Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Zombie Hotell

Startat av A.T.Nilsson, 23 juni 2025 kl. 18:06:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 12:53:40@Daniel Hofverberg finns serien på TFOU MAX?
Nej, tyvärr inte. :(

Jag hittar ingen annanstans heller där serien finns, så kanske YouTube-källan från produktionsbolaget är den enda källan vi kan hitta åt...?

Trots att den ser ut att vara uppskalad är den i alla fall inte alls lika illa som YouTube-versionen av Lou!, utan ser fullt godtagbar ut i mina ögon. :)

Citat från: MOA skrivet 12 juli 2025 kl. 11:02:17Det betyder att hon spelat in alla avsnitt, Wohoo!
Eller så saknas ett avsnitt, beroende på om hon nu hade 25 eller 26 avsnitt. Goda nyheter oavsett vilket, då jag ärligt talat inte hade väntat mig att få återse så många avsnitt. :)

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 12 juli 2025 kl. 10:36:24Bildkällor?-Bild med ljud är inte inspelat redan?
Om nu det här är samma person som också hade spelat in Lou!, så hade hon ju ingen möjlighet att digitalisera med bild; utan endast ljudet. :(

Om nu inte något har förändrats sedan dess...?

Ovanliga dubbningar

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 03:54:03Serien består av 26 episoder och har var bara en säsong.
Jag har fått besked av min väninna att hon har 26 avsnitt av Zombie Hotell, så det betyder alltså att hon bör ha alla avsnitt. :)

De första avsnitten bör jag få inom några dagar.

Citat från: BPS skrivet 12 juli 2025 kl. 10:46:20När det gäller synkningen så kan jag göra det, precis på samma sätt som med Lou! att jag även lyssnar på rösterna men det kräver att vi hittar någon källa att använda...
Det vore mycket uppskattat om du kunde göra det. Jag hittar heller ingen annan källa än den Hoverberg tipsat om, men den tycker jag ser bra ut enligt min ringa mening. :)

Citat från: Will Siv skrivet 12 juli 2025 kl. 10:48:52https://www.svtplay.se/zombie-hotell

Här står några av rösterna.
Citat från: A.T.Nilsson skrivet 12 juli 2025 kl. 11:14:52Norea Sjöquist  Maggot
Oliver Åberg  Fungus
Anton Raeder  Sam
Ewa Fröling  Funerella
Claes Ljungmark  Rictus
Björn Gedda  Översten
Hasse Jonsson var Tut(mumien) tror jag
Kristian Ståhlgren tror jag var Gadd,som han hette
Göran Berlander som Wilson ?
Några sitter i alla fall,fler röster också säkert, men jag minns inte till hundra.Rätta mig om jag har fel om någon kan den bättre.
Den dubbinfo som står angiven under eftertexterna är följande:

Svenska röster:
Norea Sjöquist
Oliver Åberg
Ewa Fröling
Claes Ljungmark
Björn Gedda
Hans Wahlgren
Anton Raeder
Nick Atkinson
Kim Sulocki
Vivian Cardinal
Kristian Stählgren
Ewa Marie Roos
Johan Hedenberg
Elina Raeder
Annika Barklund
Lucas Krüger
Göran Berlander
Lizette Pålsson
Emil Smedius

Översättare:
Göran Berlander

Projektledare SVT:
Per-Arne Ehlin

Dubbproduktion:
Eurotroll AB/Lasse Svensson

Det står alltså inget "m.fl.", och listan verkar till synes betydligt mer komplett än Lou i alla fall - men jag har inte själv sett serien, så om det är alla eller om det saknas röstskådespelare på listan kan jag inte uttala mig om. :)

Citat från: A.T.Nilsson skrivet 12 juli 2025 kl. 10:36:24Det skulle finnas 26 avsnitt så kanske rör det sig om alla. Det var goda nyheter, och roligt att det är fler än jag som gillar serien mycket och vill se den. Bildkällor?-Bild med ljud är inte inspelat redan?
Min väninna har dessvärre i dagsläget inte utrustning för att kunna digitalisera med bild, så ljudet är allt hon kan få fram. Om inte du känner för att skänka digitaliseringsutrustning till henne?

