Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Jimmy Timmy Power Hour på Svenska

Startat av Nighty11x, 6 mars 2026 kl. 09:16:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Nighty11x och 2 gäster tittar på detta ämne.

Nighty11x

Tja, tänkte fråga om någon vet om Jimmy Timmy Power Hour avsnitten någonsin sändes på Svenska, när dem isf sändes och om avsnitten dubbats, om någon har avsnitten och kan skicka dem till mig. Tack :)

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 09:16:05Tja, tänkte fråga om någon vet om Jimmy Timmy Power Hour avsnitten någonsin sändes på Svenska, när dem isf sändes och om avsnitten dubbats, om någon har avsnitten och kan skicka dem till mig. Tack :)
Jag vet att dom visades på Nickelodeon, men en sak jag undrar är om det var KM Studio eller Eurotroll som ansvarade för dubbningen
- what.

Nighty11x

Ja det kan man väl undra, troligen vilken studio det nu var som dubbade Jimmy Neutron eftersom avsnitten verkar räknas som del av den serien internationellt, beroende på när Nick sände den så kan det ju vara så att åtminstonde första specialen kom ut innan FOP hade Svenskpremiär i Februari 2006 t.o.m.

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 14:59:23Ja det kan man väl undra, troligen vilken studio det nu var som dubbade Jimmy Neutron eftersom avsnitten verkar räknas som del av den serien internationellt, beroende på när Nick sände den så kan det ju vara så att åtminstonde första specialen kom ut innan FOP hade Svenskpremiär i Februari 2006 t.o.m.
Eurotroll dubbade "Jimmy Neutron" och KM dubbade "Fairly Odd Parents", några här ( som @gstone och @Oskar )  har påstått att det även finns en annan dubbning av "FOP" (men var har den använts  ??? )

Och hade serien verkligen Sverige premiär 2006 (5 år efter serien började), dom första säsongerna (1- halvägs genom 5) visades på Disney Channel och resten (mitten av säsong 5 och framåt) på Nickelodeon.

Sen har även första säsongerna av "Jimmy Neutron" visats på Barnkanalen.
- what.

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 16:06:15Eurotroll dubbade "Jimmy Neutron" och KM dubbade "Fairly Odd Parents", några här ( som @gstone och @Oskar )  har påstått att det även finns en annan dubbning av "FOP" (men var har den använts  ??? )

Och hade serien verkligen Sverige premiär 2006 (5 år efter serien började), dom första säsongerna (1- halvägs genom 5) visades på Disney Channel och resten (mitten av säsong 5 och framåt) på Nickelodeon.

säsong 1 av Jimmy neutron har visat på SVT1 början av 2000 talet i Bolibompa.

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 16:06:15Eurotroll dubbade "Jimmy Neutron" och KM dubbade "Fairly Odd Parents", några här ( som @gstone och @Oskar )  har påstått att det även finns en annan dubbning av "FOP" (men var har den använts  ??? )

Skulle tro att Andra dubbningen av FOP specifkt gäller Kanaljägare - Crash Nebula som, med ett få par undantag, har en helt annan rollista än dem tidigare avsnitten samt Nickelodeon avsnitten

Sen vet vi ju också för ett faktum att delar av Säsong 3 och 4 sändes år 2008 - 2010 på både Disney Channel och Disney XD (Disney Channel sändningsdatumen kommer ifrån Polen som hade samma sändningsschema som Skandinavien från December 2006 till Augusti 2010 och sen DXD sändningarna kommer från en promo som finns på Youtube)

Att första säsongen av Jimmy Neutron sändes på SVT Barnkanalen visste jag också om.

Nighty11x

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 16:43:22Skulle tro att Andra dubbningen av FOP specifkt gäller Kanaljägare - Crash Nebula som, med ett få par undantag, har en helt annan rollista än dem tidigare avsnitten samt Nickelodeon avsnitten

Sen vet vi ju också för ett faktum att delar av Säsong 3 och 4 sändes år 2008 - 2010 på både Disney Channel och Disney XD (Disney Channel sändningsdatumen kommer ifrån Polen som hade samma sändningsschema som Skandinavien från December 2006 till Augusti 2010 och sen DXD sändningarna kommer från en promo som finns på Youtube)

Att första säsongen av Jimmy Neutron sändes på SVT Barnkanalen visste jag också om.
Sen kan man ju konstatera att Nickelodeon avsnitten (Moooving Day/Big Wanda - Goldie Crock and the Three Fair Bears/Fancy Schmancy) hade premiär år 2009 eftersom det är den tidigaste nämnelsen av serien på Nickelodeon.se (förutom Oh Yeah Cartoons som sändes runt 2003)

Will Siv

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 16:43:22Skulle tro att Andra dubbningen av FOP specifkt gäller Kanaljägare - Crash Nebula som, med ett få par undantag, har en helt annan rollista än dem tidigare avsnitten samt Nickelodeon avsnitten
Har du dom avsnitten  ??? 

