Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är bäst som Scooby-Doo? (2024)

Startat av TonyTonka, 13 november 2024 kl. 01:07:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ja, vem?

Håkan Serner
0 (0%)
Tor Isedal
0 (0%)
Michael B. Tretow
0 (0%)
Stellan Skarsgård
0 (0%)
Bert-Åke Varg
0 (0%)
Gunnar Ernblad
0 (0%)
Steve Kratz
12 (85.7%)
Kenneth Milldoff
0 (0%)
Mikael Roupé
0 (0%)
Stefan Frelander
2 (14.3%)
Tomas Bolme
0 (0%)

Antal personer som röstat: 14

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 13 november 2024 kl. 22:03:55Tror Media Dubb var mest förekommande
Kanske det har varierat med åren? För senast jag såg Scooby-Doo via Boomerang (när den kanalen fortfarande fanns) var det alltid Sun Studios dubbningar som användes på de äldre serierna.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet 13 november 2024 kl. 22:06:13Kanske det har varierat med åren? För senast jag såg Scooby-Doo via Boomerang (när den kanalen fortfarande fanns) var det nästan alltid Sun Studios dubbningar som användes på de äldre serierna.
För The Scooby-Doo Show skiftade det mellan avsnitten medan jag har för mig att Scooby-Doo Var är du! Säsong 1 visades med Media Dubb dubbningen. Scooby-Doo serierna som bara har en dubbning gjord för TV3 visades ju såklart med den till exempel Scooby-Doo och De 13 gastarna.

Disneyfantasten

Jo förresten jag glömde säga, jag är också nyfiken på Andreas Nilssons insats som Scooby-Doo.

gstone

TonyTonka

Citat från: Skokaka skrivet 13 november 2024 kl. 19:39:54Förresten, det finns inget ljudklipp på Tomas Bolme? ???

(Och jag skulle förresten vilja höra hur Andreas Nilsson också låter i rollen, hoppas att ljudklipp på detta också hittas. :D)
Tyvärr inte, dubbningen där Tomas Bolme gör Scooby-Doo finns bara på gamla Super 8-filmer, och de är svåra att få tag på och ännu svårare att digitalisera, om jag förstått saken rätt. :/
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

Kan knappt höra någon skillnad på Stefan Frelander och Steve Kratz.
::)

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 23:03:02Var har alla dessa typer spelat hunden ?
Håkan Serner = LP-skivan "Scooby-Doo och de mystiska snömännen"
Tor Isedal = De övriga tre LP-skivorna från 1970-talet.
Michael B. Tretow = LP-skivan "Scooby-Doo: Den hemsökta skivstudion/Inte finns det väl spöken?"
Stellan Skarsgård = Öra & Ögas dubbningar för SF/Transfers hyr-vhser samt Polar Bonniers köpvideos.
Bert-Åke Varg = Kassettbandet "Scooby-Doo" från 1987.
Gunnar Ernblad = Kanal 10 och Musikservices vhs-filmer.
Mikael Roupé = Minst ett Sun Studio-dubbat avsnitt av Scooby-Doo & Scrappy-Doo
Kenneth Milldoff = Nydubbningen av Salut på Egmont VHS:en Scooby-Doo på nya äventyr.
Steve Kratz = Alla Media Dubb/Mediadubb International/Eurotrolls dubbningar, samt alla dubbningar sedan 2016, plus de tre datorspelen.
Stefan Frelander = De flesta av Sun Studios dubbningar från 1992 till 2015.
Tomas Bolme = Minst en Super 8-film.
Andreas Nilsson = Ska ha hoppat in för Steve Kratz som Scooby-Doo minst en gång.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 01:07:11Alla skådespelarna (utom Michael B. Tretow) har redan röstprover på forumet, men i olika trådar, så för att göra det lättare har jag bifogat alla röstproverna i denna tråden. :)

Har aldrig hört talas om honom. Vore intressant att höra.

BPS

Citat från: Elios skrivet 13 november 2024 kl. 23:52:32Kan knappt höra någon skillnad på Stefan Frelander och Steve Kratz.
::)
Fast det finns, Steve Kratz låter mer som ett djur och Stefan mer som människa

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 13 november 2024 kl. 23:54:31Har aldrig hört talas om honom. Vore intressant att höra.

Det var han som gjorde Den makalösa manicken.  :)

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 01:07:11Sedan ska Andreas Nilsson ha gjort Scooby-Doo när Steve Kratz var sjuk, men jag vet inte om han bör läggas till i omröstningen eller inte. Ni får säga till om ni tycker att jag ska lägga in honom i omröstningen. Inte heller här har jag något klipp, men jag ska börja gå igenom gamla Scooby-serier och se om jag kan hitta Andreas Nilssons insats som Scooby. ^^
Det ända jag kan komma ihåg på rak arm är väl att han nämndes i en förbjuden tråd om "Vem hade du velat helst inte skulle ha spelat Scooby-Doo?" Eller dylikt.
Eller om jag inte minns helt fel så ska det väl finnas ett ämne här som heter "Andreas Nilsson som Scooby-Doo!"  :o

Elios

Citat från: BPS skrivet 13 november 2024 kl. 23:54:34Fast det finns, Steve Kratz låter mer som ett djur och Stefan mer som människa
Tycker inte jag. Är uppvuxen med iof båda men mest med Stefan Frelander.  ::)

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 23:54:09Håkan Serner = LP-skivan "Scooby-Doo och de mystiska snömännen"
Tor Isedal = De övriga tre LP-skivorna från 1970-talet.
Michael B. Tretow = LP-skivan "Scooby-Doo: Den hemsökta skivstudion/Inte finns det väl spöken?"
Stellan Skarsgård = Öra & Ögas dubbningar för SF/Transfers hyr-vhser samt Polar Bonniers köpvideos.
Bert-Åke Varg = Kassettbandet "Scooby-Doo" från 1987.
Gunnar Ernblad = Kanal 10 och Musikservices vhs-filmer.
Mikael Roupé = Minst ett Sun Studio-dubbat avsnitt av Scooby-Doo & Scrappy-Doo
Kenneth Milldoff = Nydubbningen av Salut på Egmont VHS:en Scooby-Doo på nya äventyr.
Steve Kratz = Alla Media Dubb/Mediadubb International/Eurotrolls dubbningar, samt alla dubbningar sedan 2016, plus de tre datorspelen.
Stefan Frelander = De flesta av Sun Studios dubbningar från 1992 till 2015.
Tomas Bolme = Minst en Super 8-film.
Andreas Nilsson = Ska ha hoppat in för Steve Kratz som Scooby-Doo minst en gång.
Du är en guldgruva av info 

passande pga din profil bild😂😉

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 13 november 2024 kl. 23:54:31Har aldrig hört talas om honom. Vore intressant att höra.
Michael B. Tretow är (eller kanske snarare var - han är nog pensionerad vid det här laget) huvudsakligen kompositör, musiker, musikproducent och ljudtekniker. Han är väl kanske mest känd för att ha jobbat med ABBA i många år, och var ljudtekniker för nästan alla ABBAs album och låtar.

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 23:58:03Det var han som gjorde Den makalösa manicken.  :)
Bland mycket annat. Oftast var han ju dock mer verksam bakom kulisserna än som synlig (och hörbar) artist.