Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Svanprinsessan

Startat av moviefan, 15 juli 2013 kl. 09:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Jag gillar den första filmen, som har så bra dubbning. Bland uppföljarna, så gillar jag 2an samt Kingdom Of Music.  Undrar fortfarande vem, som är svenska rösten till Prinsessan Alise, som tonåring. 

DingoPictures2005

Citat från: moviefan skrivet 27 mars 2025 kl. 15:24:20Jag gillar den första filmen, som har så bra dubbning. Bland uppföljarna, så gillar jag 2an samt Kingdom Of Music.  Undrar fortfarande vem, som är svenska rösten till Prinsessan Alise, som tonåring.
Den relativt stora missen är dock att röstbytes idioti finns i första filmen.

Skokaka

De kommer att göra en live-action remake utav den första filmen nästa år, så random.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 01:06:53De kommer att göra en live-action remake utav den första filmen nästa år, så random.
Har hört att Sabrina Carpenter ska spela Odette  :o
- what.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 01:06:53De kommer att göra en live-action remake utav den första filmen nästa år, så random.
Ta över Disneys ooriginella tradition, hoppas det blir den enda

Disneyfantasten

Jag misstänker att detta är ett aprilskämt.

gstone

är nog ett april skämt
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

MOA

Citat från: moviefan skrivet  1 april 2025 kl. 13:01:57Hoppas det!
Ja fler filmer får inte förstöras på det där sättet, hoppas att någon på Disney sätter stopp för alla Live Action Remakes

gstone

Citat från: MOA skrivet  1 april 2025 kl. 14:01:18Ja fler filmer får inte förstöras på det där sättet, hoppas att någon på Disney sätter stopp för alla Live Action Remakes
knip käft >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2025 kl. 12:00:57Jag misstänker att detta är ett aprilskämt.
APRIL! APRIL! ;D Ja. 

Åtminstone så var det ett harmlöst sådant, förhoppningsvist. Försöker att inte göra frustrerande såna.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2025 kl. 19:58:33APRIL! APRIL! ;D Ja.

Åtminstone så var det ett harmlöst sådant, förhoppningsvist. Försöker att inte göra frustrerande såna.
LoL, ja Skokaka, försök inte att lura oss för mycket

E

Jag kollade lite på den femte filmen (Royal Family Tale) häromdagen

Här e rösterna jag lyckades indentifiera:

Odette: Mikaela Ardai Jennefors
Derek: Joachim Bergström
Drottning: Alberta: Anita Molander
Polle: Hans Wahlgren
Jean-Bob: Fredrik Dolk
Sprutt: Gunnar Ernblad
Lunne: Bengt Järnblad
Berättare: Myrra Malmberg

Precis som i den fjärde filmen så e låtarna kvar på engelska

Tyvärr fanns det inga dubbcredits i eftertextern. Förövrigt tyckte jag filmen var rätt kass så jag såg inte hela👎🏻 Ett fall för Felix Recenserar

Jag laddade även upp ett litet klipp från filmen på Youtube, så ni kan själva höra Mikaela som Odette

https://www.youtube.com/watch?v=-dK6OJ_xRls

TonyTonka

Citat från: E skrivet 30 augusti 2025 kl. 10:24:15Jag kollade lite på den femte filmen (Royal Family Tale) häromdagen

Här e rösterna jag lyckades indentifiera:

Odette: Mikaela Ardai Jennefors
Derek: Joachim Bergström
Drottning: Alberta: Anita Molander
Polle: Hans Wahlgren
Jean-Bob: Fredrik Dolk
Sprutt: Gunnar Ernblad
Lunne: Bengt Järnblad
Berättare: Myrra Malmberg

Precis som i den fjärde filmen så e låtarna kvar på engelska

Tyvärr fanns det inga dubbcredits i eftertextern. Förövrigt tyckte jag filmen var rätt kass så jag såg inte hela👎🏻 Ett fall för Felix Recenserar

Jag laddade även upp ett litet klipp från filmen på Youtube, så ni kan själva höra Mikaela som Odette

https://www.youtube.com/watch?v=-dK6OJ_xRls
Gjorde inte Mikaelas mor Charlotte Ardai Jennefors rösten till Odette i en av uppföljarna till originalfilmen?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games