Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skräckfilmer

Startat av moviefan, 6 augusti 2016 kl. 20:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

gstone

Jag medger att inte ser så många skräck filmer.

Därmot har jag lyssant på en del Stephen King böcker på Audible :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

moviefan

Kommer ni se någon skräck, nu när det är Halloween snart ?   

moviefan

Har ni sett Halloween filmerna ?   ;)

Lilla My

Citat från: moviefan skrivet 21 oktober 2023 kl. 21:17:40Har ni sett Halloween filmerna ?  ;)
Ska faktiskt se den för första gången relativt snart, har den nedladdad. Ska även se den från 2018 då jag satte den på min "att se"-lista för i år av någon anledning som inte ens jag vet varför.

moviefan

Vet ni vilka skräckfilmer som är de mest inkomstbringande filmerna ?  

Tintin

Citat från: moviefan skrivet 28 juli 2024 kl. 13:51:19Vet ni vilka skräckfilmer som är de mest inkomstbringande filmerna ? 
De 50 mest inkomstbringande skräckfilmerna enligt Wikipedia

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest-grossing_horror_films

moviefan

MOA

Citat från: moviefan skrivet 31 juli 2024 kl. 12:03:17https://www.filmstaden.se/film/mickeys-mouse-trap/

Det ska komma en skräckfilm med musse pigg.
Nu har dom gått för långt! Den där filmen borde inte existera! Filmskaparnas moraliska kompass är helt felkalibrerad när tanken kom upp i huvudet

moviefan

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2024 kl. 16:22:02Nu har dom gått för långt! Den där filmen borde inte existera! Filmskaparnas moraliska kompass är helt felkalibrerad när tanken kom upp i huvudet

Det finns redan Winnie The Poh: Blood and Honey.  Rättigheterna till Musse Pigg kanske gått ut. Därför gjorde de en skräckfilm av det. 

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 31 juli 2024 kl. 16:59:37Det finns redan Winnie The Poh: Blood and Honey.  Rättigheterna till Musse Pigg kanske gått ut. Därför gjorde de en skräckfilm av det.
Närmare bestämt har rättigheterna till Steamboat Willie gått ut, så att den och tidigare Musse Pigg-filmer nu är i Public Domain - därför är det också fritt fram att använda Musse Pigg i den form han såg ut 1928. Därav att de valt att t.o.m. i trailerna så noga visa på just Steamboat Willie, för att det inte ska råda någon tveksamhet.

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2024 kl. 16:22:02Nu har dom gått för långt! Den där filmen borde inte existera! Filmskaparnas moraliska kompass är helt felkalibrerad när tanken kom upp i huvudet
Med tanke på att Winnie the Pooh: Blood and Honey blev en stor succé, och setts av så många personer att de till och med satsat på en uppföljare, så är det väl inte särskilt förvånansvärt att något filmbolag inspirerats av det och satsat även på Musse Pigg.

De flesta kritiker har förvisso inte alls varit positiva, men vad hjälper det när så många sett filmerna...? Pengar styr det mesta här i världen, som du vet...

Lilla My

Såg en hel del skräckfilmer i år, 15 stycken!

Eller ja, 14 filmer och en serie för att vara exakt. Mamma blev väldigt investerad i serien också så nu måste jag ju se klart den med henne, så har lite kvar innan jag är helt klart haha.

"A Tale of Two Sisters" samt serien "The Haunting of Hill House" har varit bäst.

"Annabelle" var absolut sämst, tätt följd av "The Conjuring".

Disneyfantasten

Självklart kan jag bara tala för mig själv, men personligen så avskyr jag skräckfilmer, men andra kanske känner annorlunda, och jag har full respekt för de som älskar skräckfilmer.

MOA

Citat från: Lilla My skrivet 12 november 2024 kl. 20:43:50Såg en hel del skräckfilmer i år, 15 stycken!

Eller ja, 14 filmer och en serie för att vara exakt. Mamma blev väldigt investerad i serien också så nu måste jag ju se klart den med henne, så har lite kvar innan jag är helt klart haha.

"A Tale of Two Sisters" samt serien "The Haunting of Hill House" har varit bäst.

"Annabelle" var absolut sämst, tätt följd av "The Conjuring".
Borde nog se dom första filmerna när kompisarna kommer nästa gång. Allra sämsta skräckfilmen är Blood & Honey, titta inte på den om du inte redan har

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 12 november 2024 kl. 22:03:31Allra sämsta skräckfilmen är Blood & Honey, titta inte på den om du inte redan har
Haha jo har bara hört negativa saker om den. Kommer inte ens försöka!