Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Snövit (2025)

Startat av PatoskyeIII, 15 augusti 2024 kl. 15:44:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Robert Cronholt skrivet 10 april 2025 kl. 15:16:08När kommer du att publicera din recension, Daniel?
Jag har tyvärr varit sjuk den senaste veckan, och ligger därför tyvärr efter med allting.

Idag var min första dag på jobbet efter sjukperioden, så nu ska jag försöka göra klar recensionen; även om den tyvärr inte blir riktigt så utförlig som jag hade önskat (då jag inte hann skriva klart allt innan jag blev sjuk).

Men en lite kortfattad recension kommer snart, och sen får jag uppdatera och utöka den när filmen släpps på Disney+ (det brukar ju nuförtiden ske innan DVD/Blu-Ray-releaser, av någon märklig anledning)...

Disneyfantasten

Jag vet inte om ni visste om detta, men ganska nyligen släpptes det ett ljudklipp med en av sångerna från filmen på YouTube;

https://m.youtube.com/watch?v=mCKx2W696NM&pp=ygUSU25vdyB3aGl0ZSBzd2VkaXNo

På slutet tycker jag mig höra en liten gnutta av Charlie Elvegård (vilket inte kan stämma då han gick bort för snart 7 år sedan).

Hursomhelst så har har fortfarande inte sett filmen men av det jag sett tycker jag att den verkar okej, bättre än många andra av Disneys tidigare nyinspelningar men har svårt för looken av dvärgarna (speciellt Toker), tycker Waiting On A Wish är helt okej men har inte hört resten ännu.

Av klippet tycker jag att Amelie Eiding gör en mycket bra prestation som Snövit av det jag hör här.

E

Jag såg filmen på engelska men jag måste säga att jag blev lite överraskad över att Roger Storm valdes till rollen som Butter. Det var längesen man hörde honom i en ganska stor roll då han mest bara gjort småroller dom senaste åren. Min första gissning på vem som skulle vara Butter var förstås Ole Ornered då han varit Butter i nyare produktioner som karaktären medverkat i

MOA

Citat från: E skrivet 18 april 2025 kl. 11:30:14Jag såg filmen på engelska men jag måste säga att jag blev lite överraskad över att Roger Storm valdes till rollen som Butter. Det var längesen man hörde honom i en ganska stor roll då han mest bara gjort småroller dom senaste åren. Min första gissning på vem som skulle vara Butter var förstås Ole Ornered då han varit Butter i nyare produktioner som karaktären medverkat i
Medverkade han i omdubbningen? I så fall ett smart val & har han ens dubbat på senare år?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 18 april 2025 kl. 15:01:09Medverkade han i omdubbningen?
Nej för dels gjordes den svenska omdubbningen 1982 av Doreen Denning och dels började han dubba först 1986 och även då dubbade han endast hos KM Studio, det var först under tidiga 2000-talet som han även började dubba för Stockholms-företagen, t.ex. Sun Studio i Stockholm och Eurotroll.

gstone

Trodde faktiskt det skulle vara fler av samma röster till Dvärgarna som i 7D

https://www.dubbningshemsidan.se/credits/7d/
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 25 april 2025 kl. 21:35:31Trodde faktiskt det skulle vara fler av samma röster till Dvärgarna som i 7D

Varför det? Karaktärerna är ju så pass annorlunda i den att man kan undra om det ens är samma.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 april 2025 kl. 21:35:31Trodde faktiskt det skulle vara fler av samma röster till Dvärgarna som i 7D

Citat från: BPS skrivet 25 april 2025 kl. 21:37:56Varför det? Karaktärerna är ju så pass annorlunda i den att man kan undra om det ens är samma.
Det är iallafall Joakim Jennefors hos både Trötter i 7D och Trötter i 2025-års film.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2025 kl. 21:40:02Det är iallafall Joakim Jennefors hos både Trötter i 7D och Trötter i 2025-års film.
Det är också delvis andra röster än i Prinsess-sagor 2

många av dom dubbarna är ju fortfarande är aktiv

klagar inte als bara en obsevarton

charguigou

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 25 mars 2025 kl. 09:51:05Visst folk kan felkrediterad av misstag men i Charguigou's fall så lägger han in vilseledande info med flit i kombination med san info.

