Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hunden Rover tar semester

Startat av gstone, 24 januari 2016 kl. 14:49:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2024 kl. 15:45:10Många av Kit Sundquists dubbningar hade bara med Engelska credits & bildversion och det visade aldrig Svenska credits.
Men vi får se det nästa vecka när jag kommer hem från Dalarna och digitaliserat bandet med filmen.
@Oscar Isaksson nämnde på Discord att Kit Sundquist/Videobolaget troligtvis låg bakom den Svenska dubbningen.
Detta då Videobolaget hade kontrakt med Warner på den tiden.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2024 kl. 15:45:10Många av Kit Sundquists dubbningar hade bara med Engelska credits & bildversion och det visade aldrig Svenska credits.
Men vi får se det nästa vecka när jag kommer hem från Dalarna och digitaliserat bandet med filmen.
Vad elakt av Kit  >:( >:( >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2024 kl. 15:52:03Vad elakt av Kit  >:( >:( >:(
Vet inte vem som beslutade det men oftast så gjordes ju inga bra dubbningar av Videobolaget.
Enda dubbningen jag tycker om Videobolaget har gjort är Asterix och Britterna men den regisserade Per Sandborgh och inte Kit Sundquist.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2024 kl. 15:57:40Vet inte vem som beslutade det men oftast så gjordes ju inga bra dubbningar av Videobolaget.
Enda dubbningen jag tycker om Videobolaget har gjort är Asterix och Britterna men den regisserade Per Sandborgh och inte Kit Sundquist.
Med Warner filmer så vet jag dock att credits står omnämnda på min vhs av Trollet i Parken som Lasse regisserade.
Så kanske något annonymitets kontrakt?

BPS

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2024 kl. 15:52:03Vad elakt av Kit  >:( >:( >:(
Här kommer den svenska dubbningen av Hunden Rover tar semester som @DingoPictures2005 digitaliserat.

https://archive.org/details/hunden-rover-tar-semester

Oskar

Jag har haft många kit dubbning på vhs jag tycker också är bristfällig information om röster och regissör och översättare och ljudtekniker på majoriteten av hans dubbning.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  6 juli 2024 kl. 15:57:40Vet inte vem som beslutade det men oftast så gjordes ju inga bra dubbningar av Videobolaget.
Jag gillar även Asterix och Bautastensmällen, Djurgården och Bo-Ko, På Rymmen och Casper.

Nu har jag inte sett alla Videobolaget dubbningar, men SÅ dålig tycker jag inte att någon 
är, utan det har mestadels varit helt okej, de är bra rollbesatta.

Tycker deras dubbningar av Brisby och NIMHs Hemlighet är okej, den är helt okej rollbesatt men jag är inte förtjust i karaktärsnamnen, så där tycker jag att TV3-dubbningen är att föredra, även rösterna är bättre i den.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2024 kl. 18:40:20Jag gillar även Asterix och Bautastensmällen, Djurgården och Bo-Ko, På Rymmen och Casper.

Nu har jag inte sett alla Videobolaget dubbningar, men SÅ dålig tycker jag inte att någon

Tycker deras dubbningar av Brisby och NIMHs Hemlighet är okej, den är helt okej rollbesatt men jag är inte förtjust i karaktärsnamnen, så där tycker jag att TV3-dubbningen är att föredra, även rösterna är bättre i den.
Av det jag sätt så tycker jag inte deras dubbningar är särskilt lyckade.

Brisby och Nimh tycker jag har opassande karaktärsröster, dålig inlevelse sedan så har 2 av huvudrollerna Justin och Jeremy samma röstskådespelare.
Och typ 5 röstskådespelare till alla röster.

De ovannämnda har jag dock inte sett alltför mycket av, såg Bo-Ko som liten men har ej så mycket minnen av dubben.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 juli 2024 kl. 18:40:20Jag gillar även Asterix och Bautastensmällen, Djurgården och Bo-Ko, På Rymmen och Casper.

Den enda riktigt dåliga dubbningen av Videobolaget är Super Mario Bros Super Show VHS dubb, allt annat är bra

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet  6 juli 2024 kl. 17:17:35Här kommer den svenska dubbningen av Hunden Rover tar semester som @DingoPictures2005 digitaliserat.

https://archive.org/details/hunden-rover-tar-semester
Någon borde dela den länken med Steve Kratz han sa ju i Röstskådespelarna att han ville få tag på filmen

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 juli 2024 kl. 18:59:24Någon borde dela den länken med Steve Kratz han sa ju i Röstskådespelarna att han ville få tag på filmen
Jag har skrivit till Steve.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 juli 2024 kl. 19:02:21Jag har skrivit till Steve.
Visst svarade han också senaste gången du skrev till honom? Hoppas han gör det också, tänk & ha kontakt med VA

Will Siv

- what.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 11 juli 2024 kl. 19:06:33Visst svarade han också senaste gången du skrev till honom? Hoppas han gör det också, tänk & ha kontakt med VA
Ja Steve Kratz är väldigt trevlig🙂.

Han är en av få röstskådespelare som svarat på mina mail.

De andra som besvarat frågor är Thomas Vikström, Emil Smedius och den Norska skådespelaren Håvard Bakke.
Håvard var jag nyss i kontakt med angående frågor om den Norska Toy Story dubben.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet 11 juli 2024 kl. 19:10:44Kan du fråga han om när han spelade Musse Pigg  ???
Yes det kan jag fråga🙂.