Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Falska remasterversioner

Startat av Monsieur Hulot, 26 februari 2025 kl. 20:50:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: BPS skrivet 23 juli 2025 kl. 21:17:51Nu har man ju dessutom bytt på SVTPlay så att alla avsnitt är i 16:9 tidigare var det variation på både bildformat och bildkvalitet.
Det är bra att man håller sig till ett bildformat och inte växlar mellan allt möjligt, men man undrar ju fortfarande varför man valde att beskära bilden ??? Jag tror i ärlighetens namn att barn idag inte reagera på att bilden är "kvadratformad".

BPS

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 23 juli 2025 kl. 21:20:13Det är bra att man håller sig till ett bildformat och inte växlar mellan allt möjligt, men man undrar ju fortfarande varför man valde att beskära bilden ??? Jag tror i ärlighetens namn att barn idag inte reagera på att bilden är "kvadratformad".
Tittar man på en Ipad så många barn gör idag tror jag dock att det syns. De flesta Ipad skärmarna är ju i 4:3 så då blir det ju svarta fält runt hela bilden.