Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Månadens spel - Helt ny avdelning!

Startat av Daniel Hofverberg, 6 oktober 2025 kl. 01:40:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2025 kl. 00:08:07Nu tror jag att jag har fått till det, så att spelplanen utnyttjar så mycket som går av skärmen, men ändå hålla sig till 16:9-format. Åtminstone för mig ser det bra ut i 1920x1080 oavsett skalning, och jag har inte sett några mystiska fenomen med osynliga rutor utanför bild eller liknande; samtidigt som den nyttjar så mycket som går av skärmytan. :)

(Skulle du eller någon annan upptäcka problem i vissa upplösningar, så har jag dock sparat den gamla koden så att jag kan backa tillbaka om det skulle visa sig orsaka buggar med den nya versionen)
Ja, det tycks fungera överallt, men antalet rutor på spelplanen ändrar sig beroende på skalningen. Är det avsiktligt?