Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Operation Bäver (Hoppers, 2026)

Startat av Will Siv, 16 juli 2025 kl. 19:27:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 21:48:32alla röster i filmen men llyckas till med att tyda vad det står ;D

https://www.instagram.com/p/DU6aArnjt24/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==
Kan inte se Mira Marks namn fast det verkar som hon spelar huvudkaraktären i trailern. Men det är ju förstås lite svårt att tyda på en sån bild.

Simon Axelsson

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 22:15:30Kan inte se Mira Marks namn fast det verkar som hon spelar huvudkaraktären i trailern. Men det är ju förstås lite svårt att tyda på en sån bild.
Nej, det är Kerstin Linden som dubbar Mabel. 

De flesta svenska rösterna kan ni se här.
Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 februari 2026 kl. 17:05:01

https://www.instagram.com/p/DUqWOwMCELo/?img_index=13&igsh=MTg3ZXRoOXl4d2t2dA==

Utifrån Emelies bild ser även Vanna Rosenberg, Astrid Assefa och Omid Khansari ut att medverka, samt några fler som jag inte kan urskilja. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 25

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 februari 2026 kl. 22:42:00Utifrån Emelies bild ser även Vanna Rosenberg, Astrid Assefa och Omid Khansari ut att medverka, samt några fler som jag inte kan urskilja.
tack för hjälpen jag uppskattar det :)

gstone

Borde  vi inte bytt namn på tråden till  Operation Bäver ?

gstone

Citat från: BPS skrivet 18 februari 2026 kl. 22:15:30Kan inte se Mira Marks namn fast det verkar som hon spelar huvudkaraktären i trailern. Men det är ju förstås lite svårt att tyda på en sån bild.
det var nog bara en trailer slaskröst

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 februari 2026 kl. 22:42:00Nej, det är Kerstin Linden som dubbar Mabel.

De flesta svenska rösterna kan ni se här.
Utifrån Emelies bild ser även Vanna Rosenberg, Astrid Assefa och Omid Khansari ut att medverka, samt några fler som jag inte kan urskilja.
I Fall ni inte visste
Omid Khansari är em dramten skådis tänkte bara nämna det :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2026 kl. 23:09:49Borde  vi inte bytt namn på tråden till  Operation Bäver ?
Bra idé! Jag har mer än en gång blivit lurad av trådens rubrik, och trott att det handlat om någon av de båda Hopper-filmerna (Hopper och jakten på mörkrets hamster och Hopper och murmeldjurets förbannelse)...

Anders M Olsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 februari 2026 kl. 14:35:05Förhandsvisningar redan nästa helg dessutom.
Jag förstår mig inte på det här påhittet med "smygpremiärer" som Disney har hållit på med den senaste tiden.

Vad skiljer en smygpremiär från en vanlig premiär? Inte mycket, kan man tycka. Varför då inte säga att premiärdatum är den 28 februari, punkt och slut?

För övrigt påstår Filmstaden att filmens originaltitel är Jumpers. Har filmen verkligen den titeln någonstans? Det har i.o.f.s. hänt förr att filmer har haft olika engelska titlar i olika länder, ofta av rättighetsskäl. Ta t.ex. Zootopia / Zootropolis och Moana / Vaiana.

gstone

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 februari 2026 kl. 08:21:13Jag förstår mig inte på det här påhittet med "smygpremiärer" som Disney har hållit på med den senaste tiden.

Vad skiljer en smygpremiär från en vanlig premiär? Inte mycket, kan man tycka. Varför då inte säga att premiärdatum är den 28 februari, punkt och slut?

fråga Disney

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 februari 2026 kl. 08:21:13Jag förstår mig inte på det här påhittet med "smygpremiärer" som Disney har hållit på med den senaste tiden.

För övrigt påstår Filmstaden att filmens originaltitel är Jumpers. Har filmen verkligen den titeln någonstans? Det har i.o.f.s. hänt förr att filmer har haft olika engelska titlar i olika länder, ofta av rättighetsskäl. Ta t.ex. Zootopia / Zootropolis och Moana / Vaiana.
Det är väl någon slag regel från disney
att premiären i sverige inte får vara för än vis dag sp dom kommer runt de med att kallad det  "smygpremiärer"

gstone

https://www.instagram.com/p/DU7oFdRiKqv/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=NTc4MTIwNjQ2YQ==

CitatOperation Bäver🪵🦫💕

Tack @iyunohq och Ada Karvinen för förtroendet! Jag höll verkligen vad jag ville och fick regissera den finska dubbningen av denna hysteriskt roliga och gripande Pixar-film! Exceptionellt snabb dialog och komisk stil och som tur var fick vi ett drömteam i inspelningsbåset! Tack @andrea.puscasu som är filmens huvudperson 🦫Mabel! Du är perfekt i rollen! Kung George 👑 är den underbara Risto Kaskilahti. Jerry, morgmästareni Majavala, är garanterat charmig och @larihalme, en otrolig kille! @arjakoriseva gjorde en otrolig comeback i Disney-filmerna!! Arja spelar rollen som Professor Sam och det blev så bra! (Tack Arja för skratten😉) Filmens skurk är Insektprinsen alias @paavokurki som gjorde en helt fantastisk roll! Den mest avslappnade bävern i gänget är Loaf, eller Löhö, som tolkades för oss av @elias_salonen och gjorde det riktigt bra! Som Mabels mormor var @sinikka.sokka den perfekta förkroppsligandet av värme och visdom. I rollen som Conner kastade sig Deogracias Masomi in i sin roll fantastiskt. Det var också en ära att ha Jukka Voutilainen i studion, som gjorde en rörande gammal bäverherre. Filmen har också en annan skurk, Insektdrottningen, vars röst vi fick från en riktig kunglig, eller @kaijakooofficial, Kaija Koo. Och det blev jättebra! Utöver dem, och som tur var, fick vi välkända skådespelare med riktigt gedigna komiska färdigheter, som @kaissihela i rollen som Ellen, @riakataja i rollen som Nisha, @krissesalminen i rollen som Diane och Paavo Kerosuo som Lisko-Tomina. Andra kungligheter var @sanna.saarijarvi Fiskdrottningen, @laaturemontti_nyman Fågelkungen, @tuukkahaapaniemi Grodkungen och @kirsikkasimberg Ormarnas drottning. Tack för det fantastiska arbetet! Och utöver detta spelades alla andra roller av @hannamonkare (t.ex. ankan Lucy), @annimariakajos ("sirenens röst"), @nikirauten (t.ex. hjorten Bill), @laaturemontti_nyman (t.ex. bävern Tuhti), Safiya Mikander och Yasir Al-Ani som lärare och andra djur! Slutligen, hatten av för @ilmariapajalahti som agerade röstskådespelare och arbetspartner, som regissörsassistent åt mig. En exceptionell kille och en så hårt arbetande person att jag bara inte fattar! Tack❤️
om den finska dubbning

nu fattas bars en liknade inlägg om den svenska dubbningen :)

gstone

Jeff Pidgeon gör rösten till ett rådjur 

han har gjort några andra pixar roller

https://www.instagram.com/p/DVAINlbiR7k/?hl=en