Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bidra med creditlistor

Startat av Henrik, 28 januari 2008 kl. 16:27:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 maj 2025 kl. 08:42:34Intressant att det faktiskt är Mikaela Tidermark som crediteras som Stacy till skillnad från på Disney Plus.
Ja, mycket märkligt att SVT hade helt andra credits än Disney+ - det borde ju liksom ursprungligen komma från samma källa...

Och SVT hade alltså olika creditlistor för olika avsnitt, till skillnad från Disney+ där det är samma creditskärm för alla avsnitt under samma säsong.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 maj 2025 kl. 06:41:22Samtliga röstuppgifter på Disneyania om Phineas och Ferb kommer från creditslistorna i avsnitten.

I avsnittet Flyktigt mode / Kall som glass finns Marie Serneholt namngiven som Vanessa. Jag har också kollat lite snabbt på några andra avsnitt från första och andra säsongen, och hittat Marie Serneholt under övriga röster i avsnitt där Vanessa förekommer.

Disneydags 2009-11-08.mkv_snapshot_51.14.038.jpg

Därmed inte sagt att hon inte kan ha blivit utbytt mot någon annan i senare säsonger.
Tack för klarläggandet. Då borde vi kunna lita på att att Marie Serneholt spelar Vanessa i säsong 1 och 2.

Frågan är om hon blivit utbytt i säsong 3 och 4, då jag inte tyckte att det lät som Marie när jag tittade på något slumpvis utvalt avsnitt från säsong 3...?
(Rättare sagt kollade jag på första bästa avsnitt jag kunde hitta åt där Vanessa nämndes i avsnittsbeskrivningen på Disney+, då jag räknade med att hon åtminstone måste medverka då; då jag helt enkelt inte har koll på vilka avsnitt hon förekommer i och inte)

Sände SVT även säsong 3, eller bara de första två säsongerna?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2025 kl. 19:41:27Frågan är om hon blivit utbytt i säsong 3 och 4, då jag inte tyckte att det lät som Marie när jag tittade på något slumpvis utvalt avsnitt från säsong 3...?

I säsong 3 och 4 spelas hon av Mikaela Ardai Jennefors. Sedan i specialen Last Day of Summer spelas hon av Dominique Pålsson Wiklund.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 maj 2025 kl. 19:50:04I säsong 3 spelas hon av Mikaela Ardai Jennefors och i säsong 4 av Dominique Pålsson Wiklund.
Tack - är det konsekvent genom hela säsongerna (till skillnad från Stacy)?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2025 kl. 19:53:28Tack - är det konsekvent genom hela säsongerna (till skillnad från Stacy)?
Jag märker nu att det är Mikaela även i säsong 4 men inte i den tillhörande specialen som råkade vara just det avsnittet som jag lyssnade på. Så det är alltså Mikaela i säsong 3 och 4 men Dominique i den avslutande specialen.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2025 kl. 19:41:27Sände SVT även säsong 3, eller bara de första två säsongerna?
SVT har sänt hela säsongerna 1, 2 och 3 samt omkring två tredjedelar av säsong 4.

Man ska väl inte förvånas över att SVT aldrig sände klart serien. Det är ju helt i linje med hur de brukar göra... :(

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  2 maj 2025 kl. 19:56:25Jag märker nu att det är Mikaela även i säsong 4 men inte i den tillhörande specialen som råkade vara just det avsnittet som jag lyssnade på. Så det är alltså Mikaela i säsong 3 och 4 men Dominique i den avslutande specialen.
Med "avslutande specialen", menar du Sommarens sista dag (som kommer sist på Disney+); eller finns det någon efter den? Inte så lätt att hålla koll på ordning, då Disney+ både har TV-serien plus två specialer som separata "långfilmer" (Star Wars och Uppdrag Marvel)...

Plus då talkshowen Take Two, som tyvärr helt saknar nordiska dubbcredits på Disney+. Visst hade den väl dubbcredits på Disney Channel, eller minns jag så galet...?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 maj 2025 kl. 12:50:36Med "avslutande specialen", menar du Sommarens sista dag (som kommer sist på Disney+); eller finns det någon efter den? 
Det stämmer att det är Sommaren sista dag som åsyftas. 

gstone

om jag var ett geni kunde om plocka fram info om vilken dubbnings som hest :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag ska se Lilo och Stitch 25 Maj

kankse ska jag fota credits för alla er underbar människor på hemsidan ?

gstone

Här är credits till legenden om benknyggar draken, som är en kortfilm på Draktränaren Blu Ryan 

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 17 maj 2025 kl. 16:25:54Här är credits till legenden om benknyggar draken, som är en kortfilm på Draktränaren Blu Ryan
Coolt att Johannes Brost dubbat🙂.
Trodde Micke & Molle och Musses Julsaga är det enda Johannes hade dubbat.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 maj 2025 kl. 17:52:49Coolt att Johannes Brost dubbat🙂.
Trodde Micke & Molle och Musses Julsaga är det enda Johannes hade dubbat.
Även i "Familjen Robinson" och "Vampyrskolan"
- what.

Disneyfantasten

gstone

Finska rösterna i Lilo & Stitch (2025)
CitatLilo: Manuela de Nascimento Nani: Annituuli Kasurinen Stitch (ääni): Jukka Rasila Jumba: Aaro Wichmann Pleakley: Antti Lang Cobra Bubbles: Sasu Moilanen T?t?:Katja Aakkula Rouva Kekoa: Emma Salokoski Grand Councilwoman:  Rinna Paatso David Kawena: Jasir Osman Muissa rooleissa: Fathi Ahmed, Jaakko Ohtonen, Livia Sinisalmi, Markus Bäckman, Menni Sinisalmi, Miriam Afriyie, Sanni Paatso, Valtteri Turunen, Viivi Tamminen, ja Yasmin Ahsanullah.

gstone