Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför ogillar många dubbning?

Startat av TonyTonka, 14 juni 2015 kl. 21:07:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:44:43
Åter till ämnet

Jag tycker vi fortfarande är "på ämnet" i inlägget dock? Om att ogilla kontra gilla dubbning, och gstone pratade om att hen bara gillar dubbning om det är kändisar i filmerna. Tillhör ämnet tycker jag :)

Lilla My

Fråga dock! Vad brukar ni säga till folk i diskussioner när man pratar med en grupp som inte alls förstår dubbning och som säger sig "hata" dubbning? Sådär typiskt svensk bitterhet, hur kontrar man det? ;D Jag har så svårt för att göra det utan att börja bli för nördig så vill gärna ha tips på hur man kontrar på ett respektabelt vis.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:53:29
Fråga dock! Vad brukar ni säga till folk i diskussioner när man pratar med en grupp som inte alls förstår dubbning och som säger sig "hata" dubbning? Sådär typiskt svensk bitterhet, hur kontrar man det? ;D Jag har så svårt för att göra det utan att börja bli för nördig så vill gärna ha tips på hur man kontrar på ett respektabelt vis.

Om någon sa att något dumt om dubbning skulle jag svara. Ja, Men det är ju bara barn och familj filmer som dubbas i Sverige så vi har tur i vårt land.

Jag skulle också säja vänta på dvd så kan du troligen välja språk  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Samlaren

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:44:43
Åter till ämnet, vad fanns det för serier på Netflix som skulle vara ickebarnvänliga men (ändå) dubbade?

Shaddow Hunters och några andra serier.

Simon Axelsson

Citat från: Samlaren skrivet 26 oktober 2019 kl. 21:24:06
Shaddow Hunters och några andra serier.

Shadow Hunters, ja... såg första säsongen, sen blev den lite för mycket för mig, dubbningen var dock rätt bra. Jag förstår egentligen varför den dubbades, det är väl lite som de fem första Harry Potter-filmerna.
Hade varit väldigt lustigt om Big Mouth hade dubbats, den är ju inte alls lämplig för barn.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 44

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:25:44
Shadow Hunters, ja... såg första säsongen, sen blev den lite för mycket för mig, dubbningen var dock rätt bra. Jag förstår egentligen varför den dubbades, det är väl lite som de fem första Harry Potter-filmerna.
Hade varit väldigt lustigt om Big Mouth hade dubbats, den är ju inte alls lämplig för barn.

Vilka var rösterna på Svenska i Shadow Hunters ?

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:35:27
Vilka var rösterna på Svenska i Shadow Hunters ?
Det minns jag inte, hade jag gjort tror jag inte heller jag skulle kunna sätta fingret på det. Det finns ju dock möjlighet att det står i eftertexterna till varje avsnitt, titta där om du har lust.
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 44

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:48:36
Det minns jag inte, hade jag gjort tror jag inte heller jag skulle kunna sätta fingret på det. Det finns ju dock möjlighet att det står i eftertexterna till varje avsnitt, titta där om du har lust.

Glöm det jag tog reda på det  själv !

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:25:44

Känns lite bisarrt  att dubba ShadowHunter. Serien är ju nästan rak motsatsen till dom live action filmer och serier som brukar dubbas i Sverige, Känns väldigt odda.

Tank på att någon tänkte att Shadow Hunters  och Tyska Pettson och Findus  skulle på något sätt var för samma publik är det lösligast jag hört ! ;D

E

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 20:30:11
Tvingas du mig att göra något mot min vilja är du död  >:(
Nu börjar jag bli trött på dig >:(

VÄX UPP

Detta är nånting som han måste bannas för eller hur Daniel

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 oktober 2019 kl. 23:26:19
Nu börjar jag bli trött på dig >:(

VÄX UPP

Detta är nånting som han måste bannas för eller hur Daniel

Varför är du elak mot mig ! :'(

E

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 23:36:11
Varför är du elak mot mig ! :'(
Det är DU som är elak för du dödshotar ju Lilla My

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 26 oktober 2019 kl. 23:39:19
Det är DU som är elak för du dödshotar ju Lilla My

Att säja åt Daniel att stänga av mig är HÖJDEN av elakhet,. Du borde verkligen skämmas. Hoppas du ångrar vad du sa och tänker efter,. Är du onde eller vad ?

E

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 23:51:56
Att säja åt Daniel att stänga av mig är HÖJDEN av elakhet,. Du borde verkligen skämmas. Hoppas du ångrar vad du sa och tänker efter,. Är du onde eller vad ?
Då får du sluta dödshota nån bara så där

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 26 oktober 2019 kl. 22:56:04
Känns lite bisarrt  att dubba ShadowHunter. Serien är ju nästan rak motsatsen till dom live action filmer och serier som brukar dubbas i Sverige, Känns väldigt odda.

Tank på att någon tänkte att Shadow Hunters  och Tyska Pettson och Findus  skulle på något sätt var för samma publik är det lösligast jag hört ! ;D
Varför skulle dom två filmerna vara något för samma publik?  :P
Houba !