Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster ni föredrar i uppföljare (alternativt tillhörande serier eller andra sammanhang)

Startat av Disneyfantasten, 21 februari 2024 kl. 22:40:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders

Jag föredrar Hasse Andersson som Razoul i Jafars återkomst över Svullo som gjorde hans röst i den första Aladdin-filmen. Rent allmänt gillar jag karaktären mer i den andra filmen då jag tycker han har mycket mer djup och en större roll till skillnad från den första filmen, då han är betydligt mer av en comic relief-figur.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

DingoPictures2005

Citat från: Oskar skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:53:14Det är Disney vill har per på KM Studio och det är konstigt att inte per får spela Sigge även i KM Studio.
Det är väll för att få personer vill åka till Karlskoga på eget bevåg dvs, betala för resa, hotel och så.
Sedan så går det ju inte på en dag att spela in 35 avsnitt.

John Harryson, Stig Grybe, Lena Ericsson fick troligen resor betalade då det var kända namn Disney kunde använda i pr syften.
Vilket då gjorde resorna värda att betala.
Dock var/är Staffan Hallerstam också ganska känd för personer födda på 50,60, 70-talet då han medverkade i bland Pippi Långstrump, Kråkguldet, Karlsson på Taget, Kullamannen, mfl som yngre.
Men antar Disney inte ansåg honom tillräckligt känd för att det skulle vara värt att betala resor till honom för att använda namnet i pr syften.

DingoPictures2005

Citat från: Anders skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:02:16Jag föredrar Hasse Andersson som Razoul i Jafars återkomst över Svullo som gjorde hans röst i den första Aladdin-filmen. Rent allmänt gillar jag karaktären mer i den andra filmen då jag tycker han har mycket mer djup och en större roll till skillnad från den första filmen, då han är betydligt mer av en comic relief-figur.
Jag föredrar även Bo Maniette som Jafar i Jafars Återkomst.

Anders

Samt Andreas Nilsson som Abis Mal i TV-serien, då jag tycker han passar rollen bättre än Roger Storm i Jafars återkomst.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

RC

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:20:36Det är väll för att få personer vill åka till Karlskoga på eget bevåg dvs, betala för resa, hotel och så.

John Harryson, Stig Grybe, Lena Ericsson fick troligen resor betalade då det var kända namn Disney kunde använda i pr syften.
De betalade inte resor, Monica Forsberg drog ner till Stockholm.

DingoPictures2005

Citat från: RC skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:34:39De betalade inte resor, Monica Forsberg drog ner till Stockholm.
Varför bytes Sandborgh ut då?
Han är enligt mig det bättre valet och det blir ju dumt när röster byts ut.

DingoPictures2005

Citat från: Historielektions Soveren skrivet  9 augusti 2024 kl. 13:44:07Sandborgh var ju dock med i km Studios dubbning som Flinthjärta.
Yes men han är bättre som Sigge......
Aldrig förstått varför Per bytes ut.

Oskar

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:20:36Det är väll för att få personer vill åka till Karlskoga på eget bevåg dvs, betala för resa, hotel och så.

Dock var/är Staffan Hallerstam också ganska känd för personer födda på 50,60, 70-talet då han medverkade i bland Pippi Långstrump, Kråkguldet, Karlsson på Taget, Kullamannen, mfl som yngre.
Men antar Disney inte ansåg honom tillräckligt känd för att det skulle vara värt att betala resor till honom för att använda namnet i pr syften.
Jag menar att Disney vill har per till guldivar Flinthjärtan med inte Sigge på KM Studio.

PatoskyeIII

Citat från: Oskar skrivet  9 augusti 2024 kl. 19:36:25Jag menar att Disney vill har per till guldivar Flinthjärtan med inte Sigge på KM Studio.
De hade redan godkänt Uffe, Per var aldrig godkänd för att Disney var inte inblandade i TV3 dubbningen.

DingoPictures2005

Citat från: PatoskyeIII skrivet  9 augusti 2024 kl. 19:51:37De hade redan godkänt Uffe, Per var aldrig godkänd för att Disney var inte inblandade i TV3 dubbningen.
Men du hör ju Per i majoriteten av avsnitten🤔.

gstone

Citat från: Anders skrivet  9 augusti 2024 kl. 18:02:16Jag föredrar Hasse Andersson som Razoul i Jafars återkomst över Svullo som gjorde hans röst i den första Aladdin-filmen. Rent allmänt gillar jag karaktären mer i den andra filmen då jag tycker han har mycket mer djup och en större roll till skillnad från den första filmen, då han är betydligt mer av en comic relief-figur.
Själv gillar jag nog Johan Hedenberg mest i rollen  :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2024 kl. 22:29:16Fördrar Gunnar Uddén som Ludwig Von Anka som gjorde rollen i bägge dubbningar av Duck Tales
Gunnar Uddén gjorde inte Ludwig i DuckTales det är ju Hasse Jonsson. Eller menar du kanske att Gunnar är bättre än Hasse som Ludwig?

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  9 augusti 2024 kl. 22:29:16Fördrar Gunnar Uddén som Ludwig Von Anka som gjorde rollen i bägge dubbningar av Duck Tales
Som Steffan sa har inte Gunnar spelat Ludwig i just Ducktales, däremot i andra produktioner. Men jag håller med dig, han är i mitt tycke den bästa svenska rösten till honom (KM-veteranen Bertil Engh är på en god andra plats).
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 augusti 2024 kl. 22:40:59Gunnar Uddén gjorde inte Ludwig i DuckTales det är ju Hasse Jonsson. Eller menar du kanske att Gunnar är bättre än Hasse som Ludwig?
JAG SKREV HELT FEL ;D ;D ;D ;D ;D

gstone

Fördrar Gunnar Uddén som Ludwig Von Anka framför  Hans Jonsson som gjorde rollen i bägge dubbningar av Duck Tales