Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 augusti 2024 kl. 13:38:55Vill någon köpa ?

https://www.tradera.com/item/302153/641598634/tre-caballeros-vhs-ovanlig
I mina ögon är ett utgångsbud på 300 kr för mycket för Tre Caballeros, i synnerhet nu när filmen finns med samma svenska dubbning på Disney+. Den där filmen innehöll väl heller ingen bonusfilm (såsom exempelvis Bongo och Musse och bönstjälken hade) vill jag minnas, och heller ingen svensk bildversion eller utsatta dubbcredits; med andra ord ingenting som inte redan finns på Disney+...

(Jag vill med detta inte försöka avråda någon från att lägga bud, utan bara låta alla fatta ett informerat beslut; med alla fakta på bordet)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2024 kl. 14:31:27I mina ögon är ett utgångsbud på 300 kr för mycket för Tre Caballeros, i synnerhet nu när filmen finns med samma svenska dubbning på Disney+. Den där filmen innehöll väl heller ingen bonusfilm
skadar inte att säga till ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Citat från: MOA skrivet 25 augusti 2024 kl. 13:41:342020, hade den skapats då hade allt handlat om Corona
HA HA HA

Du är jätte rolig

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2024 kl. 16:21:02https://www.tradera.com/item/302154/642485170/super-mario-bros-dvd-obs-las-beskrivningen-
Med en skiva som saknas och enbart danskt ljudspår utan text, så gissar jag att intresset lär vara begränsat i Sverige - men någon dansk besökare kanske kan vara intresserad, om de nu skickar till Danmark...

Jag har dock lite svårt att förstå varför den första skivan saknas; vad har hänt med den...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2024 kl. 22:32:08Med en skiva som saknas och enbart danskt ljudspår utan text, så gissar jag att intresset lär vara begränsat i Sverige - men någon dansk besökare kanske kan vara intresserad, om de nu skickar till Danmark...

Jag har dock lite svårt att förstå varför den första skivan saknas; vad har hänt med den...?
Du missuppfattar tror jag

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:03:04Du missuppfattar tror jag
Du ser ju själv på bilderna att hållaren för den första skivan är tom, så att det bara finns med disc 2, 3 och 4 - och att det står "Sprog: Dansk / Tekst: Ingen". Vad finns det att missuppfatta...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:16:11Du ser ju själv på bilderna att hållaren för den första skivan är tom, så att det bara finns med disc 2, 3 och 4 - och att det står "Sprog: Dansk / Tekst: Ingen". Vad finns det att missuppfatta...?
Dessutom står det ju i annonsen "OBS! Skiva 1 saknas, endast danskt språk!"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:16:11Du ser ju själv på bilderna att hållaren för den första skivan är tom, så att det bara finns med disc 2, 3 och 4 - och att det står "Sprog: Dansk / Tekst: Ingen". Vad finns det att missuppfatta...?
Då missuppfattade jag  :'( :'( :'( :'(

gstone

Citat från: BPS skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:23:26Dessutom står det ju i annonsen "OBS! Skiva 1 saknas, endast danskt språk!"
Elakt 

BPS

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:24:45Elakt
Vad är det som är elakt? Du länkar ju själv till artikeln där det står...

gstone

BPS

Citat från: gstone skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:31:53Att vilseleda mig.
Vem har vilslet dig? Det står ju klart och tydligt i annonsen och man ser att det även står på förpackningen i bilderna.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 25 augusti 2024 kl. 23:23:26Dessutom står det ju i annonsen "OBS! Skiva 1 saknas, endast danskt språk!"
I och med att de skrivit det i samma mening skulle man dock kunna tolka det som att bara en av skivorna har endast danskt tal - det var i alla fall min första tanke när jag såg annonsen, men när man sen såg bilderna och såg att en av hållarna saknar skiva blev det ju tydligare. Hade personen skrivit det som två meningar hade det blivit tydligare, och omöjligt att misstolka.

Dessutom är det en nackdel att Tradera numera inte visar mer än ett par rader av annonstexten, utan att man måste klicka på "Visa mer" för att se hela beskrivningen - och dumt nog har personen skrivit OBS!-texten så pass långt ner så att den inte visas automatiskt, utan att man måste klicka på "Visa mer" för att se varningen. Det kan nog göra att vissa personer inte klickar på "Visa mer", utan nöjer sig med texten som visas automatiskt - inte minst i dessa tider, när många blivit så luttrade så att de tror att det är reklam och liknande som döljer sig bakom sådana formuleringar...
(Att Tradera har någon begränsning, så att inte långa annonstexter gör att hela sidan blir jättelång är förstås logiskt; men jag tycker att det borde vara mer än bara ett par rader med text som visas direkt)