Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

folk var svenska röster i dessa måste ju ha blivit förevigade i svensk historia, men  tanke på hur många som ser på detta varje måst det vara en ganska stor fjäder i hatten för dubbarna. nästan tre att ingen morden svensk dubbning lär ses av så många människor, inget läggs  tills.

Tänk om alla sverige hörde Christian Hedlund på julafton ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 17:56:00folk var svenska röster i dessa måste ju ha blivit förevigade i svensk historia, men  tanke på hur många som ser på detta varje måst det vara en ganska stor fjäder i hatten för dubbarna. nästan tre att ingen morden svensk dubbning lär ses av så många människor, inget läggs  tills.

Hur menar du?

"nästan tre att ingen morden" Verkar vara väldigt svårt att förstå vad du menar med det?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 10 december 2024 kl. 18:02:52Hur menar du?

"nästan tre att ingen morden" Verkar vara väldigt svårt att förstå vad du menar med det?
trist

gstone

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 17:56:00folk var svenska röster i dessa måste ju ha blivit förevigade i svensk historia, men  tanke på hur många som ser på detta varje måst det vara en ganska stor fjäder i hatten för dubbarna. nästan trist att ingen morden svensk dubbning lär ses av så många människor, inget läggs  tills.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 december 2024 kl. 18:27:34Kanske menar han att nästan tur eller nästan tror att ingen modern dubbning... Han har ju dyslexi men det här inlägget var mycket värre än vanligt...
Ja du har nog rätt där, det var nog så han menade. Trodde dyslexi var att man hade svårt att läsa och skriva men trodde det var lättare att skriva med datorn. Då det är tangenter, men det är nog säkert lika svårt som att skriva för hand.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 10 december 2024 kl. 18:27:34Han har ju dyslexi men det här inlägget var mycket värre än vanligt...
det finns en anledning till det, jag vet så väl vad jag ville säga med detta i mitt huvudet, men jag hade problem att få ner mina tankar i ord,

inte ens jag är nöjd med hur jag formulera mig :'( :'(

Jag vet inte hur jag ska förmedla det jag tänker på och ville ha sagt :-\ :-\ :-\ :-\

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 18:32:45det finns en anledning till det, jag vet så väl vad jag ville säga med detta i mitt huvudet, men jag hade problem att få ner mina tankar i ord,

Jag vet inte hur jag ska förmedla det jag tänker på och ville ha sagt :-\ :-\ :-\ :-\
Om du inte vet vad du ska skriva så kan du ju använda någon röstfunktion som skriver det du säger kanske det underlättar.

gstone

Citat från: gstone skrivet 10 december 2024 kl. 18:32:45det finns en anledning till det, jag vet så väl vad jag ville säga med detta i mitt huvudet, men jag hade problem att få ner mina tankar i ord,

jag nog väldigt dum :-\

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 november 2024 kl. 10:04:252021 är ju ändå betydligt längre sedan än versionen som MTV3 sände så sent som förra året, och med all säkerhet kommer sända om en månad också...?
Menar lite tydligare att den senaste uppdaterade versionen av From All of Us to All of You, som sändes i rysk TV borde vara den som Disney erbjuder i första hand vid inköp. Fast vi det här laget kan man nästan se alla versioner av programmet som officiellt, även det svenska.

Steffan Rudvall

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 december 2024 kl. 02:09:20Menar lite tydligare att den senaste uppdaterade versionen av From All of Us to All of You, som sändes i rysk TV borde vara den som Disney erbjuder i första hand vid inköp. Fast vi det här laget kan man nästan se alla versioner av programmet som officiellt, även det svenska.
Den svenska versionen är väl långt ifrån officiell, så pass att SVT måste licensiera de enskilda inslagen... 

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2024 kl. 07:52:13Den svenska versionen är väl långt ifrån officiell, så pass att SVT måste licensiera de enskilda inslagen...
Så dom officiela versionerna måste inte ha licens för att få sändas?

"SVT måste licensiera" betyder väl att SVT säljer rättigheterna, vilka rättigheter då isåfall?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 10:03:55Så dom officiela versionerna måste inte ha licens för att få sändas?

"SVT måste licensiera" betyder väl att SVT säljer rättigheterna, vilka rättigheter då isåfall?
Jo, men det är en licens för hela programmet. SVT får som sagt licensiera de enskilda segmenten...

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2024 kl. 10:34:32Jo, men det är en licens för hela programmet. SVT får som sagt licensiera de enskilda segmenten...
Fast det är väl Disney som äger rättigheterna till programmet.

Så du menar att SVT ber ägarna om dom får sända segment 1, 2, 3 o.s.v. Istället för att be ägarna om dom får sända hela programmet i jul?

MB

Citat från: Jonas9881 skrivet 16 december 2024 kl. 11:10:06Fast det är väl Disney som äger rättigheterna till programmet.

Så du menar att SVT ber ägarna om dom får sända segment 1, 2, 3 o.s.v. Istället för att be ägarna om dom får sända hela programmet i jul?
Eftersom att SVT:s version innehåller scener och kortfilmer som aldrig funnits i något av de officiella programmen så licensierar man de inslagen separat. Allt från Kalle Anka i djungeln, Musses Husvagn, Djungelboken och Robin Hood till Tjuren Ferdinand...

Mathilda Gustafsson

Citat från: MB skrivet 16 december 2024 kl. 11:18:39Eftersom att SVT:s version innehåller scener och kortfilmer som aldrig funnits i något av de officiella programmen så licensierar man de inslagen separat. Allt från Kalle Anka i djungeln, Musses Husvagn, Djungelboken och Robin Hood till Tjuren Ferdinand...
Och ett år fick man väl inte licensiera Robin Hood så den var utbytt?