Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Haha Anis är fan amazing, blir så jävla pumped av hans låt! ;D

Daniel Hofverberg

Jag blev väldigt besviken över resultatet i Andra Chansen, då det var fel låt som gick vidare i varenda enskilt fall - förutom då förstås sista duellen, där det visserligen är som att välja mellan pest och kolera men där Mendez icke desto mindre är tio gånger bättre än skrattretande usla Drängarna...

Jag tycker det är väldigt tråkigt och orättvist att Malou Prytz och Paul Rey hamnade i samma duell, då båda de låtarna var bra och jag verkligen hade velat att båda skulle gå till final. När det nu var ett faktum tycker jag dock att Malou var strået vassare, som dessutom vann på fler genomlyssningar, men båda låtarna är som sagt bra. Paul Rey har en bra låt, men artisten imponerar inte så mycket som jag hade hoppats på.

Då är det ännu värre hur Anis Don Demina kunnat vinna över den mycket vackra och stämningsfulla duetten med Ellen Benediktsson och Simon Peyron - den här smörjan till raplåt är en av de värsta låtar jag hört under flera års tid, och riktigt dålig... :(

Frida Öhrn tycker jag vann på fler genomlyssningar och kändes bättre under Andra Chansen än första gången vi fick höra låten, samtidigt som Felix Sandmans låt fick motsatt effekt och upplevdes sämre nu. Således hade jag hoppats på att Frida skulle vinna, och jag tycker inte Felix Sandmans låt var så mycket att hurra för (även fast jag inte har något emot honom som artist)...

Också lite tråkigt att inte en enda kvinnlig artist gick vidare ikväll...

Trösten i sammanhanget är väl att jag inte tror någon av låtarna från Andra Chansen har någon rimlig chans att vinna i finalen, varken de som gick vidare eller inte, så på så sätt spelar det förmodligen ingen roll vilka låtar som gick vidare ikväll...

E

Jag tror att The Mamas, Hanna, Anna eller Dotter kommer vinna :)

Vem tror ni vinner

Lilla My

"Brave" tror jag kommer vinna. Vilket innebär att den kommer typ top 5 som bäst för de jag tror ska vinna vinner ALDRIG ;D

Simon Axelsson

Citat från: Lilla My skrivet  1 mars 2020 kl. 18:11:18
"Brave" tror jag kommer vinna. Vilket innebär att den kommer typ top 5 som bäst för de jag tror ska vinna vinner ALDRIG ;D

Oddsen säger att topp 4 kommer vara Dotter, Anna Bergendahl, The Mamas och Hanna Ferm, minns inte mycket av oddsen utöver dem
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

Lilla My

Hade inte haft något emot att skicka The Mamas tbh, deras bidrag är så hiiiiimla härligt! ESC-material, absolut. Sedan är mina personliga favoriter Anna, Mohombi och Dotter.

Daniel Hofverberg

Jag hoppas verkligen att det blir en kvinnlig artist/grupp som vinner i år; det vore verkligen hög tid efter att det varit manliga artister de senaste fem åren...

Men ska det nån gång hända så borde det bli i år, för i år känns nästan alla låtar med kvinnliga artister som mer minnesvärda än de med manliga dito, och det är bara någon enstaka manlig artist som haft någon någorlunda minnesvärd låt. Jag tror heller aldrig att det tidigare hänt att de 4 bidragen med bäst (lägst) odds enligt samtliga spelföretag har varit kvinnliga artister/grupper, och att någon man kommer först på femte plats.

Just nu hoppas jag mest på att Anna Bergendahl vinner, men det kan ändras när man får höra låtarna igen. Framförallt har Dotter växt oerhört för mig, och den låten upplevs bättre varje gång man hör den - så om det fortsätter så kan den bli riktigt vass, och kan mycket väl tänkas bli min nya favorit... Som god trea skulle jag just nu säga Hanna Ferm, där låten är riktigt bra men scenspråket inte är lika imponerande som de två nyss nämnda.

Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om The Mamas och deras låt när de var med i den första deltävlingen, men nu har jag ärligt talat nästan helt förträngt den. Huruvida det beror på att det var längst sedan man hörde den eller om den låten helt enkelt inte är lika minnesvärd som flera andras vågar jag inte spekulera i just nu...

gstone

Jag ÄLSKADE när Ann-Louise Hansson, Towa Carson och Siw Malmqivst sjöng tillsammans !!! ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 mars 2020 kl. 18:00:43
Jag ÄLSKADE när Ann-Louise Hansson, Towa Carson och Siw Malmqivst sjöng tillsammans !!! ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D :D

Hoppas VERKLIGEN ALLA tre dubbar igen i FRAMTIDEN !!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Elios

Citat från: gstone skrivet  2 mars 2020 kl. 18:01:52
Hoppas VERKLIGEN ALLA tre dubbar igen i FRAMTIDEN !!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Dubba ingen omöjlighet frågan är bara om dem inte bara tänker satsa på musiken nu.
Siw Malmkvist ska ju för övrigt vara med i Let's Dance nu också ju.  :D

gstone

Citat från: Elios skrivet  2 mars 2020 kl. 18:07:24
Dubba ingen omöjlighet frågan är bara om dem inte bara tänker satsa på musiken nu.
Siw Malmkvist ska ju för övrigt vara med i Let's Dance nu också ju.  :D

Det borde var lättare att dubba en att sjunga och dansa på scen LIVE ?

om du kallar att upträda live på SVT1 borde dom inte ha st stora problem att dubba.

Sybnt att det finns rätt dubbnings roll för kvinnor i deras ålder :'( :( Jag menar relativet talat .

Daniel Hofverberg

Ikväll är det ju äntligen dags för finalen, och det ska bli väldigt spännande att se vem som vinner...

Inför finalen har jag nu hört om alla finallåtarna på Spotify, och jag måste medge att jag har bytt favorit - min nya favorit är nu Dotter, som har växer oerhört för varje gång man hör den. Jag tyckte inte att den var så märkvärdig första gången, men nu tycker jag att hon är bäst. Nu börjar jag äntligen förstå varför hon är så favorittippad i år, så jag hoppas att hon vinner...

Som god tvåa skulle jag vilja säga Anna Bergendahl, som också har en mycket fin låt. För mig hamnar Hanna Ferm på tredje plats, som har en mycket bra låt men där scenspråket inte är lika imponerande som de övriga. Som fyra vill jag nog säga The Mamas, som har en riktigt bra låt men som kan bli något tjatig i längden. Blir det någon av de fyra som vinner så känner jag mig ändå nöjd, då alla fyra är värdiga vinnare.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 mars 2020 kl. 14:31:45
Ikväll är det ju äntligen dags för finalen, och det ska bli väldigt spännande att se vem som vinner...

Inför finalen har jag nu hört om alla finallåtarna på Spotify, och jag måste medge att jag har bytt favorit - min nya favorit är nu Dotter, som har växer oerhört för varje gång man hör den. Jag tyckte inte att den var så märkvärdig första gången, men nu tycker jag att hon är bäst. Nu börjar jag äntligen förstå varför hon är så favorittippad i år, så jag hoppas att hon vinner...

Som god tvåa skulle jag vilja säga Anna Bergendahl, som också har en mycket fin låt. För mig hamnar Hanna Ferm på tredje plats, som har en mycket bra låt men där scenspråket inte är lika imponerande som de övriga. Som fyra vill jag nog säga The Mamas, som har en riktigt bra låt men som kan bli något tjatig i längden. Blir det någon av de fyra som vinner så känner jag mig ändå nöjd, då alla fyra är värdiga vinnare.

Oddsen och omröstningen på EurovisionWorld håller med, kan bli första året någonsin (om det nu inte skett tidigare) som topp fyra enbart består av bidrag framförda av kvinnor
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

Lilla My

Dotter är förhandstippad av så gott som alla listor och betting vad jag kan hitta, tätt följd av The Mamas. Är väldigt säker på att Dotter kommer ta hem det hela (vilket jag inte alls har något emot då hon även är min favorit) :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet  7 mars 2020 kl. 18:08:32
Dotter är förhandstippad av så gott som alla listor och betting vad jag kan hitta, tätt följd av The Mamas. Är väldigt säker på att Dotter kommer ta hem det hela (vilket jag inte alls har något emot då hon även är min favorit) :D
Jag hoppas du har rätt, då Dotter vore en mycket värdig vinnare - borde även ha hyfsad chans i Eurovision Song Contest, skulle jag tro...