Hon bor inte längre på samma ort som jag, så jag kan inte låna ut min utrustning till henne.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juli 2025 kl. 23:41:23Om nu det här är samma person som också hade spelat in Lou!, så hade hon ju ingen möjlighet att digitalisera med bild; utan endast ljudet. :(

Om nu inte något har förändrats sedan dess...?
Ja, precis så. :)

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 02:11:04Jag har fått besked av min väninna att hon har 26 avsnitt av Zombie Hotell, så det betyder alltså att hon bör ha alla avsnitt. :)

De första avsnitten bör jag få inom några dagar.
Det här var en glädjande nyhet. Det låter som att den är komplett också.Det var 26 avsnitt.

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 02:11:04Den dubbinfo som står angiven under eftertexterna är följande:

Svenska röster:
Norea Sjöquist
Oliver Åberg
Ewa Fröling
Claes Ljungmark
Björn Gedda
Hans Wahlgren
Anton Raeder
Nick Atkinson
Kim Sulocki
Vivian Cardinal
Kristian Stählgren
Ewa Marie Roos
Johan Hedenberg
Elina Raeder
Annika Barklund
Lucas Krüger
Göran Berlander
Lizette Pålsson
Emil Smedius

Översättare:
Göran Berlander

Projektledare SVT:
Per-Arne Ehlin

Dubbproduktion:
Eurotroll AB/Lasse Svensson

Det står alltså inget "m.fl.", och listan verkar till synes betydligt mer komplett än Lou i alla fall - men jag har inte själv sett serien, så om det är alla eller om det saknas röstskådespelare på listan kan jag inte uttala mig om. :)

Den är från eftertexterna i slutet av avsnitten ,så det borde stämma. Jag var ju inte riktigt helt hundra på de namn jag nämnde tidigare, men flera stämmer ser jag, så man har ett bra minne ändå eftersom man hört rösterna så mycket trots det var längesen.  :)

A.T.Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet Igår kl. 02:11:04Min väninna har dessvärre i dagsläget inte utrustning för att kunna digitalisera med bild, så ljudet är allt hon kan få fram. Om inte du känner för att skänka digitaliseringsutrustning till henne?

Hon bor inte längre på samma ort som jag, så jag kan inte låna ut min utrustning till henne.
Jag förstår det och det får vi rätta oss efter om inte bilden går att få fram. Men det är ändå tur att hon spelat in alla avsnitt låter det som.  :)

BPS

Citat från: A.T.Nilsson skrivet Igår kl. 15:19:30Den är från eftertexterna i slutet av avsnitten ,så det borde stämma. Jag var ju inte riktigt helt hundra på de namn jag nämnde tidigare, men flera stämmer ser jag, så man har ett bra minne ändå eftersom man hört rösterna så mycket trots det var längesen.  :)
Det jag sysslar med medans jag synkar är att lyssna på varenda röst och karaktärer och skriva ner det. Det är en ännu mer detaljerad lista där det faktiskt står vem som spelar vem även för biroller.

gstone

Serien ser cool ut

Om den gick och streama på svenska skulle jag göra det 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 18:52:14Serien ser cool ut

Om den gick och streama på svenska skulle jag göra det
om streamingtjänster vill visa på deras streamingtjänster måste dom förhandla med Svt eftersom Svt har orginaldubbning. om dom på Svt har sparat orginaldubbning eller inte.

MOA

Måste se detta igen för att min älskade Johan är med, om ni lyssnat, hör ni vem han spelar? Antar att Kristian Stählgren är Kristian Ståhlgren felcrediterad

A.T.Nilsson

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 14:02:21Måste se detta igen för att min älskade Johan är med, om ni lyssnat, hör ni vem han spelar? Antar att Kristian Stählgren är Kristian Ståhlgren felcrediterad
Jag minns han var the Bogeyman "Det Onda Spöket" i avsnittet "The Bogeyman Cometh" ,men gjorde fler karaktärer också i olika avsnitt.

A.T.Nilsson

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 14:02:21Måste se detta igen för att min älskade Johan är med, om ni lyssnat, hör ni vem han spelar? Antar att Kristian Stählgren är Kristian Ståhlgren felcrediterad
Johan Hedenberg

A.T.Nilsson

Och som farfar i avsnitten "Oh My Goth!" och "Something Old, something Newt".