Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skräckfilmer

Startat av moviefan, 6 augusti 2016 kl. 20:03:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 12 november 2024 kl. 22:03:31Allra sämsta skräckfilmen är Blood & Honey, titta inte på den om du inte redan har
Haha jo har bara hört negativa saker om den. Kommer inte ens försöka! 

Simon Axelsson

Har sett nästan 80 unika skräckfilmer så här långt i år, varav 45 bara under oktober. 

Absolut sämst av alla var väl trion bestående av Feed, Canceled och Karusell. Såg alla tre back to back to back i maj och tror inte jag någonsin haft mindre kul än jag hade då. Jag har inte ett positivt ord att säga om någon utav dem, förutom kanske Karusell där en polis spelas av en gammal kompis farsa och stuntkoordinatorn/mördaren är en gammal kompis till min farsa. Filmen i övrigt är dock rätt usel. 

Sämst i oktober då? Måste vara Truth or Dare. Totalt ologisk och skrattretande korkad. Det enda egentligen minnesvärda är Sam Lerners medverkan, mest för att hans karaktär levererar en fruktansvärd raggningsreplik.

Bäst? Vi kan väl dra mina topp fem av årets skräckreleaser hittills:

The Substance
Demi Moore och Margaret Qualley briljerar i smart och obehaglig bodyhorror av Coralie Fargeat.

Late Night with the Devil
Unik found footage med fantastiske David Dastmalchian som talkshowvärd med djävulen som gäst.

Alien: Romulus
Obehagligt och actionfyllt med en förträfflig besättning, i synnerhet David Jonsson som androiden Andy.

Smile 2
Långt bättre än första. Större kontext, starkare huvudrollsinnehavare i Naomi Scott och riktigt effektiva jumpscares.

Abigail
Oerhört kul när en härlig cast, med Melissa Barrera i spetsen, försöker överleva en lekfull 12-årig ballerinavampyr.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Simon Axelsson skrivet 13 november 2024 kl. 14:51:52Alien: Romulus
Obehagligt och actionfyllt med en förträfflig besättning, i synnerhet David Jonsson som androiden Andy.
Ursäkta men min morbror råkar heta David Jonsson, coincidens?

moviefan

Har köpt första Wrong Turn på bluray, köpte även The Prodigy också.  Mycket bra skräckfilmer enligt mig.  

moviefan

Hemmet, är en ny kommande svensk skräckfilm. Den har premiär i höst, och är baserad på en bok av Mats Strindberg. 
Jag ser mycket framemot denna. 

moviefan

Har ni sett Motorsågsmassakern ?

Tintin

Citat från: moviefan skrivet 23 april 2025 kl. 21:23:07Har ni sett Motorsågsmassakern ?
Ja, oklippt avspelad från LaserDisc till VHS på 90-talet och på bio senare.

moviefan

Det ska komma en skräckfilm baserat på Bambi. Vad tror ni om denna ? 

Lillefot

Citat från: moviefan skrivet 16 juni 2025 kl. 20:58:52

Det ska komma en skräckfilm baserat på Bambi. Vad tror ni om denna ?
Kan fungera lite bättre jämfört med att göra Nalle Puh till en nördare, med tanke på att jägare och hundar är originalfilmens antagonister (om det ens kan räknas).

Sen bör vi nog inte förvänta oss något mästerverk.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

Citat från: Lillefot skrivet 17 juni 2025 kl. 00:47:15Kan fungera lite bättre jämfört med att göra Nalle Puh till en nördare, med tanke på att jägare och hundar är originalfilmens antagonister (om det ens kan räknas).

Sen bör vi nog inte förvänta oss något mästerverk.
"nördare"  ???
- what.

MOA