Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:27:58Avsnitt 2, 3 och 4 började dessutom med att en kort resumé där Rasmus berättar vad som hänt. Precis som alla andra TV-uppdelningar av långfilmer utstött från SVT. Definitivt en raritet!

Men har serien verkligen bara visats en gång? ??? En kompis till mig minns att han hade ett inspelningsvhs med samtliga fyra avsnitt med Kanal 1-logga på.
Kollade snabbt upp på Svensk Mediedatabas, och tv-serie-versionen gick i repris bl. a. 1993, 1998, 2000, 2004 och 2008. Även TV1000 sände tv-serie-versionen 1996, 1998, 1999 och 2000.

Monsieur Hulot

Om det skulle göras en eller flera DVD-boxar med SVT-rariteter och ni fick bestämma innehållet, vad är det bland det första ni skulle ta med då?

Själv skulle jag välja Farbrorn som inte vill va stor (1979) i oklippt version, Räkna de lyckliga stunderna (1969), samt ett flertal program av Ola Ström och Per Dunsö som Sångbåten (1979) och Dörren (1982).

Will Siv

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:54:43Om det skulle göras en eller flera DVD-boxar med SVT-rariteter och ni fick bestämma innehållet, vad är det bland det första ni skulle ta med då?

Själv skulle jag välja Farbrorn som inte vill va stor (1979) i oklippt version, Räkna de lyckliga stunderna (1969), samt ett flertal program av Ola Ström och Per Dunsö som Sångbåten (1979) och Dörren (1982).
Program från 60/70-talet som kanske inte är komplett men ändå mycket viktigt att vissa (som dom tidigaste Julkalendrarna och program som "Halsju")

behöver "pusta ut" lite nu........
- what.

Monsieur Hulot

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 20:55:55Program från 60/70-talet som kanske inte är komplett men ändå mycket viktigt att vissa (som dom tidigaste Julkalendrarna och program som "Halsju")

behöver "pusta ut" lite nu........
Det är ingen stress! Du svarar precis när du orkar och vill :)

Disneyfantasten

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:32:45Styggelsen Marias barn (1987) kan man däremot leva utan!
Jag håller med dig till 100%, har bara sett några små klipp och pallade inte att se mer, och den duger inte ens som julkalender.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 21:04:26Det är ingen stress! Du svarar precis när du orkar och vill :)
Monsieur är en omtänksam man igen :)

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 22:01:07Monsieur är en omtänksam man igen :)
Det glädjer mig ännu en gång att få beröm! :)

Tintin

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 20:27:58Men har serien verkligen bara visats en gång? ??? En kompis till mig minns att han hade ett inspelningsvhs med samtliga fyra avsnitt med Kanal 1-logga på.
Kollade på Wikipedia (som uppenbarligen inte var uppdaterad).

Citat från: Steffan Rudvall skrivet Igår kl. 20:36:39Serien finns på TV4 Play Plus, så inte lika stor raritet som annat som har nämnts här. Jag har inte jämfört sida vid sida så kan inte heller säga om det finns några tillagda scener.

https://www.tv4play.se/program/acef040c4c0fb8aea6a3/rasmus-pa-luffen-serien
Finns den på TV4 Play Plus är den ju förstås inte så ovanlig, men det hade fortfarande varit kul att få veta om det finns med några extra scener.