Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 15 februari 2022 kl. 01:12:28
Nej, den regeln är inte ny, Andra Chansen bidragen har släppts fria efter varje deltävling i minst 4-5 års tid.
Mycket märkligt, för ifjol fanns i alla fall inte bidragen som gått till Andra Chansen att tillgå efter varje deltävling - jag letade... ???

Citat från: Lilla My skrivet 15 februari 2022 kl. 01:21:19
Kan vara kul att släppa en schlager vidare till ESC också! Måste det vara purfärskt och modernt?
För att faktiskt ha en chans att vinna i ESC, så är jag nog benägen att svara ja på den frågan...

Men visst, är man inte ute efter att vinna ESC utan att bara komma bland de 15 - 20 bästa, så why not...?

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 februari 2022 kl. 01:25:01
För att faktiskt ha en chans att vinna i ESC, så är jag nog benägen att svara ja på den frågan...

Men visst, är man inte ute efter att vinna ESC utan att bara komma bland de 15 - 20 bästa, så why not...?

Håller inte med. Dessutom, varför måste vi vinna? Vi ligger näst först av att ha mest vinster i ESC, vi kan väl nöja oss där  ;)

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet 15 februari 2022 kl. 02:10:41
Håller inte med. Dessutom, varför måste vi vinna? Vi ligger näst först av att ha mest vinster i ESC, vi kan väl nöja oss där  ;)

Vi kan nöja oss när vi spöat Irland.  ;)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 15 februari 2022 kl. 03:56:23
Vi kan nöja oss när vi spöat Irland.  ;)
Precis, vi kan ju inte nöja oss förrän vi har klått Irland - d.v.s. vunnit två gånger till... ;)

Efter det kan vi ta det lite lugnare, för sannolikheten att Irland ska vinna igen de närmaste åren är nog relativt begränsad - det var ju trots allt 26 år sen sist...

Elios

Citat från: MOA skrivet 14 februari 2022 kl. 21:38:40
Vad har de med nåt & göra?

Eller är låten snygg kanske jag ska fråga?  8)

TonyTonka

Brukar någon mer än jag lyssna på enminutsklippen av bidragen som släpps på torsdagarna? ^^

TonyTonka

I kväll tyckte jag att Cazzi Opeia och Tribe Friday var bäst, tätt följda av Anders Bagge och Lisa Miskovsky.

Lancelot hade en bra låt, men lite för tråkig för min smak. Faiths låt tyckte jag inte direkt var värd en finalplats, men den var inte dålig heller.

Linda Bengtzing tyckte jag var okej, varken mer eller mindre.

Daniel Hofverberg

Till min egen stora förvåning tyckte jag bäst om Cazzi Opeia i den tredje deltävlingen. Jag var väldigt skeptisk innan, men det visade sig vara en bra och minnesvärd låt som stack ut ur mängden och kändes hyfsat nyskapande. Hon sjunger också riktigt bra. Som god tvåa och tätt därefter skulle jag säga Lisa Miskovsky, som inte var riktigt lika originell men en bra och minnesvärd låt - och Lisa sjunger ju alltid bra.

Som trea hade jag satt Faith Kakembo, som sjunger väldigt bra och hade en ganska bra låt - men lite väl svulstig och pampig för min smak.

Som fyra hade jag placerat Anders Bagge. Det var ett väldigt läckert nummer rent visuellt och jag blev överraskad över att han hade så bra sångröst, men låten föll väl kanske mig inte helt i smaken. Jag blir förvånad över att den låten kunde få flest röster, för trots att den var långt ifrån dålig så var den väl heller inte så jättebra. Men kanske svenska folket har påverkats en del av att Anders var så nervös innan och inte har stått på scen på decennier...?

Lancelot hade en hyfsad låt - lite för tråkig och tjatig, men ändå helt okej. Tribe Friday var lite för rockig för min smak, men ändå helt okej och i alla fall inte dålig.

Klart sämst ikväll var Linda Bengtzing, som lät exakt som alla hennes andra låtar - inte det minsta originellt och ärligt talat på gränsen till plagiat. Det kändes som att låten hade passerat bäst före-datum för minst 10 år sedan... En gång i tiden tyckte jag om Linda Bengtzing, men sedan dess har hon tyvärr inte utvecklats minsta lilla, utan står och stampar på samma ställe och där den här låten lät som ett sämre plagiat av hennes tidigare låtar... :(

E

Citat från: TonyTonka skrivet 19 februari 2022 kl. 00:13:33
Brukar någon mer än jag lyssna på enminutsklippen av bidragen som släpps på torsdagarna? ^^
Jag gör inte det för då blir det inte lika spännande

Lilla My

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 22 februari 2022 kl. 20:12:27
Skicka Bagge till Eurovision.
Nja, det vore nog ingen bra idé - han vore nog helt chanslös i Eurovision Song Contest... :(

Missförstå mig inte nu - jag tycker om Anders Bagge som person, och han har alltid tillhört min favorit i Idol-juryn. Till min stora förvåning sjöng han väldigt bra, och numret var också läckert rent visuellt. Men låten i sig sticker helt enkelt inte ut tillräckligt mycket för att ha en chans där - det är absolut en helt okej och ganska bra låt, men den sticker inte ut ur mängden tillräckligt när man ska "slåss" mot 40 andra länder...

Lilla My

Vi ska inte slåss, vi ska ha kul och Bagge är söt och hans låt var underbar. Skit i att vinna, att se honom i ESC hade vart kul. Mic drop ~ :P

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 22 februari 2022 kl. 20:47:14
Vi ska inte slåss, vi ska ha kul och Bagge är söt och hans låt var underbar. Skit i att vinna, att se honom i ESC hade vart kul. Mic drop ~ :P
Bagge är söt, ja - men att låten i sig var "underbar" vill jag verkligen inte skriva under på. Snarare helt okej och ganska bra, men inte ens bland de fem bästa låtarna hittills i år.

Jag undrar dock om han själv ens skulle orka med Eurovision Song Contest, då stackarn ju har så stora problem med nervositeten...?

TonyTonka

Tycker Medina var klart bäst idag, tätt följd av Anna Bergendahl och Klara Hammarström. Personligen hade jag nog hellre skickat Angelino eller Tenori till semifinalen, men men.

Vilka tycker ni ska gå vidare från semin nästa vecka?  :D

Jabberjaw

Citat från: TonyTonka skrivet 26 februari 2022 kl. 21:38:42
Tycker Medina var klart bäst idag, tätt följd av Anna Bergendahl och Klara Hammarström. Personligen hade jag nog hellre skickat Angelino eller Tenori till semifinalen, men men.

Vilka tycker ni ska gå vidare från semin nästa vecka?  :D

Var nog en rätt sexistig röstning ikväll där hälften av de manliga rösterna säkerligen vill sätta på Klara... Läser man exempelvis Flashback tråden så blir det ganska tydligt att det finns en hel del sjuka människor i Sverige. Och sedan verkar det inte bättre än att många röstar på namn dom "känner till".

Medina och Angelino fick gärna gå vidare för min del. Så vi får väl se vad som händer för hans del.  :)

Kul att se med årets program är att dom fått in lite inslag och artister som passar alla olika åldrar. Och att man vågar sticka ut från det rätt trista schlager träsket. Eurovision vinner man inte bara för Thomas G....son skrivit låten för 511e gången.  ;D ut med honom!