Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster ni föredrar i uppföljare (alternativt tillhörande serier eller andra sammanhang)

Startat av Disneyfantasten, 21 februari 2024 kl. 22:40:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 18:53:56Hanna är nu känd Hollywood skådespelerska  ;D

Kul för henne 😊👏
Det är fantastiskt att få höra det och att hon har kunnat jobbat upp sig så högt i branschen. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 21 februari 2024 kl. 23:07:16men iallafall, en jag skulle tilläga på listan: barnrösterna i "Bambi 2" är nog bättre än i den första......
Det håller jag med om, då jag upplever att deras inlevelse är bättre.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 21 februari 2024 kl. 23:16:27Här är några till för mig:

- Leo Hallerstam som Andy (lite bättre inlevelse och energi än Gabriel Odenhammar)

- Myrra Malmberg som Andys mamma (behagligare röst än Gizela Rasch)

- Johan Lindqvist som Långben (behöver jag ens förklara?)

- Kelly Tainton som Prinsen (bättre insats och karaktär än Björn Forsberg och vem nu original rösten var.....)

- Lizette Pålsson som Mimmi (eftersom "Musses Jul i Ankeborg" tekniskt sett är en uppföljare....., närmare original rösten och starkare karaktär än Åsa Bjerkerot)

- Oscar Harryson som Skepparn (starkare insats än Mikael Tornving)
Här håller jag till stora delar med också.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Jag tycker nog också Oscar Harryson är bättre som Skepparn  än Mikael Tornving :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 19:17:15Jag tycker nog också Oscar Harryson är bättre som Skepparn  än Mikael Tornving :)
Jag såg TV-serien många flera gånger än de tre långfilmerna, så det kan nog också ha att göra en del för mig.

Sen gillar jag också rösten till Nana i Madagaskar 2 bättre än rösten i första filmen.

gstone

Jag tycker också Ayla Kabaca är bättre som Kängu  än Christel Körner.

Jag tror inte jag hört Monica Forsberg i rollen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2024 kl. 19:19:40Sen gillar jag också rösten till Nana i Madagaskar 2 bättre än rösten i första filmen.
Det är ju väldigt svårt att toppa Irene Lindh.

Undrar vem spelar Nana i dataspelet ?

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2024 kl. 22:40:16- Hans Lindgren & Hans Wahlgren som Ipi & Topo (deras tolkningar ligger närmare originalet än Niclas Ekholm & Gunnar Uddén)

-
Jag är så glad att fler tycker detta :D

I TV serien är Bert Åke-varg och Hans Wahlgren, men det kanske du redan vet :)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 19:34:55Jag är så glad att fler tycker detta :D

I TV serien är Bert Åke-varg och Hans Wahlgren, men det kanske du redan vet :)
Det vet jag, men nu var det längesedan jag såg serien så jag minns inte hur Bert-Åke Vargs tolkning lät, dock brukar han vara bra i de flesta roller han gör och passar även till den typen av roll, så jag betvivlar inte att han är bra även här.

Tyvärr finns ju dock varken Hans Lindgren eller Bert-Åke Varg i livet längre...  :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 22 februari 2024 kl. 19:26:01Johan Lindqvist är bättre än alla tidigare svenska Långbenar ;D
Han är bättre om man bortser från Hans Lindgren i alla fall för mig är Hans Lindgren den bästa Långben vi har haft i det här landet.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2024 kl. 22:40:16- Charlie Elvegård som Blyger (då hans tolkning ligger närmare originalrösten än Mille Schmidt)
Sen tycker jag även att Anders Öjebo (som gjorde den rollen i DVD-filmen Prinsess-Sagor Vol 2) är snäppet vassare än Mille Schmidt, av samma anledning som Charlie Elvegård.

Och jag tycker även att Irene Lindh (som gjorde Häxan i DVD-filmen Alla Tiders Halloween) överträffar Helena Brodin, då hon låter äldre, elakare och "häxigare" i den rollen.

Kom även på en till: Linda Olsson i Frost 2 är enligt mig snäppet vassare som Drottning Iduna än Nadja Weiss i första filmen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 februari 2024 kl. 20:25:17.

Och jag tycker även att Irene Lindh (som gjorde Häxan i DVD-filmen Alla Tiders Halloween) överträffar Helena Brodin, då hon låter äldre, elakare och "häxigare" i den rollen.

Jag håller helt med :D