Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ny Asterix streaming seriee

Startat av gstone, 16 december 2024 kl. 12:34:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 19:14:52den kommer nog snarare  bli mycket bättre än Bautastensmällen  filmen ;D
Nä aldrig!

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  5 februari 2025 kl. 19:02:35Big Fight är ju samma engelska titel som Bautastensmällen, detta kommer bli en ännu större smäll
Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 19:14:52den kommer nog snarare  bli mycket bättre än Bautastensmällen  filmen ;D
Citat från: MOA skrivet  5 februari 2025 kl. 19:31:15Nä aldrig!
Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 19:32:16ju det kommer den !
Såja, såja, ni har båda rätt till era åsikter, finns ingenting som hindrar er, det bästa ni kan göra är helt enkelt agree to disagree.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 februari 2025 kl. 19:58:12Såja, såja, ni har båda rätt till era åsikter, finns ingenting som hindrar er, det bästa ni kan göra är helt enkelt agree to disagree.
Tänkr inte starta bråk med gstone så jaa

gstone

Här är en till trailer för serien 

Verkar jättebra  ;D

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2025 kl. 12:36:43Här är en till trailer för serien

Verkar jättebra  ;D
Tvekampen, vågar inte titta, ett mästerverk borde inte förstöras

gstone

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2025 kl. 14:01:06Tvekampen, vågar inte titta, ett mästerverk borde inte förstöras
Det gamla finns kvar ingen har förstört det.

gstone

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2025 kl. 16:20:33Det gamla finns kvar ingen har förstört det.
Dessutom kommer denna bli bättre 

MOA

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2025 kl. 16:20:50Dessutom kommer denna bli bättre
Aldrig, inget är bättre än Bautastensmällen

MB

Konstigt att Kim spelar Asterix i den här animerade serien, det borde ju vara Bolme som i de andra tredjeanimerade Asterix filmerna.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet  6 mars 2025 kl. 22:08:27Konstigt att Kim spelar Asterix i den här animerade serien, det borde ju vara Bolme som i de andra tredjeanimerade Asterix filmerna.
Vet vi ens om Tomas Bolme fortfarande är yrkesverksam...? Han är ju trots allt inte purung längre, och jag hittar inget som tyder på att han medverkat i någonting alls sedan 2019; vare sig svenska filmer, TV-serier, teaterpjäser, ljudböcker eller dubbningar... Eller har jag missat någon produktion från senare år?

Daniel Hofverberg

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2024 kl. 02:23:45Jag måste medge att jag trodde att det redan funnits en TV-serie med Asterix - jag hade kunnat svära på att jag sett en sådan på norska NRK. Eller minns jag så galet, så att jag blandar ihop med något annat...?
Mysteriet löst...! Efter att ha kollat upp saken inser jag att TV-serien jag tänkte på och blandade ihop med var Idefix og de ukuelige (Idéfix et les Irréductibles) från 2021, som också bygger på seriealbum av René Goscinny och Albert Uderzo och som är en slags spin-off eller prequel till Asterix. Så jag var inte långt ute och cyklade trots allt, även om just Asterix i sig inte medverkar i den serien...

Den serien har sänts flitigt på norska NRK dubbad till norska och finns kvar fortfarande i sin helhet på NRK TV, men har såvitt jag kunnat utröna inte sänts i svensk TV.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2025 kl. 01:55:17Mysteriet löst...! Efter att ha kollat upp saken inser jag att TV-serien jag tänkte på och blandade ihop med var Idefix og de ukuelige (Idéfix et les Irréductibles) från 2021, som också bygger på seriealbum av René Goscinny och Albert Uderzo och som är en slags spin-off eller prequel till Asterix. Så jag var inte långt ute och cyklade trots allt, även om just Asterix i sig inte medverkar i den serien...

Den serien har sänts flitigt på norska NRK dubbad till norska och finns kvar fortfarande i sin helhet på NRK TV, men har såvitt jag kunnat utröna inte sänts i svensk TV.
Den tv-serien kände inte jag till! Hoppas SVT också köper in och sänder den. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  7 mars 2025 kl. 06:46:59Den tv-serien kände inte jag till! Hoppas SVT också köper in och sänder den. :)
Det hoppas jag med; av det lilla jag sett av serien på norsk TV tycker jag det är en charmig och bra serie.

Den började sändas på NRK i juni 2022, så lite märkligt faktiskt att den inte har börjat sändas i Sverige än - annars brukar ju NRK och SVT till ganska stora delar sända ungefär samma serier...