Hur ser rollistan ut
- what.

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet  6 mars 2026 kl. 18:50:54Har du dom avsnitten  ???

Hur ser rollistan ut
Har man VPN inställd på antingen Kanada eller Frankrike så går alla dem avsnitten att se på Svenska på Treehouse Direct Svenska kanalen.
Hilda Henze (Tidigare Hilde Eidhagen) som Timmy Turner (Skickade faktiskt ett mejl till henne nyligen för att se om det faktiskt var rätt och det sa hon att det var)

Nicklas Berglund som Cosmo (Återvände senare som Cosmo i En Ny Önskning)

Charlotte Ardai Jennefors som Wanda (Återvände senare som Wanda i En Ny Önskning)

Claes Ljungmark som Denzel Crocker (Han spelar även Crocker i tidigare avsnitten och Nickelodeon avsnitten upp till "Clark Laser"/"Married to the Mom")

Michaela Remondi som Vicky (Hon spelar även Vicky i Säsong 1 och 2)

Adam Fietz som Jorgen Von Strypgrepp

Oskar Nilsson som Chester McFelslag

Teodor Runsiö som AJ

Samt Oidentifierad röster av:
Erik Ahrnbom
Suzanna Dilber
Göran Gillinger
Josefina Hylen
Oskar Karlsson
Daniel Sjöberg
Richard Wrede

gstone

Citat från: Nighty11x skrivet  6 mars 2026 kl. 19:34:21Har man VPN inställd på antingen Kanada eller Frankrike så går alla dem avsnitten att se på Svenska på Treehouse Direct Svenska kanalen.
Hilda Henze (Tidigare Hilde Eidhagen) som Timmy Turner (Skickade faktiskt ett mejl till henne nyligen för att se om det faktiskt var rätt och det sa hon att det var)

Nicklas Berglund som Cosmo (Återvände senare som Cosmo i En Ny Önskning)

Charlotte Ardai Jennefors som Wanda (Återvände senare som Wanda i En Ny Önskning)

Claes Ljungmark som Denzel Crocker (Han spelar även Crocker i tidigare avsnitten och Nickelodeon avsnitten upp till "Clark Laser"/"Married to the Mom")

Michaela Remondi som Vicky (Hon spelar även Vicky i Säsong 1 och 2)

Adam Fietz som Jorgen Von Strypgrepp

Oskar Nilsson som Chester McFelslag

Teodor Runsiö som AJ

Samt Oidentifierad röster av:
Erik Ahrnbom
Suzanna Dilber
Göran Gillinger
Josefina Hylen
Oskar Karlsson
Daniel Sjöberg
Richard Wrede
tack jag har undrat detta i hundra år
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

När jag var ung, hade vi nickledon i typ en vecka eller så , då visade dom  Jimmy Timmy Power Hour

dom hade också bilder på cosmo och wanda i bakgrund i boompers eftersom serien då bara visades p disney channel gjord det mig väldigt förivrade ;D

detta var barn en prov period kanalen försvann rätt fort, men såg typ något avsniyy av vilda thornberrys och någon sketch show med en harry potter parodi( som enbart vart textade deta var innan barnkanlaer som disney channel började dubba även live action serier till svenska

gstone

annan dubbning är väl lite och ta i det är ju resten av serien dubbat av ett annat bolag

gstone

Kanaljägare har ju credits på hemsidan vill jag minnas

gstone

Jaså har jag påstått det ???

gstone

Om jag ska vara ärlig är lite skeptiskt till om  - Crash Nebula avinttet någonsin sänt i sverige ???
jag såg på serien mycket som barn och aldrig en ända gång kom  - Crash Nebula avsintt på tv 

Inte ens en gång per år som var fallet med altantis fyrkantis