Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 januari 2025 kl. 12:32:34Men 2499 kronor för boxen! Oj! :(
Precis min tanke... Nog för att det är en relativt sällsynt och utgången DVD-box, men två och ett halvt tusen för en box med 26 halvtimmesavsnitt känns som rena rama rånet... :(

Dessutom är det tydligen en dansk utgåva (danskt omslag), och DVD-boxen med Vi fem har heller inte med den svenska dubbningen från SVT utan "bara" engelskt tal och nordiska undertexter.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 januari 2025 kl. 14:33:22Dessutom är det tydligen en dansk utgåva (danskt omslag), och DVD-boxen med Vi fem har heller inte med den svenska dubbningen från SVT utan "bara" engelskt tal och nordiska undertexter.
ursäkta kollade inte talet ordentligt
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2025 kl. 19:22:55https://www.tradera.com/item/302153/658045791/disney-samtliga-24-uppfoljare-till-disneyklassiker-alla-i-nyskick-

Alla Disney direct to video sequels ;D
3000 låter dock lite väl dyrt med tanke på att några av dem också har släppts på Blu-Ray, och det inte rör sig om några direkt "sällsynta" filmer.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 12 januari 2025 kl. 19:28:45och det inte rör sig om några direkt "sällsynta" filmer.
Hittade ingen bättre tråd om att tipsa om att alla fanns i samma auktion

orsäket :-[

gstone

Citat från: MOA skrivet 12 januari 2025 kl. 19:33:48Dom dog ut efter 2000-Talet men är bättre än Live Action Remakes
tvinga mig inte att kolla mig borta från denna tråd med

gstone

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2025 kl. 18:48:30Intressant, jag kände inte till dessa tidiga tecknade Babar filmerna. Vilka är de svenska rösterna?
Skulle tro äldre röster än dom vi är vanna vid 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2025 kl. 18:48:30Intressant, jag kände inte till dessa tidiga tecknade Babar filmerna. 
Står att det är Bill Melendez gjord filmen 

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2025 kl. 19:25:23Står att det är Bill Melendez gjord filmen
Jaså, en amerikansk Babar det förklarar ju varför han reser till Amerika.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2025 kl. 18:48:30Intressant, jag kände inte till dessa tidiga tecknade Babar filmerna. Vilka är de svenska rösterna?
Är bara en berättare röst ( på engelska Peter Ustinov)

Erika

Jag vill minnas SVT har åtminstone sänt den ena en gång i tiden. Minns tyvärr inget av dubbningen, och vhs-dubben (förutsätter att det är en unik dubbning gjord för den här vhs-utgåvan) har jag aldrig sett.

gstone