Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hunden Rover tar semester

Startat av gstone, 24 januari 2016 kl. 14:49:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vem gör den svenska rösten till huvudpersonen i Hunden Rover tar semester  ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

TonyTonka

Lånar detta ämnet för att fråga om någon vet den svenska röster till Raffles i filmen? Anledningen till att jag frågar är att originalrösten görs av Ned Luke som gjorde Michaels röst i GTA V, en av de bästa insatserna i spelet. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Nu vet vi att Steve kratz gör rösten till huvudrolen.

Oscar Isaksson

I TV3s tablå när filmen visades står det att medverkande är; 
Annelie Berg
Irene Lindh
Åke Lindström
m.fl.

Undrar om svenska credits listades i början av filmen på TV3.

DingoPictures2005

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 juli 2024 kl. 17:33:46I TV3s tablå när filmen visades står det att medverkande är;
Annelie Berg
Irene Lindh
Åke Lindström
m.fl.

Vilket är varför jag vill ha en kopia för att identifiera rösterna.

gstone

gstone

BPS

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 juli 2024 kl. 17:33:46I TV3s tablå när filmen visades står det att medverkande är;
Annelie Berg
Irene Lindh
Åke Lindström
m.fl.

Steve Kratz står ju inte med fast han har ju nämnt att han spelar huvudkaraktären Rover.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  4 juli 2024 kl. 19:00:40Steve Kratz står ju inte med fast han har ju nämnt att han spelar huvudkaraktären Rover.
Det kanske är en Tv dubb som finns?
Har haft mail kontakt med Steve så kan fråga.

https://youtu.be/VOB_11bA4k4
Att filmen visats på filmnet är ganska uppenbart du kan se klipp från filmen i dessa trailers jag digitaliserat.

Oscar Isaksson

Citat från: BPS skrivet  4 juli 2024 kl. 19:00:40Steve Kratz står ju inte med fast han har ju nämnt att han spelar huvudkaraktären Rover.
Reagerade på samma sak men det är väl det "m.fl." är till för.

BPS

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 juli 2024 kl. 19:27:07Reagerade på samma sak men det är väl det "m.fl." är till för.
Men huvudkaraktären kan väl inte stå som m.fl.

Oscar Isaksson

Jo
Citat från: BPS skrivet  4 juli 2024 kl. 19:29:12Men huvudkaraktären kan väl inte stå så med flera m.fl.
Jo om rösterna listas i grupp.

Nu är det som stod i tablån troligtvis inte hela listan, så vi kan inte hetsa upp oss om något så bristfälligt.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  4 juli 2024 kl. 19:29:46JoJo om rösterna listas i grupp.

Nu är det som stod i tablån troligtvis inte hela listan, så vi kan inte hetsa upp oss om något så bristfälligt.
Jag skulle tro att listan i själva filmen är mer komplette.

Mest troligt står Steve Kratz med är ;)

bara min gissning :D

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2024 kl. 20:08:42Jag skulle tro att listan i själva filmen är mer komplette.

Mest troligt står Steve Kratz med är ;)

bara min gissning :D
Många av Kit Sundquists dubbningar hade bara med Engelska credits & bildversion och det visade aldrig Svenska credits.
Men vi får se det nästa vecka när jag kommer hem från Dalarna och digitaliserat bandet med filmen.