Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 23 januari 2026 kl. 21:42:34Så vårt land vann nästan hela tiden, förutom hos Peach. Och då det är två som heter Hasse hos Toad så kanske en del blir lite förvirrade när du nämner båda, kanske hade sagt deras efternamn vid det fallet, men, nåja... Jag tror att vi pratade om denna nya serien förut.

Den svenska dubben för den andra serien har väl förstås dock inte lika mycket tur...
Glömde bort det för tillfället

MOA

Andra delen, hoppas att ni gillar den lika mycket som första

https://www.youtube.com/watch?v=kZoWiDPvqmk

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 24 januari 2026 kl. 09:34:55Andra delen, hoppas att ni gillar den lika mycket som första

https://www.youtube.com/watch?v=kZoWiDPvqmk
Inget isländska den här gången, dock två finska dubbningar. Synd att vårt land är nog den enda som inte vann, då Vibeke Dueholm som Toad är väl den bästa, fast du egentligen visade bara Peach en gång till som ett misstag. Och igen denna "samma namn" misstaget, då två utav rösterna heter Nina. Den ena är bäst medan den andra är en utav de mer svagare rösterna.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 24 januari 2026 kl. 20:55:24Inget isländska den här gången, dock två finska dubbningar. Synd att vårt land är nog den enda som inte vann, då Vibeke Dueholm som Toad är väl den bästa, fast du egentligen visade bara Peach en gång till som ett misstag. Och igen denna "samma namn" misstaget, då två utav rösterna heter Nina. Den ena är bäst medan den andra är en utav de mer svagare rösterna.
Insåg det inte först & min favorit Toad är förstås Vibeke Dueholm, kommer redigera om videon & reagerade aldrig över skillnaderna mellan Nina

MOA

Nu är videon redigerad så at Vibeke Dueholm sitter på rätt ställe

https://www.youtube.com/watch?v=tqKIyIw-wrE

MOA

Idag kan jag avslöja att den nya karaktären är Babbelblomman i Super Mario Bros Wonder. Skriv alla citat ni kommer på så fixar jag det till nästa månads multilanguage

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 januari 2026 kl. 09:14:59Nu är videon redigerad så at Vibeke Dueholm sitter på rätt ställe

https://www.youtube.com/watch?v=tqKIyIw-wrE
Såklart, Gunke och Frisart dubbar både Peach och Toad, så det blir ju samma namn misstag här igen, men, nåja, jag förstår i hela fall.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 januari 2026 kl. 11:03:11Idag kan jag avslöja att den nya karaktären är Babbelblomman i Super Mario Bros Wonder. Skriv alla citat ni kommer på så fixar jag det till nästa månads multilanguage
WAIT, WHAT? :o Men du har ju inte gjort multilanguage på spel förut. (Eller har spelen dubbats till svenska nu eller något?) 

Nåja, beror på hur mycket citat det behövs, de har ju korta repliker, så...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 25 januari 2026 kl. 21:18:05WAIT, WHAT? :o Men du har ju inte gjort multilanguage på spel förut. (Eller har spelen dubbats till svenska nu eller något?)

Nåja, beror på hur mycket citat det behövs, de har ju korta repliker, så...
Tänker bara använda ett & kommer senare göra förslag på vilka som kunde spelat Blomman om spelen dubbats på dom språken

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 januari 2026 kl. 21:31:22Tänker bara använda ett & kommer senare göra förslag på vilka som kunde spelat Blomman om spelen dubbats på dom språken
Nåja, här har jag mitt bästa försök: "Ahhh, smell that salt air! Ugh, and the fish... ACHOO! Am I allergic to... Me?!"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 januari 2026 kl. 00:14:34Nåja, här har jag mitt bästa försök: "Ahhh, smell that salt air! Ugh, and the fish... ACHOO! Am I allergic to... Me?!"
LoL, är det i en av underground levlarna? Orkar inte spela igenom varje level i spelet för den replikern

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 26 januari 2026 kl. 11:02:22LoL, är det i en av underground levlarna? Orkar inte spela igenom varje level i spelet för den replikern
Det är tydligen i en utav strand levlarna. Kollade igenom en video för de roligaste citaten, och denna var med. Plus då den pratar om salt luft och fisk så är det nog uppenbart att det är i stranden...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 januari 2026 kl. 21:18:50Det är tydligen i en utav strand levlarna. Kollade igenom en video för de roligaste citaten, och denna var med. Plus då den pratar om salt luft och fisk så är det nog uppenbart att det är i stranden...
Kollar upp leveln imorgon