Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare utan ansikte, filmtråden.

Startat av Carl Barks lover, 23 september 2006 kl. 23:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  5 februari 2025 kl. 19:30:56Obelix intervjuar Asterix LoL
Ja, Uffe är nog dock mest känd för Söndagsöppet, Kusiner i Kubik, Dolda Kameran och alla kända program han gjorde på 80-90 talet.
Uffe var också Modéen-professor.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  5 februari 2025 kl. 19:23:49Han ser så alldaglig ut

hade väntat mig att en dub legendar skulle se mer legendarisk ut..
Kanske det.

Charlie medverkar också i denna reklamen jag digitaliserade.
https://youtu.be/Zdo5Wl8l80E?si=gLHRfjNww1UC4wSI

Disneyfantasten

DingoPictures2005

Är detta en nyare bild på Nick Atkinson?
Vet endast hur han såg ut som barn i kultserien Bert.

Elios

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 mars 2025 kl. 20:46:40Är detta en nyare bild på Nick Atkinson?
Tror inte det är han.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 mars 2025 kl. 20:46:40Är detta en nyare bild på Nick Atkinson?
Egentligen tonåring & är det svårt att hitta bilder på honom. Om du behöver en tidsrelaterad bild fota Tordleif

A

Nej, det där är någon helt annan.

Nick 2019

Intervju med Nick:

MOA

Citat från: A skrivet  7 mars 2025 kl. 21:19:47Nej, det där är någon helt annan.

Nick 2019

Intervju med Nick:
Källa? Gammal intervju va?

DingoPictures2005

https://tidningar.kb.se/search?q=%22Rune%20Ek%22&searchGranularity=part&from=1993-01-01&to=1996-12-31

Kan någon öppna en bild på Rune Ek här?
Vill ha en bild till WillDubGuru sidan av Toy Story jag hjälper till med.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 mars 2025 kl. 16:46:59https://tidningar.kb.se/search?q=%22Rune%20Ek%22&searchGranularity=part&from=1993-01-01&to=1996-12-31

Kan någon öppna en bild på Rune Ek här?
Vill ha en bild till WillDubGuru sidan av Toy Story jag hjälper till med.
Här är två bilder som kommer från artiklar om hans bortgång.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  9 mars 2025 kl. 17:44:43Här är två bilder som kommer från artiklar om hans bortgång.

Tyvärr för nya, Will vill ha tidsdaterade bilder så en dubbning från 96 ska ha bilder från 92-99ish.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 mars 2025 kl. 18:55:46Tyvärr för nya, Will vill ha tidsdaterade bilder så en dubbning från 96 ska ha bilder från 92-99ish.
Det förstår jag, men det gör ju det tyvärr inte enklare att få fram bilder på lite mer okända ansikten.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  9 mars 2025 kl. 19:04:57Det förstår jag, men det gör ju det tyvärr inte enklare att få fram bilder på lite mer okända ansikten.
Var därför jag undrar om någon kan kolla KB artiklarna i länken.
Vet att @Oscar Isaksson och @Erika ,ofta besöker KB.

Rune borde ha flera bilder på sig själv där då han var aktiv på teater väldigt mycket.

Kb har av någon jävlig anledning svårtillgängliggjort artiklar och då jag för tillfället inte har något körkort så är det i princip omöjligt för mig att fixa artiklar själv.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  9 mars 2025 kl. 19:11:01Var därför jag undrar om någon kan kolla KB artiklarna i länken.
Vet att @Oscar Isaksson och @Erika ,ofta besöker KB.

Rune borde ha flera bilder på sig själv där då han var aktiv på teater väldigt mycket.

Kb har av någon jävlig anledning svårtillgängliggjort artiklar och då jag för tillfället inte har något körkort så är det i princip omöjligt för mig att fixa artiklar själv.
Normalt så tar jag screenshots från svenska filmer till WillDubGuru sidan.
Ofta så har även doldisar medverkat som statiser i filmer vilket möjliggör tidsdaterade bilder.
Däribland kan jag nämna Gunnar Ernblad bilden på Bernard och Bianca sidan, Knut Risan bilden på norska Lilla Sjöjungfrun sidan och Dick Eriksson bilden på Antz sidan.
Gunnar bilden kom från någon tv-serie (Babels Hus), där Gunnar medverkar i typ 30 sekunder med en replik.
Knut Risan bilden kom från någon trist demonstrationsvideo om Norge's säkerhet där han syntes i typ 10 sekunder som någon norsk chef för säkerhet som tar emot papper.
Dick medverka som statis i en Beck film som en bombtekniker som visar en videobomb i typ 30 sekunder😅.