Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 17:41:0180-Talet är det mest svårtillängliga decenniet efter uppräkning
Ja, det är inte bara 70-talets program som drabbats, utan också många av 80-talsprogrammen har antingen oavsiktligt glömts bort eller (som Magister Flykt, 1984) drabbats av en förbannelse :-\

Finns det några fler program från 80-talet vi kan komma på som är svårtillgängliga rariteter?

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 20:38:27Jul igen med Julofsson kommer ta lite tid att klippa ut, men kommer absolut framöver - jag kan inte säga exakt när än dock.

Vad gäller Lilla Blå har jag precis hittat åt några avsnitt till, utöver de jag tidigare hittat - jag måste titta igenom dessa för att se om det är nya avsnitt, eller om det är dubbletter av de tidigare från någon reprissändning. Jag återkommer när jag undersökt det. :)
Julofsson (1980-1982) hade jag nästan glömt bort, trots att jag själv pratade om det i våras! Kul att det också kommer plockas fram på Archive. :)

Lilla Blå ska också bli intressant att se! Har för mig om att det handlade om en blå drake som kallades för just Lilla Blå.

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:47:23Lilla Blå ska också bli intressant att se! Har för mig om att det handlade om en blå drake som kallades för just Lilla Blå.
Inte en drake utan en liten elefant - som lekte med en reservoarpenna som gick sönder, och därför råkade färgas blå; som ingen lyckades få bort...

Huvudsakligen är det en stillbildsserie varvat med enkel animation, så ungefär i samma stil som Nicke Nyfiken, Barna Hedenhös, Marias barn, m.fl. Skulle förmodligen inte gå hem hos dagens barn, men var vanligt förekommande på den tiden.

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 21:40:06Inte en drake utan en liten elefant - som lekte med en reservoarpenna som gick sönder, och därför råkade färgas blå; som ingen lyckades få bort...

Huvudsakligen är det en stillbildsserie varvat med enkel animation, så ungefär i samma stil som Nicke Nyfiken, Barna Hedenhös, Marias barn, m.fl. Skulle förmodligen inte gå hem hos dagens barn, men var vanligt förekommande på den tiden.
Ah! Jag förväxlade programmet med ett modernare program som hette Lilla blåa draken.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 23:14:59Ah! Jag förväxlade programmet med ett modernare program som hette Lilla blåa draken.
Är han en raritet? I så fall är detta fel ämne