Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lejonkungen

Startat av DisneyTLK, 9 januari 2013 kl. 00:21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Då har den premiär idag. Kommer ju inte se den idag men jag ser väldigt mycket fram emot den.  :-* ;D 8) :P ::)

gstone

Olivia Cepeda är unga Nala och Ruben Adolfsson är unga Simba
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2019 kl. 09:16:05
Olivia Cepeda är unga Nala och Ruben Adolfsson är unga Simba

Är Olivia Cepeda släkt med Pablo Cepeda? (aka Prins Naveen i Prinsessan och Grodan)

gstone

Citat från: Elios skrivet 17 juli 2019 kl. 01:55:24
Då har den premiär idag. Kommer ju inte se den idag men jag ser väldigt mycket fram emot den.  :-* ;D 8) :P ::)

Om du inte ska se den varför ser du framemot den ?

Anonym

Han skrev att han inte kommer att se den idag, då han möjligtvis inte har tid idag, men ser fram emot den då han med störst sannolikhet kommer se den vid ett senare tillfälle

Anonym

Lyssnade just på några låtar från det svenska soundtracket, låter mycket bättre än det svenska soundtracket för Aladdin. Björn Gustafsson och Linus Eklund Adolphson låter utmärkta som Timon och Pumbaa, utav de svenska låtarna är definitivt deras Hakuna Matata min favorit. Föredrar dock det engelska soundtracket då jag tyckte fler av låtarna lät bra på engelska.
Kommer se filmen på engelska, precis som med Aladdin. Jag ville inte höra Will Smith dubbas och nu när det kommer till Lejonkungen ville jag inte höra Seth Rogen dubbas, men nu vill jag än mindre höra Donald Glover och Beyonce dubbas. Inget emot de svenska rösterna men jag föredrar att se "live-action" filmer på original språk, animerat går bra vilket som då jag inte behöver se en skådis och höra en annan röst. (förutom Lego-Filmen och Will Ferrell då, men Figge Norlings röst passade rätt bra)

Anonym

Det finns dock en animerad film jag inte klarar av att se dubbad och det är Spider-Man: Into the Spider-Verse, älskar originalrösterna för mycket för att se den dubbad, har provat men det lät inte naturligt. (med det menar jag att det inte lät naturligt att Spider-Man pratar svenska)

gstone

Citat från: Anonym skrivet 17 juli 2019 kl. 13:07:10
Det finns dock en animerad film jag inte klarar av att se dubbad och det är Spider-Man: Into the Spider-Verse, älskar originalrösterna för mycket för att se den dubbad, har provat men det lät inte naturligt. (med det menar jag att det inte lät naturligt att Spider-Man pratar svenska)

Jag kan se äldre Disney filmer som Micke och Molle och Basilmus på svenska.

Men nyare filmer särkilt dator animerad filmer som Trolls och The Lego Movie fördrar att se på engelska.

Jag tycker att mer moderna tecknad filmer passar bättre på Engelska. Jag vill aldrig mer se Megamind på Svenska !

Men äldre mer tradionela filmer som Svanprinssan och Landet för längesedan är jag helt nöjd med att se på svenska.

En del filmer som Kung Fu Panda känns litte för amerikanska för att se på svenska. Vilket är ironisk då film utspelar sig i Kina.

Rio är väldigt bra på svenska dock. Alla röster passar bra.

Jag skulle gärna vilja se Svampbob filmen på engelska. För Alec Bladwin göt en röst. Men den har lämnat Netflix.

Toy Story filmerna känner jag är sådan som man måste se på engelska !

I alla fall om man vill få den full upplevelsen.

Jag har aldrig sätt Hitta Nemo på Engelska. Men jag vill för jag gillar Stephen Root och han gör en av fiskarna.

gstone

Vilka är Olivia Cepeda och  Ruben Adolfsson ?

Har dom jobbat i underhållning förut ?

Anonym

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2019 kl. 13:29:39

Jag kan se äldre Disney filmer som Micke och Molle och Basilmus på svenska.

Men nyare filmer särkilt dator animerad filmer som Trolls och The Lego Movie fördrar att se på engelska.

Jag tycker att mer moderna tecknad filmer passar bättre på Engelska. Jag vill aldrig mer se Megamind på Svenska !

Men äldre mer tradionela filmer som Svanprinssan och Landet för längesedan är jag helt nöjd med att se på svenska.

En del filmer som Kung Fu Panda känns litte för amerikanska för att se på svenska. Vilket är ironisk då film utspelar sig i Kina.

Rio är väldigt bra på svenska dock. Alla röster passar bra.

Jag skulle gärna vilja se Svampbob filmen på engelska. För Alec Bladwin göt en röst. Men den har lämnat Netflix.

Toy Story filmerna känner jag är sådan som man måste se på engelska !

I alla fall om man vill få den full upplevelsen.

Jag har aldrig sätt Hitta Nemo på Engelska. Men jag vill för jag gillar Stephen Root och han gör en av fiskarna.

Ett tips: hoppa inte över en rad efter varje mening och använd dig av en flytande text med stycken istället, annars kan man uppfatta det som att du börjar prata om något helt annat.
Vad är "den upplevelsen menar du?

Anonym

Citat från: gstone skrivet 17 juli 2019 kl. 13:45:53
Vilka är Olivia Cepeda och  Ruben Adolfsson ?

Har dom jobbat i underhållning förut ?

Jag har ingen aning, det verkar inte så då man inte får något resultat för en ung Olivia Cepeda när man söker på internet, Ruben Adolfsson kan jag ha hittat men jag är inte säker. Här är en länk om någon vill veta vem jag tror han kan vara: https://www.laget.se/IFBPP09_20/Troop/1818678/Ruben-Adolfsson

moviefan

Såg idag nya Lejonkungen, jag tyckte den var sådär. Miljöerna var fina, och såg realistiska ut. Det mesta var likadant som äldre LK.

gstone

Så fort någon får veta vilka som gör Sarafina, Nalas mamma och Timon och Punbaas granar som är en Pärlhöna och en Galago.

Snälla säg till.

gstone

Citat från: Anonym skrivet 17 juli 2019 kl. 14:00:25
Jag har ingen aning, det verkar inte så då man inte får något resultat för en ung Olivia Cepeda när man söker på internet, Ruben Adolfsson kan jag ha hittat men jag är inte säker. Här är en länk om någon vill veta vem jag tror han kan vara: https://www.laget.se/IFBPP09_20/Troop/1818678/Ruben-Adolfsson

Hur fick dom då rollerna om ingen vist att dom kunde sjunga och agera ?

Det är ju ändå rätt stora roller.