Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2020 kl. 20:41:20
Jo, visst är det samma Loulou Lamotte som kom 9:a i Idol 2008; som tidigare bott i Burträsk. Jag tyckte verkligen om henne under Idol, och hon är ännu bättre nu. :)

Och det är som sagt bara Ashley som uteslutande talar engelska, medan Loulou och Dinah har talat svenska hela tiden.

Så jäkla Nice hon är ju asgrym.   ;D

Elios

Men om jag ska vara ärlig så har ju hon Dotter en bättre och grym låt samt ett fantastiskt grymt framträdande som jag tror hade funkat bättre i Eurovision men är ändå inte helt och hållet Depp bara för att Mamas vann. Tyckte äntligen det var på tiden att en grupp vann. Den första sedan Afro-Dite tror jag.  ::)

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet  9 mars 2020 kl. 22:51:45
Men om jag ska vara ärlig så har ju hon Dotter en bättre och grym låt samt ett fantastiskt grymt framträdande som jag tror hade funkat bättre i Eurovision men är ändå inte helt och hållet Depp bara för att Mamas vann. Tyckte äntligen det var på tiden att en grupp vann. Den första sedan Afro-Dite tror jag.  ::)

Nä, The Ark vann efter Afro-Dite.  :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 10 mars 2020 kl. 00:04:18
Nä, The Ark vann efter Afro-Dite.  :)

Jo just det menar mer att det var tre tjejer som vann.  ;D

Elios

Och det var det som var kul tyckte jag.  ;D

clara liljeberg

jag visste inte att frida örhn fick jobb som röstskådis som polisen spektra i en magisk värld med mystiska varelser i framåt.

E

Jag hoppas att dessa artister tävlar nästa år:

Klockrent
Jannike Stenlund (det var hon som spelade violin bredvid Hasse Kvinnaböske 2015)
Martin Westerstrand
Dotter
Joakim Lundell
Madeleine Hilleard (vinnaren av Talang 2018)
Annika Herlitz
Nordman
Mimmi Sandén
William Segerdahl
7000apart (tävlade i Talang i år)
Bella & Filippa
Nathalie Brydolf (kom 6:a i Idol 2018 trots att hon var bättre än dom andra)
Dogge Doggelito
Agnes Carlsson
Takida
Peter Jöback
Lars Winnerbäck
Miss Li
Arrhult
Rebecka Karlsson

Det vore kul om dom körde med olika musikgenrer som till exempel Opera, Hårdrock, Reggae, Ballader, Pop, Rock, Soul mfl

Som programledare hade jag velat se Linnéa Claeson

clara liljeberg

kanske med de som dubbar röster till tecknade filmer och även har jobbat med disney eller annat filmbolag.

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 23 mars 2020 kl. 18:13:00
Jag hoppas att dessa artister tävlar nästa år:

Bella & Filippa

Vilka är dem?^^

E

Citat från: Elios skrivet 24 mars 2020 kl. 07:30:44
Vilka är dem?^^
Dom tävlade 2017, det stog mellan dom och Owe Thörnqvist i deltävlingen och Owe gick till final. Tycker än idag att det är helt obegripligt att han kunde vinna mot dom :o

Här är låten som tjejerna tävlade med

https://youtu.be/2MHk67wzBH4

clara liljeberg

ni kanske borde nämna några som faktiskt har dubbat röster till tecknade filmer som t ex i mellanakten så var siw mellqvist rösten till gargoylerna i ringaren i notre dame.

clara liljeberg

eftersom det inte blir nån eurovision song contest på grund av coronavirus så kanske man kan omvandla det till en tecknad eurovision song contest men där befolkningen är djur eller kanske drakar för ingen har ju hört några drakar sjunga och få veta vilken drake som vann hela sångnationen.

Simon Axelsson

Just det... Will Ferrells Eurovision, när släpps den egentligen? Hur långt in i produktionen är de på den? Hade varit kul om den skulle komma att släppas när Eurovision skulle ha sänts, men Graham Nortons hyllningsprogram eller vad det nu var går väl bra det med, bara det sänds här i Sverige också.

Edit: Eurovision filmen är i post-produktion, så den kan mycket väl bli helt klar och släppt runt då Eurovision Song Contest skulle ha sänts.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 56

clara liljeberg

kommer det kanske blir annorlunda eurovision song contest som jag föreslog i antropomorfa djur eller drakars verk i år.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 31 mars 2020 kl. 16:54:57
kommer det kanske blir annorlunda eurovision song contest som jag föreslog i antropomorfa djur eller drakars verk i år.
Det kommer inte att bli någon Eurovision song contest i år.