Typ Guri Schanke i Pocahontas som jag nämnde som han ljög ihop för uppmärksamhet.

@willdubguru kan bekräfta vilket jävla svin både Charguigou och Agust Ingi är.
Agust Ingi håller också på med så kallad gatekeeping.
Wow, seriously, get a life, and easy on the insult, cause the one being a pig here is not me, but rather you and your guru.

" Yes Ruth Langer stod också länge med flit felkrediterad som Fru Jumbo på Charguigou's hemsida men nu när han säkert läst att folk sett igenom lögnen så har han varit snabb att ändra till ett frågatecken efter, usch pissig attityd."

What kind of drugs are you on? The question mark has been here since forever.

" It's impossible to say, but take everything with a pinch of salt. "

Well, it is actually possible to say, isn't it? Don't I credit the sources on my site? I believe so. If you chose to ignore facts, I can't do anything about you, go believe the earth is flat if you want to. But leave me alone

charguigou

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2025 kl. 14:05:24Såvitt jag kan se överensstämmer hans lista på Snövit med den officiella från eftertexterna till 100%, så när som att han har delat upp Lyricist i 2025 och 1938; vilket man väl kan tycka vad man vill om

Det enda man kan ifrågasätta är hans fotnot om att Hej hå skulle använda sångtexterna från 1938 års originaldubb av Snövit och de sju dvärgarna, vilket uppenbarligen är felaktigt. Mest troligt har han bara utgått ifrån crediteringen av Karl Lennart, och utifrån det dragit sina egna (felaktiga) slutsatser - uppenbarligen har han i alla fall inte faktiskt hört dubbningen, om han nu ens har sett filmen...
Hi,

No, I confirm that I did not hear the dub, not being Swedish myself. My friend from Sweden told me he was surprised they used the 1938 lyrics for that song, and seeing Karl's name in the credits made me think, as you said, that they did indeed keep the original lyrics, and not the one from the 1982 dub.
We'll have to wait I suppose for the version to be posted to be sure; if that's a mistake of course I'll correct.

charguigou

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 26 mars 2025 kl. 01:03:05Det känns som att det kan vara en felkreditering vem som helst kan göra, men då han medvetet ljugit om saker som hur Guri Schanke fick rollen som Pocahontas så är han absolut ingen person att lita på och därav tror jag det är medveten felinfo som han också skrev in med bland Ruth Langer i Dumbo, där han bestämt sig för att Ruth hade spelat fru Jumbo och därav skrev han in det som fakta.
Anders Olsson already told you the info about Ruth Langer isn't false, so what are you on about? Is your stupidity paired with disillusion?
Also still waiting for your convo with Guri Schanke, as I've shared mine showing I didn't invent anything. So let's see yours now, and see who's really unreliable, and DELIBERATELY lying.

DingoPictures2005

Citat från: charguigou skrivet  3 maj 2025 kl. 21:47:21Anders Olsson already told you the info about Ruth Langer isn't false, so what are you on about? Is your stupidity paired with disillusion?
Also still waiting for your convo with Guri Schanke, as I've shared mine showing I didn't invent anything. So let's see yours now, and see who's really unreliable, and DELIBERATELY lying.
You have the screenshot.

Ruth also didn't confirm anything, I also don't like how your engaging into this shit randomly, I have no intressts in dramas, just for info and I dislike people intentionally spreading missinfo.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 maj 2025 kl. 21:56:38You have the screenshot.

Ruth also didn't confirm anything, I also don't like how your engaging into this shit randomly, I have no intressts in dramas, just for info and I dislike people intentionally spreading missinfo.
No one here has so don't start it

gstone