Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Operation Bäver (Hoppers, 2026)

Startat av Will Siv, 16 juli 2025 kl. 19:27:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Här är dom svenska rösterna i filmen 

Pikachu

Härligt underhållande film och väldig sevärd. 

Disneyfantasten

Citat från: Pikachu skrivet 28 februari 2026 kl. 21:06:11Härligt underhållande film och väldig sevärd.
Planerar att se denna film nästa veckas helg, jag tycker den verkar lovande.

Nilsson

Jag ser fram mot att se mer av ödlan än dom reels jag sett på instagram nyligen! Är kanske roligaste karaktären i filmen, så filmen skulle jag vilja se. :D

Disneyfantasten

Köpte biljetter igår och kommer se filmen idag.

Enligt engelska Wikipedia verkar förresten filmen ha fått positiva recensioner, men så brukar ju också de allra flesta av Pixars storfilmer anses av många som storslagna mästerverk.

Disneyfantasten

Såg filmen idag och tyckte den var bra, även om huvud-antagonisten i slutet inte var någon höjdare enligt mig, men den har en bra story och budskap.

Betyg: 9/10

Nilsson

Will Siv

Citat från: Anders M Olsson skrivet 19 februari 2026 kl. 08:21:13För övrigt påstår Filmstaden att filmens originaltitel är Jumpers. Har filmen verkligen den titeln någonstans? Det har i.o.f.s. hänt förr att filmer har haft olika engelska titlar i olika länder, ofta av rättighetsskäl. Ta t.ex. Zootopia / Zootropolis och Moana / Vaiana.
Såg just filmen och titeln (på engelska) var "Jumpers"  ??? 

Hittade det här:
https://www.reddit.com/r/italianlearning/comments/1r2nfwm/why_does_hoppers_become_jumpers_in_italian_version/?show=original

(också tredje Meryl Streep filmen på raken)
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 24 mars 2026 kl. 19:28:04Såg just filmen och titeln (på engelska) var "Jumpers"  ???

Hittade det här:
https://www.reddit.com/r/italianlearning/comments/1r2nfwm/why_does_hoppers_become_jumpers_in_italian_version/?show=original

(också tredje Meryl Streep filmen på raken)
Meryl Streep är en upptagen skådespelerska

Simon Axelsson

Citat från: Will Siv skrivet 24 mars 2026 kl. 19:28:04Såg just filmen och titeln (på engelska) var "Jumpers"  ???
På Bergakungen finns en skärm vid toaletterna på andra våningen där nuvarande och närmast kommande föreställningar listas, och där står det "Operation bäver (Hoppers)", så i Filmstadens system verkar originaltiteln ändå vara Hoppers.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Will Siv

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 mars 2026 kl. 21:18:27På Bergakungen finns en skärm vid toaletterna på andra våningen där nuvarande och närmast kommande föreställningar listas, och där står det "Operation bäver (Hoppers)", så i Filmstadens system verkar originaltiteln ändå vara Hoppers.
Det stog "Jumpers" i filmen.
- what.

Simon Axelsson

Citat från: Will Siv skrivet 24 mars 2026 kl. 21:52:50Det stog "Jumpers" i filmen.
Jo, jag vet, men i deras system är det Hoppers.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 38

Carlswell

Varför är den svenska titeln Operation bäver? På engelska är ju filmen döpt efter bäver avatarerna som de kallar Hoppers så den borde väl rimligtvis heta Skuttarna eller någonting sånt på svenska.

gstone

Citat från: Carlswell skrivet 30 mars 2026 kl. 22:48:45Varför är den svenska titeln Operation bäver? På engelska är ju filmen döpt efter bäver avatarerna som de kallar Hoppers så den borde väl rimligtvis heta Skuttarna eller någonting sånt på svenska.
antagningen för att översättaren inte väljer titel det gör filmbolaget