Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  2 december 2017 kl. 14:56:19
Sanningens ögonblick är inne! Världen håller andan medan Daniel gör sitt val. Vad kommer det bli?

Kommer Daniel att förlänga den andra tävlingen eller inte?
De flesta i världen har nog större bekymmer än så att tänka på... ;)

Jag har nu tagit mig en snabbtitt i databasen, och i skrivande stund har 30 tävlingsbidrag inkommit till Wonder Woman-tävlingen. Låter helt okej på papperet, men sen upptäckte jag att 9 av dessa 30 bidrag kommer från samma IP-adress. Visst kan det röra sig om proxyservrar eller VPN-tjänster, men man kan ju onekligen börja misstänka att det är en enda person som skickat in 9 olika tävlingsbidrag under olika namn... :( Det måste undersökas närmare när tävlingen är över.

Efter denna upptäckt väljer jag därför att förlänga tävlingen, men inte fullt en vecka utan bara till och med fredag (d.v.s. vid midnatt natten till lördag). Förhoppningsvis hinner det komma in lite fler tävlingsbidrag innan dess.

Nu har det för övrigt precis blivit klart med avtal om ytterligare tre tävlingar, som kommer att arrangeras på sajten. :)

I och med detta vill jag därför nu veta av alla som skickat in tävlingsbidrag eller åtminstone har kollat igenom tävlingarna: Vilket av de fyra uppläggen vi hittills använt oss av föredrar ni? Eller har ni någon helt annan idé, som jag inte använt mig av hittills men som ni föredrar till kommande tävlingar?

De upplägg som hittills förekommit är alltså:
1: The Walking Dead - frågor samt ta foto eller rita en teckning
2: Wonder Woman - frågor samt utslagsfrågor av typen "Svåra men inte omöjliga att ta reda på"
3: Alien: Covenant - frågor samt spela ett dataspel
4: Baywatch - frågesport på tid med slumpvis utvalda frågor

Jag uppskattar att få veta vilken av dessa fyra upplägg som var och en av er föredrar, plus om ni har ytterligare idéer på andra upplägg. :)

Richardo

Jag föredrar "Svåra men inte omöjliga att ta reda på", följt av rita en teckning eller foto, följt av frågesport, följt av spelet. 

En annan förklaring kan vara att personerna använder sig av ett offentligt wi-fi, som man hittar på bibliotek, skolor, restuaranger osv.

Richardo

Någon aning när resultaten för den första tävlingen kommer att bli av?

Richardo

Om personerna i fråga har olika email adresser och olika adresser, så tror jag inte det rör sig om samma person. Vem i hela friden har åtkomst till 9 olika adresser?!

När kommer tävlingarna publicreas förresten?

TBT_STR_QR

Jag föredrar...
1 "Svåra men inte omöjliga att ta reda på" (Wonder Woman)
2 frågesport (Baywatch)
3 dataspel (Alien)
4 rita en teckning (Walking Dead) 
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Anders M Olsson

Citat från: Richardo skrivet  4 december 2017 kl. 08:57:20
Om personerna i fråga har olika email adresser och olika adresser, så tror jag inte det rör sig om samma person. Vem i hela friden har åtkomst till 9 olika adresser?!

För den som känner att det är viktigt att fuska i en tävling (eller hitta på andra hyss) är det inte så svårt att skaffa sig nio olika mailadresser, eller ännu fler om så skulle behövas...

Richardo

Jag menade verkliga adresser, alltså adresser där man ska skicka ditt vinsterna.

Vem har nio olika hushåll?

Richardo

I vilket fall, så kan de personerna använda wi-fi från ett offentligt wi-fi?

Då är det fullt möjligt att ha samma IP adress. Själv använder jag offentligt wi-fi nästan varje dag.

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  4 december 2017 kl. 10:37:59
Jag menade verkliga adresser, alltså adresser där man ska skicka ditt vinsterna.

Vem har nio olika hushåll?
Sant, men man behöver ju inte nödvändigtvis faktiskt bo på en adress för att kunna skicka vinster dit. Om jag exempelvis skulle skicka in ett tävlingsbidrag och anger en grannes namn och adress, så lär ju hen (om hen är någorlunda tillförlitlig) ge paketet till mig, om personen ifråga nu skulle vinna och få en vinst med posten.

Visst kan det röra sig om offentliga WiFi-nät, och du har förstås rätt i att det då sannolikt lär bli samma IP-adress. Det beror ju som sagt på om IP-adressen ser ut att tillhöra något offentligt ställe, eller om det är en privat Internet-leverantör.

Hursomhelst lär man ganska snabbt kunna se om de 9 personerna är olika äkta personer eller inte, genom att kolla om personer med det namnet är folkbokförda på de adresser de angivit. Om det på respektive adress enbart bor personer som heter något helt annat, så kan man ju börja ana ugglor i mossen...

Richardo

Vem är det som har skänkt priserna till de tre tävlingarna?

Någon aning när de tre tävlingarna kommer att släppas?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet  4 december 2017 kl. 12:16:14
Vem är det som har skänkt priserna till de tre tävlingarna?

Någon aning när de tre tävlingarna kommer att släppas?
Det är Fox-Paramount Home Entertainment (d.v.s. 20th Century Fox, Warner Bros. och Paramount, som nuförtiden har gemensam distribution i Skandinavien) som skänkt vinsterna. :)

Tävlingarna kommer att släppas så fort jag hunnit få klart dem. Jag vill dock gärna höra av fler personer först om vilket upplägg ni föredrar.

Richardo

Hur lång tid tar det mellan att tävlingen avslutas och vinnarnara utses?

Det har nu gått en vecka sedan Walking Dead-tävlingen, och enligt dig verkar det inte varit många som skickar in bilder, så då bör det inte ta så lång tid innan en vinnare utses?

Richardo

Daniel Hofverberg

Jag varken får eller vill avslöja vilka vinsterna är förrän tävlingarna har publicerats.

Citat från: Richardo skrivet  4 december 2017 kl. 13:22:35
Det har nu gått en vecka sedan Walking Dead-tävlingen, och enligt dig verkar det inte varit många som skickar in bilder, så då bör det inte ta så lång tid innan en vinnare utses?
Det är sant, men den senaste veckan har jag haft så väldigt fullt upp med mitt ordinarie jobb, recensioner för Dubbningshemsidan och annat så jag helt enkelt inte hunnit titta på dessa. Den senaste dryga veckan har jag knappt hunnit andas...

Jag hoppas att den här veckan ska bli lite lugnare, så jag ska hinna titta på det under veckans gång.

Richardo

Om man vinner något, måste man kolla på sin mail?

För att jag kollar nästan aldrig min e-mail.