Stämmer bra, men därutöver tror jag tyvärr inte att vare sig Staffan Hallerstam eller Monica Forsberg är godkända av Disney i USA som Knattarna längre. Hinner inget ändras innan nya DuckTales är aktuell att dubbas, så misstänker jag att det snarare kommer att bli den nu aktuella barnskådespelaren Vincent Werner (den enda som mig veterligen är godkänd i dagsläget) som tar över som Knatte, Fnatte och Tjatte.
Det är ju ganska givet att Andreas Nilsson kommer att fortsätta som Kalle Anka, och som Christer säger är det väl tänkbart att Gunnar Ernblad kan tänkas få reprisera rollen som Albert. Det är också fullt tänkbart att Irene Lindh får fortsätta som fru Matilda (om hon nu kommer att vara med), och likaså Steve Kratz som Guld-Ivar Flinthjärta. Någon av de tidigare båda rösterna för Sigge kan också tänkas vara godkända fortfarande och gå med på att ställa upp - i så fall är väl Per Sandborgh mer sannolik än Ulf Källvik, då den sistnämnda ju inte varit med i många dubbningar på senare år (den senaste dubbningsrollen jag hittat är drygt 10 år sedan). De här rollfigurerna har ju inte varit med i några sammanhang på senare år, varför det nog inte blir förrän den här dubbningen påbörjas som Disney gör en ny granskning.
Häromveckan syntes ju Joakim von Anka för första gången i TV-serien Musse Pigg på Disney Channel (om än bara med ett par repliker), med någon för mig obekant röst. Det är väl för tidigt att avgöra om denna nya röst var en engångsföreteelse eller om han tar över permanent som farbror Joakim, och i så fall även spelar honom när den här serien blir aktuell.
Med detta sagt så är det ju för övrigt heller inte självklart att den nya serien kommer att visas i Sverige eller dubbas till svenska. När det gäller Disneys serier är det väl en rimlig gissning att den lär komma hit i svenskdubbad form förr eller senare, men helt självklart är det ju aldrig förrän det faktiskt offentliggörs.