad vet jag? På tal om Gunnar, i hans del i videon så är texten där nere lite gömd, fast jag förstås ser vad det står, åtminstone.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2026 kl. 21:40:55Vet inte om det är sant, men tydligen så står det att Gunnar Ernblad tog över som Toad efter Johan Hedenberg, fast han använder faktiskt en ljus röst, trots att jag tycker att det låter bara som om Johan använde en ljusare röst vid detta fallet, men vad vet jag? På tal om Gunnar, i hans del i videon så är texten där nere lite gömd, fast jag förstås ser vad det står, åtminstone.
Det är sant att Gunnar ersatte Staffan Hallerstam som Luigi. Vad jag vet spelar Johan Toad i alla VHS dubbade avsnitten. Ursäkta för att texten klipptes av

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 januari 2026 kl. 22:02:26Det är sant att Gunnar ersatte Staffan Hallerstam som Luigi. Vad jag vet spelar Johan Toad i alla VHS dubbade avsnitten. Ursäkta för att texten klipptes av
Kanske det är Wikipedia som inte är helt ärlig med den infon, då...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 januari 2026 kl. 22:15:15Kanske det är Wikipedia som inte är helt ärlig med den infon, då...
Litar aldrig på Wikipedia & använder min extrema förmåga att identifiera röster istället