Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare utan ansikte, filmtråden.

Startat av Carl Barks lover, 23 september 2006 kl. 23:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet 22 april 2025 kl. 18:44:44Han är inte med i På Rymmen med Pippi Långstrump själv utan han dubbar en tysk men i Emil är han både med själv i bild men dubbar också tyska skådespelare.
Yes, även Hans Lindgren medverkar som röst i Pippi och även Gösta Prüzelius (tror jag).

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 22 april 2025 kl. 20:20:44Yes, även Hans Lindgren medverkar som röst i Pippi och även Gösta Prüzelius (tror jag).
Ja så är det ju, de medverkar även i Pippi på de sju haven där de dubbar varsin pirat.

DingoPictures2005

Kan detta vara rätt Johannes Bachmann?
Alltså Johannes som dubbade Koda i den tyska Björnbröder, hjälper WillDubGuru med hans tyska björnbröder sida.
Hittade en bra bild på Thomas Danneberg, Moritz Bleibtreu och Daniel Brühl.
Daniel Brühl är ju enkel då han är världskänd🙂.
Både Thomas Danneberg och Moritz Bleibtreu verkar vara kända i Tyskland och de är därför lätta att hitta bilder på.

Vill gärna ha daterade bilder.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 april 2025 kl. 12:34:52Kan detta vara rätt Johannes Bachmann?
Alltså Johannes som dubbade Koda i den tyska Björnbröder, hjälper WillDubGuru med hans tyska björnbröder sida.
Hittade en bra bild på Thomas Danneberg, Moritz Bleibtreu och Daniel Brühl.
Daniel Brühl är ju enkel då han är världskänd🙂.
Både Thomas Danneberg och Moritz Bleibtreu verkar vara kända i Tyskland och de är därför lätta att hitta bilder på.

Vill gärna ha daterade bilder.
Spelade han fotboll när han var barn? Team Sportia tröjan ser misstänkt ut

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 23 april 2025 kl. 14:01:56Spelade han fotboll när han var barn? Team Sportia tröjan ser misstänkt ut
Ingen aning han bör iallafall varit barn när han spelade Koda.
Då karaktären är ett barn och då jag hörde att ett barn var bakom rösten när jag såg dubben igår.

MOA

Hans Lindgren spelar Farbror Enok i Kastrullresan, kände igen rösten, kollade eftertexterna & jag hade rätt

DingoPictures2005

Oscar Isaksson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 april 2025 kl. 10:34:37https://m.imdb.com/title/tt0042630/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_2_nm_1_in_0_q_kastrullre
Denna?
Citat från: MOA skrivet 29 april 2025 kl. 11:01:21Nej programmet sändes 1998 & Jakob Eklund spelar huvudrollen
Jag förstår förvirringen då SVTs dramaserie från 1998, heter: Pip-Larssons.
Kan rekommendera den stakat, då den har väldigt många förträffliga äldre skådepelare (inklusive som dubbat).

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 april 2025 kl. 11:27:14Jag förstår förvirringen då SVTs dramaserie från 1998, heter: Pip-Larssons.
Kan rekommendera den stakat, då den har väldigt många förträffliga äldre skådepelare (inklusive som dubbat).
Madame Medusa, Julius Caesar, Kanin, Sheriffen av Nottingham, Kapten Haddock och Clocksworth, dvs Meta Velander, Mathias Henrikson, Charlie Elvegård, John Harryson, Axel Düberg och Åke Lagergren.

Mathias dubbade också den danska dubbveteranen Ove Sprogøe i Fem på Nya Äventyr 🙂, Ove spelar också i bland annat Olsenbanden. Även Baltazar är en serie jag såg som barn där Mathias Henrikson medverkade.

Oscar Isaksson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 april 2025 kl. 12:59:37Madame Medusa, Julius Caesar, Kanin, Sheriffen av Nottingham, Kapten Haddock och Clocksworth, dvs Meta Velander, Mathias Henrikson, Charlie Elvegård, John Harryson, Axel Düberg och Åke Lagergren.

Mathias dubbade också den danska dubbveteranen Ove Sprogøe i Fem på Nya Äventyr 🙂, Ove spelar också i bland annat Olsenbanden. Även Baltazar är en serie jag såg som barn där Mathias Henrikson medverkade.
Icke att förglömma Jan Sjödin eller Måns Westfelt. ;)

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 april 2025 kl. 12:59:37Madame Medusa, Julius Caesar, Kanin, Sheriffen av Nottingham, Kapten Haddock och Clocksworth, dvs Meta Velander, Mathias Henrikson, Charlie Elvegård, John Harryson, Axel Düberg och Åke Lagergren.

Såg Meta Velander men inte dom andra, dyker nog upp i senare avsnitt

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 29 april 2025 kl. 14:00:18Icke att förglömma Jan Sjödin eller Måns Westfelt. ;)
Bokhandlaren från Skönheten och Odjuret och Joe i originaldubbningen av Lady och Lufsen.

DingoPictures2005

Är detta rätt Rune Ek som dubbade i Toy Story?
Har inte fått svar av någon och det är väldigt viktigt att det är rätt person som William får bild på.
Vill inte att samma ska hända som när jag skickade honom fel bild på Per Sandborgh.