Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Don Bluth

Startat av Mozeru, 28 februari 2013 kl. 14:44:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 april 2024 kl. 17:55:03Det är väl inte så konstigt när man tänker på att det finns en del saker som har haft unika dubbningar på TV3 och dessutom hade det ju samma ägare som Mediadubb International...
Det borde ju dock blivit billigare att använda dubbningarna som redan fanns?

Majoriteten av Tv3s dubbningar gjordes ju också innan dom officiella dubbningarna fanns exempelvis Räddningspatrullen.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 april 2024 kl. 18:50:43Det borde ju dock blivit billigare att använda dubbningarna som redan fanns?

Majoriteten av Tv3s dubbningar gjordes ju också innan dom officiella dubbningarna fanns exempelvis Räddningspatrullen.
Ska man då leta upp vem som äger licenserna till respektive dubbning och liknande för att försöka licensera dem? Varför lägga tid på det när man har ett dubbningsbolag?

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 13 april 2024 kl. 18:53:46Ska man då leta upp vem som äger licenserna till respektive dubbning och liknande för att försöka licensera dem? Varför lägga tid på det när man har ett dubbningsbolag?
Har för mig Warner äger rättigheterna till originaldubben?
Vill minnas att dom beställde den för 1987 års vhs utgåva.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 april 2024 kl. 19:12:05Har för mig Warner äger rättigheterna till originaldubben?
Vill minnas att dom beställde den för 1987 års vhs utgåva.
1988 har jag för mig men ja det stämmer den är gjord för VHS utgåvan en av Warners VHS-utgåvor.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 juli 2024 kl. 23:00:091988 har jag för mig men ja det stämmer den är gjord för VHS utgåvan en av Warners VHS-utgåvor.
Tror dock bara den släpptes dubbad en gång.
De första utgåvorna var i textad originalversion och de kom ingen Svensk utgåva på 90-talet.