Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

BPS och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 03:52:44Jag kommer mycket väl ihåg Humle och Dumle från när jag var barn på 1980-talet, så det måste ha sänts någon annanstans efter Kapten Bäckdahl. Kan det kanske ha varit i Go'morron Sverige på lördagsmorgnarna...?

Showtajm har jag dock inget minne av att ha sett.
Humle och Dumle har visats på 80-talet också, det var något nytt! :D Har du något på hårddiskarna?

Showtajm är nytt så det är inte så konstigt.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 23:34:35Jag & Mina Monster som inte sänts på SVT efter 2015, vet inte om jag går ifrån ämnet nu men det är i alla fall en dubbning. Tänk om jag måste byta ämne
Jag tror du får byta ämne om den serien. Eftersom det är en dubbning platsar dessvärre inte den platsar här.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Idag kl. 08:00:20Jag tror du får byta ämne om den serien. Eftersom det är en dubbning platsar dessvärre inte den platsar här.
Nu tror jag Monsieur uttryckte sig könstigt, platsar den här eller inte?

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Idag kl. 03:52:44Jag kommer mycket väl ihåg Humle och Dumle från när jag var barn på 1980-talet, så det måste ha sänts någon annanstans efter Kapten Bäckdahl. Kan det kanske ha varit i Go'morron Sverige på lördagsmorgnarna...?

Showtajm har jag dock inget minne av att ha sett.
Det stämmer att det visades i Go'morron Sverige på Lördagarna.  

Fanns en litet klipp med introt på YouTube för Showtajm.

https://www.youtube.com/watch?v=Dcrr8etMmqg

Will Siv

Citat från: MOA skrivet 18 juni 2026 kl. 23:32:28Tror jag hittat ett program som kan passa bra är: Showtime är ett program som sändes på SVT 2009-14, hur tillängligt är det idag? Såg det när jag var barn men minns inte om jag gillade det, troligen inte
Citat från: MOA skrivet Igår kl. 15:01:59Det var ett program om 2 hakor som dom ritat & satt peruk på, bara söka på Showtime & se om det dyker upp
Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 16:26:54Hittade Showtajm på Smdb och verkade vara inspirerat av Humle och Dumle, som var en del av barnprogrammet Kapten Bäckdahl, som i sin tur är en av de första svenska barnprogram som gjorts!

Humle och Dumle har jag sett små delar av, men tyvärr inte Showtajm.

Trots att ett avsnitt ligger på "playen" klassar jag det ändå som en raritet och ger länk till det.

https://www.svtplay.se/video/em9EkVe/kapten-backdahl/avsnitt-2
Vet inte om det är samma som jag kommer ihåg

Den hade ett par groteska dockor som sjöng (en liknande docka är med i "Gumballs Fantastiska Värld")
Citat från: Tintin skrivet Idag kl. 11:56:13Fanns en litet klipp med introt på YouTube för Showtajm.

https://www.youtube.com/watch?v=Dcrr8etMmqg
Den är det.
- what.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Idag kl. 11:01:01Nu tror jag Monsieur uttryckte sig könstigt, platsar den här eller inte?
Ja, det blev lite fel. Slarvade när jag skrev.

Jag och mina monster platsar bättre i en annan tråd, eftersom det är en dubbning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 18 juni 2026 kl. 21:07:50@Daniel Hofverberg vilken "SVT-raritet" tror du kan bli nästa som läggs upp på Archive? :)
Jag jobbar fortfarande med Peter från Alpskogen, men har ännu inte lyckats att klippa den med bibehållen synk - något verkar skumt med filerna, så att de färdigklippta filerna alltid får galen synk som inte originalfilerna har, men jag undersöker saken än. :)

Så ska jag försöka färdigställa Lilla Blå så fort som möjligt - jag har precis hittat åt fler avsnitt av den serien, men har ännu inte hunnit kolla om det är dubbletter av samma avsnitt eller "nya" avsnitt.

Så någon av de två ligger väl nära till hands, om jag inte plötsligt hittar åt något annat som inte kräver så mycket arbete - men annat jag vet/tror att jag ska ha har jag inte lyckats lokalisera än (typ Nöjesmaskinen), så en del kan tänkas finnas på hårddisken jag inte fått liv i. :(