Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

AI genererad media

Startat av Göran, 4 maj 2025 kl. 10:01:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  2 juli 2026 kl. 17:01:26Tintin är sig lik men Asterix ser lite könstig ut, AI resultat blir inte perfekt alla gånger
Egentligen är ingen av dom rätt
- what.

Anders

Testade med att Shaggy är ute och går med Scooby-Doo och träffar på Tintin som är ute och går med Milou. Av nån anledning vill den tydligen alltid göra Tintin halvskallig.   ::) Milou blev även en dalmatin utan fläckar.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Will Siv

Citat från: Anders skrivet  2 juli 2026 kl. 22:04:31Testade med att Shaggy är ute och går med Scooby-Doo och träffar på Tintin som är ute och går med Milou. Av nån anledning vill den tydligen alltid göra Tintin halvskallig.  ::) Milou blev även en dalmatin utan fläckar.
"Not saying it is trash, but it looks like trash"

Citat från: Anders skrivet  2 juli 2026 kl. 17:07:09Så länge det används experimentellt och/eller för att ge ett gott skratt, samt att man klargör att det är AI och inte försöker tjäna pengar på det, kan jag inte se det harmfulla i att leka med det.

Detta var som sagt en experimentell bild jag bad den göra för att se hur figurerna såg ut. Jag vet ungefär hur mina egna teckningar på dessa figurer hade sett ut om jag ritat dem utifrån mitt minne redan, så jag ville se hur en AI lyckades.
Jag är säker på att dina egna bilder ser bättre ut (fast riktiga bilder är alltid bättre), gör dom istället.
- what.

MOA

Citat från: Anders skrivet  2 juli 2026 kl. 22:04:31Testade med att Shaggy är ute och går med Scooby-Doo och träffar på Tintin som är ute och går med Milou. Av nån anledning vill den tydligen alltid göra Tintin halvskallig.  ::) Milou blev även en dalmatin utan fläckar.
Shaggy blev blondin men är sig lik

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders skrivet  2 juli 2026 kl. 16:37:37Jag bad Grok att rita en bild på Asterix och Tintin, iklädda i tuxedos, skaka hand med varandra på en finmiddag. Asterix har växt till sig lite och Tintin har börjat bli skallig.  ;D
Tintin var ju hyfsat lik ändå, men Asterix inte ens nära...

Fördelen med Grok är ju att den aldrig verkar neka att rita någonting på grund av upphovsrättsliga skäl. Nackdelen är, som vi alla blivit varse nu, att resultatet kan bli lite si och så...

I de fall som ChatGPT tillåter att rita något, så blir resultatet mycket bättre.

Scooby-Doo blev ju väldigt bra, och Shaggy hyfsad ändå. Milou lite si och så...

Citat från: Will Siv skrivet  2 juli 2026 kl. 22:29:06Jag är säker på att dina egna bilder ser bättre ut (fast riktiga bilder är alltid bättre), gör dom istället.
Mina bilder hade i alla fall garanterat inte sett bättre ut, då det hade rört sig om streckgubbar... ;)

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:42:10Mina bilder hade i alla fall garanterat inte sett bättre ut, då det hade rört sig om streckgubbar... ;)
Även streckgubbar är bättre än AI

- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 10:18:59Även streckgubbar är bättre än AI

Henry Stickmin, klassiker, går det ens att spela längre?

Anders

Citat från: Will Siv skrivet  2 juli 2026 kl. 22:29:06Jag är säker på att dina egna bilder ser bättre ut (fast riktiga bilder är alltid bättre), gör dom istället.
Nu är det egentligen off-topic, men ville mest visa hur min egen teckning ser ut av den första bildens motiv. Nu har jag tyvärr inget mer avancerat ritprogram än Paint (vilket gör allt väldigt pixligt och dessutom är min mispekare inte helt stabil), jag spenderade max 5 minuter på den och figurerna är helt och hållet ritade från mitt minne. Jag har alltså inte använt några referensbilder. Tycker personligen de blev ännu fulare.  ;D
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Will Siv

Citat från: Anders skrivet Igår kl. 15:07:00Nu är det egentligen off-topic, men ville mest visa hur min egen teckning ser ut av den första bildens motiv. Nu har jag tyvärr inget mer avancerat ritprogram än Paint (vilket gör allt väldigt pixligt och dessutom är min mispekare inte helt stabil), jag spenderade max 5 minuter på den och figurerna är helt och hållet ritade från mitt minne. Jag har alltså inte använt några referensbilder. Tycker personligen de blev ännu fulare.  ;D
Den är ju bättre för att du gjorde den själv  :)
- what.

MOA

Citat från: Anders skrivet Igår kl. 15:07:00Nu är det egentligen off-topic, men ville mest visa hur min egen teckning ser ut av den första bildens motiv. Nu har jag tyvärr inget mer avancerat ritprogram än Paint (vilket gör allt väldigt pixligt och dessutom är min mispekare inte helt stabil), jag spenderade max 5 minuter på den och figurerna är helt och hållet ritade från mitt minne. Jag har alltså inte använt några referensbilder. Tycker personligen de blev ännu fulare.  ;D
Asterix ser bara trött ut LoL