Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:28:04Det är dock inte lika rättvist att jämföra för där ser dvärgarna ut och skildras på ett helt annat sätt.

I båda spelas dock Butter av Ole Ornered och jag förmodar att det främst är det du tänker på eftersom jag minns att du inte är förtjust i de flesta av hans roller.
Vill du läsa kul fakta om rösterna 7D ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:29:43Vill du läsa kul fakta om rösterna 7D ?

Absolut.

Jag vet iallafall att Steve Kratz är Kloker, att Anders Öjebo är Glader, att Joakim Jennefors är Trötter, att Mattias Knave är Blyger samt att Magnus Rongedal är Prosit.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:31:12Absolut.

Jag vet iallafall att Steve Kratz är Kloker, att Anders Öjebo är Glader, att Joakim Jennefors är Trötter, att Mattias Knave är Blyger samt att Magnus Rongedal är Prosit.
Det är dock om dom engelska rösterna ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:31:12Absolut.

På engelska har dvärgna också andra röster än dom vanligvis brukar ha ;)

gstone

Det är Bill Farmer som är Klocker och Kevin Michael Richardson  spelar Glader,

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:38:25Det är Bill Farmer som är Klocker och Kevin Michael Richardson  spelar Glader,

Den förstnämnda är Långbens svenska röst, den andrenämnda har jag glömt vem det är.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:43:07Den förstnämnda är Långbens svenska röst, den andrenämnda har jag glömt vem det är.
Du menar väl Engelska?

Och Kevin Michael Richardson brukar vara med mycket i tecknat. Han känns igen för sin mörka röst. Han har till exempel gjort rösten till Gantu från Lilo & Stitch och Kamek i Super Mario Bros. Filmen. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  2 juli 2023 kl. 19:51:35Du menar väl Engelska?

Och Kevin Michael Richardson brukar vara med mycket i tecknat. Han känns igen för sin mörka röst. Han har till exempel gjort rösten till Gantu från Lilo & Stitch och Kamek i Super Mario Bros. Filmen. ;)

Jo, jag skrev fel i hastigheten, jag är hungrig och middagen är inte färdig ännu, den är fortfarande på tillagning, i hungern tänker man inte lika klart.

Okej, då vet jag vem han är.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 19:53:28Jo, jag skrev fel i hastigheten, jag är hungrig och middagen är inte färdig ännu, den är fortfarande på tillagning, i hungern tänker man inte lika klart.

Okej, då vet jag vem han är.
Ursäkta men vars e du nånstans?De e nog int hemma man får middag sent

gstone

Citat från: MOA skrivet  2 juli 2023 kl. 21:34:27Ursäkta men vars e du nånstans?De e nog int hemma man får middag sent
Han är på det bonde for folk med diagonser.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  2 juli 2023 kl. 21:34:27Ursäkta men vars e du nånstans?De e nog int hemma man får middag sent

Jag lagade själv maten i ugn, jag gör så ganska ofta. (alltså istället för i pannan)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2023 kl. 21:39:04Jag lagade själv maten i ugn, jag gör så ganska ofta. (alltså istället för i pannan)
Mycket bra initiativ, du får nyttigare mat och slipper smör och olja.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2023 kl. 21:40:16Mycket bra initiativ, du får nyttigare mat och slipper smör och olja.

Då ska du få höra: jag använder matolja även i ugnen, om man lagar mat utan matolja så kan maten bli torr, mat ska vara njutbar också.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2023 kl. 21:40:16Mycket bra initiativ, du får nyttigare mat och slipper smör och olja.
Men smör är ju bland det godaste som finns ;D

gstone

Tydligen kommer någon som heter Ansu Kabia spelar jägare i Snövit(2024).

Hag hade verkligen hoppads på att Danny Trejo skulle spela rollen men så blev det tydligen inte :(