Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

SVT-rariteter

Startat av Monsieur Hulot, 28 juni 2025 kl. 19:47:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Rufus skrivet 30 juni 2025 kl. 06:27:16Det kanske är Nöjesmaskinen? Det händer ofta att Nöjesmaskinen och Nöjesmassakern blandas ihop. Framför allt hela avsnitt av Nöjesmaskinen vore kul att få se igen.
Det är inte alls omöjligt. Jag var själv inte jätteintresserad, och lyssnade kanske inte så jättenoga på vad min kontakt sa när han pratade, men sällsynt material som inte släppts på DVD tackar man ju inte nej till. :)

Den som lever får se...

Monsieur Hulot

Jag vet inte om dessa räknas som rariteter, men jag skulle vilja se dessa serier i helhet:

- Kalles klätterträd (1975-1976)

- Farbrorn som inte vill va' stor (1979)

- Magister Flykt (1984)

Visserligen har de ju getts ut på DVD, men dessa har klippt bort samtliga inledningar och eftertexter. Kalle-DVD:n presenterar dessutom avsnitten i helt fel ordning. Hur har de tänkt där?!

Den sistnämnda serien har jag inte sett någonting av. Den skulle därför vara kul att se! :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 30 juni 2025 kl. 22:55:28Jag vet inte om dessa räknas som rariteter, men jag skulle vilja se dessa serier i helhet:

- Kalles klätterträd (1975-1976)

- Farbrorn som inte vill va' stor (1979)

- Magister Flykt (1984)

Visserligen har de ju getts ut på DVD, men dessa har klippt bort samtliga inledningar och eftertexter. Kalle-DVD:n presenterar dessutom avsnitten i helt fel ordning. Hur har de tänkt där?!

Den sistnämnda serien har jag inte sett någonting av. Den skulle därför vara kul att se! :)
Är inte dessa avsnitt kompletta?

https://youtube.com/playlist?list=PL3HKOsuOVAFSkQ_E5Sv07lfcY8RCIE8Rk

Monsieur Hulot

Daniel Hofverberg

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 30 juni 2025 kl. 23:32:12Eftertexter saknas. Avsnitten i helt fel ordning.
Avsnitt 12 har med eftertexter, medan de saknas på övriga avsnitt. Frågan är då om eftertexterna är identiska för alla avsnitt, så att det vore möjligt att klippa ihop för att få helt kompletta avsnitt, eller om något skiljer sig åt mellan eftertexterna...?

Dessutom undrar jag om de ursprungliga TV-sändningarna verkligen hade med slutskyltarna med "Nästa avsnitt handlar om", eller om det är en efterhandskonstruktion...? ???

Monsieur Hulot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juni 2025 kl. 23:37:31Dessutom undrar jag om de ursprungliga TV-sändningarna verkligen hade med slutskyltarna med "Nästa avsnitt handlar om", eller om det är en efterhandskonstruktion...? ???
Nej tusen nej för att "nästa avsnitt handlar om" skulle ha stått med. Dessa dök upp på VHS-utgåvorna av serien, som DVD-utgåvan kopierat rakt av. Det blir ju att helt felrepresentera serien ???