Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Draktränaren (spelfilmen, 2025)

Startat av gstone, 19 november 2024 kl. 19:52:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Här är den svensk dubbad trailern 

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Epiphany

Symboliskt att även Johan Hedenberg repriserar sin roll 
Jag är nyfiken på Hicke's röstskådis: Jag har hoppats på Melker Duberg för hans otroliga insats som Willy Wonka, men hoppas att den som är Hicke's nya röst blir övertygande; 
 - Har Jesper Adefelt lämnat röstbranchen? Jag har enbart hört honom i små roller de senaste 5+ åren

Finns det ett bekräftat datum när vi får en officiell lista på filmen's svenska röster?

Daniel Hofverberg

Citat från: Epiphany skrivet 27 april 2025 kl. 10:27:35Finns det ett bekräftat datum när vi får en officiell lista på filmen's svenska röster?
Den här filmen distribueras väl av UIP, och där brukar det som regel inte vara några problem att få fram dubbcredits - så jag skulle gissa att jag kan få tag i en komplett creditlista runt 1 - 2 veckor före premiären, eller senast ett par dagar innan. :)

Simon Axelsson

En lista med svenska röster har nu publicerats på UIPs hemsida. 

Axel Adelöw, Johan Hedenberg, Kristian Ståhlgren, Billie Dean, Robin Fajardo, Carl-Magnus Lilljedahl, Yamineth Dyall, Frank Thunfors, Alex Kantsjö, Carla Abrahamsen, Claes Ljungmark, Ellen Bergström, Gustav Levin, Josefina Hylén, Lars Bathke, Mary Ndiaye, Mattie Boustedt, Mattias Knave, Nicklas Berglund, Peter Gardiner, Tove Edfeldt

Skulle tro att den huvudsakliga rollbesättningen ser ut något så här:

Axel Adelöw - Hicke
Johan Hedenberg - Tryggvåld
Kristian Ståhlgren - Gape
Billie Dean - Astrid
Robin Fajardo - Fiskfot
Carl-Magnus Lilljedahl - Flåbuse
Yamineth Dyall - Flåbusa
Frank Thunfors - Snor-Per
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 maj 2025 kl. 20:32:55En lista med svenska röster har nu publicerats på UIPs hemsida.

Axel Adelöw, Johan Hedenberg, Kristian Ståhlgren, Billie Dean, Robin Fajardo, Carl-Magnus Lilljedahl, Yamineth Dyall, Frank Thunfors, Alex Kantsjö, Carla Abrahamsen, Claes Ljungmark, Ellen Bergström, Gustav Levin, Josefina Hylén, Lars Bathke, Mary Ndiaye, Mattie Boustedt, Mattias Knave, Nicklas Berglund, Peter Gardiner, Tove Edfeldt

Axel Adelöw - Hicke
Billie Dean - Astrid
Robin Fajardo - Fiskfot
Yamineth Dyall - Flåbusa
tusen tack

Will Siv

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 maj 2025 kl. 20:32:55En lista med svenska röster har nu publicerats på UIPs hemsida.

Axel Adelöw - Hicke
Billie Dean - Astrid
Robin Fajardo - Fiskfot
Yamineth Dyall - Flåbusa
Om jag fick en krona för varje gång en svensk röst i en film av Chris Sanders och Dean DeBlois repriserar sin roll i en live-action version så skulle jag ha 2 kronor.......

Inte mycket, men märkligt att det hänt två gånger nu (samma år)
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 10 maj 2025 kl. 22:42:15Om jag fick en krona för varje gång en svensk röst i en film av Chris Sanders och Dean DeBlois repriserar sin roll i en live-action version så skulle jag ha 2 kronor.......

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 10 maj 2025 kl. 22:42:15Om jag fick en krona för varje gång en svensk röst i en film av Chris Sanders och Dean DeBlois repriserar sin roll i en live-action version så skulle jag ha 2 kronor.......

Du är super rolig

A

Passande eftersom att Carl är med i Phineas och Ferb.

Simon Axelsson

Bara här har vi två, Johan och Carl-Magnus, förutsatt att mina misstankar stämmer.

Repriserar Andreas Nilsson sin roll i Lilo & Stitch är det ju hela tre.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Will Siv

Citat från: A skrivet 10 maj 2025 kl. 22:48:47Passande eftersom att Carl är med i Phineas och Ferb.
Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 maj 2025 kl. 22:53:43Bara här har vi två, Johan och Carl-Magnus, förutsatt att mina misstankar stämmer.

Repriserar Andreas Nilsson sin roll i Lilo & Stitch är det ju hela tre.
Sen om det är nån mer i "Lilo & Stitch", eventuellt i en annan roll (någon hade föreslagit Sandra som Nani)

Btw, det var faktiskt Andreas som sa det jag skrev, typ.....

Någon som kan ta fram klippet på svenska  ???
- what.

A

Mathilda Gustafsson

Citat från: Will Siv skrivet 10 maj 2025 kl. 22:58:46Btw, det var faktiskt Andreas som sa det jag skrev, typ.....

Någon som kan ta fram klippet på svenska  ???

Will Siv

- what.

gstone

Josefina Hylén dubbade Bronwyn James i Wicked så hon kanske dubbar henne här med

Där Bronwyn James spelar Flåbusa