Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Lejonkungen

Startat av DisneyTLK, 9 januari 2013 kl. 00:21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

https://www.youtube.com/watch?v=dZjgk2J2vFw

Lyssnar just nu på musiken från nya LK. Det mesta är som i den tecknade filmen. Hans Zimmer har lyckats med att ta tillbaka vissa teman, från original scoret.

Elios

Det där soundtracket lär bli helt kanon.  ;D
Längtar redan.  :-* ;D 8)

Christian Hedlund

Citat från: Elios skrivet 12 juli 2019 kl. 09:24:10
Det där soundtracket lär bli helt kanon.  ;D
Längtar redan.  :-* ;D 8)

Kan säga att det har en ENORM utmaning att sjunga i en låt som jag kunnat utantill sedan jag var 10 år 🤪
Det tog sin tid, men tillsist känner jag att jag lyckades både hylla originalet, följa John Oliver samt göra min egen grej. Men hjälp vad tufft det var stundtals 😅❤️
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

E

Citat från: Christian Hedlund skrivet 12 juli 2019 kl. 09:32:05
Kan säga att det har en ENORM utmaning att sjunga i en låt som jag kunnat utantill sedan jag var 10 år 🤪
Det tog sin tid, men tillsist känner jag att jag lyckades både hylla originalet, följa John Oliver samt göra min egen grej. Men hjälp vad tufft det var stundtals 😅❤️
Ser fram emot att höra det :)

Ska se filmen på premiärdagen ;)

gstone

Undra vilkasom gör Unga Simba och Nala ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Är någon som vet om dom svenska rösterna i nya Lejonkungen kommer gå på någon slags röda matten primär ?

gstone

När tror de svenska Soundtracken för den här filmen släppes ?

gstone

Tror ni att en svensk soundtrack nya Lejonkukngen kommer släppas ?

gstone

Forfarande inge som vet vilka som spelar unga Simba och Nala ?

Anonym

Har de som medverkar på den svenska dubbningen av en film någonsin fått röda mattan utrullad vid premiären?
Det borde komma ett svenskt soundtrack för filmen med tanke på att Disney alltid 'dubbar' låtar som karaktärerna själva sjunger, Elton Johns nya låt är nog den enda som inte 'dubbas' med tanke på att den verkar vara en sådan låt som enbart hörs i eftertexterna, likt den version av "A friend like me" som DJ Khaled medverkade på i eftertexterna till Aladdin.
Vi kommer inte få veta vilka som gör rösterna till unga Simba och Nala förens antingen filmens soundtrack släppts eller dubbningsinformationen släpps offentligt, vilket som nu sker först kan jag bara anta.(soundtracket först, liksom med Aladdin)

gstone

Citat från: Anonym skrivet 15 juli 2019 kl. 13:36:40
Har de som medverkar på den svenska dubbningen av en film någonsin fått röda mattan utrullad vid premiären?
Det borde komma ett svenskt soundtrack för filmen med tanke på att Disney alltid 'dubbar' låtar som karaktärerna själva sjunger, Elton Johns nya låt är nog den enda som inte 'dubbas' med tanke på att den verkar vara en sådan låt som enbart hörs i eftertexterna, likt den version av "A friend like me" som DJ Khaled medverkade på i eftertexterna till Aladdin.
Vi kommer inte få veta vilka som gör rösterna till unga Simba och Nala förens antingen filmens soundtrack släppts eller dubbningsinformationen släpps offentligt, vilket som nu sker först kan jag bara anta.(soundtracket först, liksom med Aladdin)

Tror du  Soundtracken kommer finnas på Spotify ?

Avengersfan

Filmen har ju just nu 5.3 på imdb. Undrar inte om Trollen håller på med "bojkottskampanj" igen, precis som Star Wars: The Last Jedi, Black Panther och Captain Marvel?
Man blir så trött på dem! >:(
Varför, jo, dem vägrar acceptera att inget har rätt eller fel angående filmer och serier, och gör allt i sin makt att försöka övertala massa människor att inte se dessa filmer (bara för att dem själva inte gillar) genom att (inte bara spamma på Twitter, Youtube och Facebook utan också) sabotera betygen/recensionerna på imdb och rottentomatoes!
Om man ser betygen på Captain Marvel under våren, så har den filmen fått 5.4 på imdb från början, men senare höjs den till 7.0, tack vare godtrogna Marvel-fansen! Kommer att hända samma sak med Lejonkungen?

Anonym

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2019 kl. 14:43:42
Tror du  Soundtracken kommer finnas på Spotify ?

Definitivt, Aladdin finns på svenska, så varför skulle inte Lejonkungen göra det?

gstone

Tror du rösterna till Unga Simba och Nala är några man känner igen ?

Undrar om du jobbat med underhållning Förut ?

Anonym

Jobbar inte med underhållning, har aldrig gjort, är alldeles för ung för att jobba överhuvudtaget. Vet inte om deras röster kommer att kännas igen, känner inte till många 'bra' svenska barnskådespelare och de jag känner till vet jag inte om de kan sjunga bra eller ej.