Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Don Bluths filmer

Startat av gstone, 15 januari 2016 kl. 15:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Mathilda Gustafsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:43:52Myrorna.
Menar du den som är nära Triangeln? Där har jag varit några gånger, har sett att de har väldigt mycket dvd:er fast har aldrig köpt någon av dem för har inte orkat kolla igenom alla.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 juni 2023 kl. 19:49:22Menar du den som är nära Triangeln? Där har jag varit några gånger, har sett att de har väldigt mycket dvd:er fast har aldrig köpt någon av dem för har inte orkat kolla igenom alla.

Snarare Myrorna som ligger en bit ifrån Mobilia i det här fallet.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:50:41Snarare Myrorna som ligger en bit ifrån Mobilia i det här fallet.
Jaså har den öppnat igen? Det var mer än jag visste.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 19:51:39Jaså har den öppnat igen? Det var mer än jag visste.

Har den varit stängd?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 19:52:24Har den varit stängd?
Ja, jag har åkt förbi där på Ystadsvägen och har för mig att jag sett dem renovera den.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2023 kl. 19:54:40Ja, jag har åkt förbi där på Ystadsvägen och har för mig att jag sett dem renovera den.

Isåfall är de färdigs med det för både förra veckan och denna vecka hade de öppet.

Å andra sidan har jag avstått från Second Hand handling en lång period för att spara på pengar, så gör jag ibland, då pengarna tyvärr inte kan räcka hur långt som helst.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 juni 2023 kl. 18:42:35Okej, idag köpte jag Titan A.E. på DVD begagnad och kommer ge den en chans till framöver.
Jag gillar verkligen Preeds svenska röst.

Viste ni förresten att Nathan Lane spelar honom på engelska ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2023 kl. 20:08:48Jag gillar verkligen Preeds svenska röst.

Viste ni förresten att Nathan Lane spelar honom på engelska ?

Det var mer än jag visste. (Timon alltså)

gstone

Jag upptäckte just att Tek i Titan A. E. har samma röstskådespelare som Goanna i Fern Gully – Den sista regnskogen !

Jag menar alltså på engelska  :D

gstone

Själv köpte jag Titan A.E. på en serietidnings affär i Stockholm.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2023 kl. 20:18:58Själv köpte jag Titan A.E. på en serietidnings affär i Stockholm.
Den här filmen verkar ha sålt dåligt här i Sverige, så sent som för några månader sedan gick den fortfarande att köpa ny på Kvarnvideo.

Skokaka

Eftersom studion bara har några filmer så tänkte jag lista dom:

1: Landet för längesedan
2: Resan till Amerika
3: Änglahund
4: Pingvinen och lyckostenen
5: Tummelisa
6: Rock-A-Doodle
7: Brisby och Nimhs hemlighet
8: Anastasia
9: Bartok - en riktig hjälte
10: Titan A.E.
11: Trollet i parken

Även om jag hade Trollet i parken längst ner i listan så betyder det inte att jag hatar den. Dock så ses den som den sämsta eller svagaste i studion, men enligt mig så ger jag den en 6/10. Alltså, att den är helt okej. Tycker inte att någon av filmerna är "dåliga" på något vis. Och önskar att Don Bluth gjorde mer...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 23 juni 2023 kl. 00:21:29Eftersom studion bara har några filmer så tänkte jag lista dom:

1: Landet för längesedan
2: Resan till Amerika
3: Änglahund
4: Pingvinen och lyckostenen
5: Tummelisa
6: Rock-A-Doodle
7: Brisby och Nimhs hemlighet
8: Anastasia
9: Bartok - en riktig hjälte
10: Titan A.E.
11: Trollet i parken

Även om jag hade Trollet i parken längst ner i listan så betyder det inte att jag hatar den. Dock så ses den som den sämsta eller svagaste i studion, men enligt mig så ger jag den en 6/10. Alltså, att den är helt okej. Tycker inte att någon av filmerna är "dåliga" på något vis. Och önskar att Don Bluth gjorde mer...

Jag håller med, faktiskt så har jag planer på att se om Titan A.E. framöver.

Och precis som du så tycker jag inte heller att någon av hans andra filmer är dåliga, inte ens Trollet i Parken, även om jag kan förstå en del kritik och även hålla med om en del kritik, till exempel om att Gnorga är ond bara för ondhetens skull, att alla de onda trollen i trollvärlden hatar blommor helt utan anledning, hur filmen förmedlar sitt budskap, samt att filmen slutar med att Stanley förvandlar hela New York till grönska, visst är det korrekt att återställa Central Park till sin forna grönska, men att sedan täcka hela staden med växtlighet känns mer som en apokalyps.

Sen fick Trollet i Parken också väldigt dålig marknadsföring, bara 71 368 dollar, och är den enda av Don Bluth's filmer som aldrig släppts på Bluray någonstans i världen.

Vad som är synd är att nästan hälften av Don Bluth's filmer som jag förut nämnde inte getts ut på DVD alls i Sverige.