Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 september 2025 kl. 18:57:03⬇️
Det tror jag inte stämmer för här i denna videon låter det mer som Beatrice Järås som Teskedsgumman och Dick Eriksson som gubben: https://youtu.be/XRm3Gh_4bLE?feature=shared

MOA

Citat från: Elios skrivet 15 september 2025 kl. 19:00:03Det tror jag inte stämmer för här i denna videon låter det mer som Beatrice Järås som Teskedsgumman och Dick Eriksson som gubben: https://youtu.be/XRm3Gh_4bLE?feature=shared
666 visningar...
Citat från: gstone skrivet 15 september 2025 kl. 18:57:03⬇️
Med den där texten känns det som en gåva som inte kan säljas

gstone

Citat från: MOA skrivet 15 september 2025 kl. 19:02:07666 visningar...Med den där texten känns det som en gåva som inte kan säljas
moror blir nog väldigt ledsen :'( :'(

gstone

Citat från: gstone skrivet 15 september 2025 kl. 19:08:36moror blir nog väldigt ledsen :'( :'(
nu kom jag att tänka på att min mormor inte längre är vid liv 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

nu gråter jag nästan irl 

MOA

Citat från: gstone skrivet 15 september 2025 kl. 19:10:25nu kom jag att tänka på att min mormor inte längre är vid liv 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

nu gråter jag nästan irl
Var det din mormor som skrev det? R.I.P i alla fall

gstone

Citat från: MOA skrivet 15 september 2025 kl. 19:32:18Var det din mormor som skrev det? R.I.P i alla fall
nej någon annans mormor

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 15 september 2025 kl. 19:00:03Det tror jag inte stämmer för här i denna videon låter det mer som Beatrice Järås som Teskedsgumman och Dick Eriksson som gubben: https://youtu.be/XRm3Gh_4bLE?feature=shared
Det finns mer än en dubbning av Teskedsgumman. Det du beskriver tycker jag känns mer som TV-dubben från FilmNet.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2025 kl. 23:48:55Det finns mer än en dubbning av Teskedsgumman. Det du beskriver tycker jag känns mer som TV-dubben från FilmNet.
rösterna står ju på baksidan av fodralet ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 september 2025 kl. 23:50:23rösterna står ju på baksidan av fodralet ;)
Precis, så vilken dubbning kassetten har är som sagt ingen överraskning. Men jag tycker att priset redan har passerat all rim och reson, då auktionen redan nu två dagar innan den går ut är uppe i 510 kr (vilket innebär 538 kr med Traderas obligatoriska köparskydd...! :o

Hur många vill egentligen betala så mycket pengar för en VHS-film...? Att någon dessutom har skrivit med kulspetspenna på omslaget borde ju hellre sänka värdet, kan man tycka...

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2025 kl. 23:48:55Det finns mer än en dubbning av Teskedsgumman. Det du beskriver tycker jag känns mer som TV-dubben från FilmNet.
Så det finns fler? Okej men det känns lite konstigt på så viss att borde det inte ha varit känt då att Birgitta Andersson och Carl-Gustaf Lindstedt borde ha gjort rösterna då!?
För det skulle kännas som det borde uppdagas, alltså att det borde blivit känt!?  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 16 september 2025 kl. 01:30:33Så det finns fler? Okej men det känns lite konstigt på så viss att borde det inte ha varit känt då att Birgitta Andersson och Carl-Gustaf Lindstedt borde ha gjort rösterna då!?
För det skulle kännas som det borde uppdagas, alltså att det borde blivit känt!?  ???
Det har tagits upp flera gånger här på forumet sedan tidigare, så det är redan känt. Om inte mitt minne sviker mig medverkade Carl-Gustaf Lindstedt bara i den första VHS-utgåvan med Teskedsgumman från Trefa Video, medan Birgitta Andersson även medverkade i den andra.

Sedan sändes serien på FilmNet som del av K-TV, och fick då helt andra röster - men med största sannolikhet ändå dubbad av Lasse Svensson, men då hos Eurotroll.

Därutöver har det även släppts senare VHS-utgåvor av andra distributörer, men på rak arm vet jag inte om dessa fick behålla TV-dubben eller om de har ännu en dubbning...?

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2025 kl. 02:13:15Det har tagits upp flera gånger här på forumet sedan tidigare, så det är redan känt. Om inte mitt minne sviker mig medverkade Carl-Gustaf Lindstedt bara i den första VHS-utgåvan med Teskedsgumman från Trefa Video, medan Birgitta Andersson även medverkade i den andra.

Sedan sändes serien på FilmNet som del av K-TV, och fick då helt andra röster - men med största sannolikhet ändå dubbad av Lasse Svensson, men då hos Eurotroll.

Därutöver har det även släppts senare VHS-utgåvor av andra distributörer, men på rak arm vet jag inte om dessa fick behålla TV-dubben eller om de har ännu en dubbning...?
Finns det något klipp om hur dom låter Carl Custaf och så?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2025 kl. 00:18:01Precis, så vilken dubbning kassetten har är som sagt ingen överraskning. Men jag tycker att priset redan har passerat all rim och reson, då auktionen redan nu två dagar innan den går ut är uppe i 510 kr (vilket innebär 538 kr med Traderas obligatoriska köparskydd...! :o
Ja, och förutom anteckningen på baksidan ser fodralet väldigt, väldigt slitet ut.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 september 2025 kl. 00:18:01Hur många vill egentligen betala så mycket pengar för en VHS-film...?
Två personer, uppenbarligen, som slåss om att vinna auktionen.