Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare utan ansikte, filmtråden.

Startat av Carl Barks lover, 23 september 2006 kl. 23:16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Dubbningsveteranen Charlie Elvegård taget från Nils Karlsson Pyssling där han spelar Bertils Pappa.

Charlie är för mig mest känd som Kanin i Nalle Puh.
Hans första dubb roll var som Casey och några kråkor i Dumbo.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 augusti 2024 kl. 21:15:57Dubbningsveteranen Charlie Elvegård taget från Nils Karlsson Pyssling där han spelar Bertils Pappa.

Den där bilden har publicerats tidigare men bra bild i alla fall

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  3 augusti 2024 kl. 22:05:36Den där bilden har publicerats tidigare men bra bild i alla fall
Nej det var en skärmdump jag tog från Tv4 play, då jag såg filmen idag.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 augusti 2024 kl. 22:31:09Nej det var en skärmdump jag tog från Tv4 play, då jag såg filmen idag.
Hon menar den här, det är ju från samma scen men inte samma bild.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juni 2021 kl. 01:07:55

Charlie Elvegård

Kuggis (Toy Story 3)

Clowner (Dumbo)

Sportskommentator (En Extremt Långbent Film)

Blyger (Musiksaga)

Meleagros (Herkules TV-serien)

Sjöman (Tecknade Pippi Långstrump)

Choo-Choo  (Top Cat)

Lejon (Noaks Ö)

Gubben i lådan (Toy Story 3)

Klo (Top Cat)

Kvalrossen (Noaks Ö)

Sjöhästen (Den lilla sjöjungfrun)

Kråkor (Dumbo)

Piggsvin (Micke och Molle)

Kanin (1989-2018)

Casey Junior (Dumbo, första omdubbningen)

Blom (Pippi Långstrump - Starkast i världen)

Igthorn

En ung Hans Gustafsson, oklart årtal, 60-70-tal gissningsvis.

MOA

DingoPictures2005

Har någon en bild på Birgitta Larsson aka Törnrosa?
Hjälper WillDubGuru med hans Törnrosa sida om någon undrar.

DingoPictures2005

Är detta Sven-Åke Wahlström?
Det står på IMDb att han medverkar i Drömkåken som en snickare.....

Så funderar på om det är han i bilden eller den andra snickaren i filmen?

(Tog bilden från IMDb)

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 oktober 2024 kl. 12:55:09Är detta Sven-Åke Wahlström?
Det står på IMDb att han medverkar i Drömkåken som en snickare.....

Så funderar på om det är han i bilden eller den andra snickaren i filmen?

(Tog bilden från IMDb)
Sven-Åke dubbade Shredder i Turtles och lite annat.
Han är en av de mest okända svenska röstskådespelarna lol😅.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 31 oktober 2024 kl. 12:56:36Sven-Åke dubbade Shredder i Turtles och lite annat.
Han är en av de mest okända svenska röstskådespelarna lol😅.
Finns det inga andra bilder på honom? Tog han inte över efter någon annan? Kan ingenting om okända VA

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 31 oktober 2024 kl. 14:36:42Finns det inga andra bilder på honom? Tog han inte över efter någon annan? Kan ingenting om okända VA
Nej ingen som jag vet säkert är han.

DingoPictures2005

Kan någon fixa avsnittet Chock från I nöd och lust? Hjälper WillDubGuru med Herkules sidan och vill ha en bild på Louise Raeder, som med många svenska serier så är denna nästintill omöjlig att hitta, och yes jag behöver en daterad bild från 1996-99ish.
Louise röst är omöjlig att ta miste på om jag hittar avsnittet.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 februari 2025 kl. 18:01:52Kan någon fixa avsnittet Chock från I nöd och lust? Hjälper WillDubGuru med Herkules sidan och vill ha en bild på Louise Raeder, som med många svenska serier så är denna nästintill omöjlig att hitta, och yes jag behöver en daterad bild från 1996-99ish.
Louise röst är omöjlig att ta miste på om jag hittar avsnittet.
Och ja uppenbarligen så borde det vara någon som sitter på avsnittet då info om det finns inlagt på imdb.
På samma sätt som att jag vet att någon sitter på avsnitten av Söndagsöppet när Uffe Larsson interjuvar dubbveteranerna Irene Lindh, Bert-Åke Varg och Sharon Dyall, då det uppenbarligen finns dokumenterat att dom medverkat i söndagsöppet.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 augusti 2024 kl. 21:15:57Dubbningsveteranen Charlie Elvegård taget från Nils Karlsson Pyssling där han spelar Bertils Pappa.

Han ser så alldaglig ut

hade väntat mig att en dub legendar skulle se mer legendarisk ut..
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  5 februari 2025 kl. 18:04:35Och ja uppenbarligen så borde det vara någon som sitter på avsnittet då info om det finns inlagt på imdb.
På samma sätt som att jag vet att någon sitter på avsnitten av Söndagsöppet när Uffe Larsson interjuvar dubbveteranerna Irene Lindh, Bert-Åke Varg och Sharon Dyall, då det uppenbarligen finns dokumenterat att dom medverkat i söndagsöppet.
Obelix intervjuar Asterix LoL